Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Body pumpissa kävijät tai muuten vain urheilevat ihmiset apua tarvitaan....

Vierailija
24.11.2005 |

Mistä mahtaa johtua, että nyt viimeaikoina tuntuu että on kunto mennyt ennemmin alaspäin kuin ylös?

Taustana kerrottakoon, että aloitin body pumpin elokuussa ja siitä lähtien olen käynyt säännöllisesti 3-4 kertaa viikko, kaksi viikon taukoa oli lokakuussa, mutta muuten siis säännöllisesti. Ensin kaikki meni hyvin ja olen lisäillyt painoja aina kun on siltä tuntunut ja nyt sitten takapakkia. Entiset painot tuntuu liian raskailta, tuntuu ettei jaksa tehdä koko biisiä, vaikka ennen meni suht kevyesti samoilla painoilla. Jalat varsinkin ongelmana...

Onko tämä jokunlainen taantuma, vai mistä on kyse?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin ohjaaja sanoo, että 3 on maksimi ja lepopäivät tärkeitä. Etkö voisi tehdä sen kaksi tuntia aerobista? 2 h bp on riittävä kauniisiin lihaksiin (naiselle).

Vierailija
2/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen huomannut salilla sen, että painoja täytyy lisätä säännöllisesti vaikkei vanhalla painolla menisikään kuin heittämällä vaan. jos veivaa liian kauan samoilla painoilla niin sitten käy juuri noin eli kunto lähtee alaspäin eikä enää jaksa tehdä edes sitä mikä on aikaisemmin mennyt hyvin.

itse olen lisännyt kerran viikossa painoja, aina ihan pikkuisen vaan mutta lisännyt kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos ja kun ohjelma vaihtuu,painotkin vaihtunevat.Toisiin voi lisätä ja toisiin kohtiin on entiset painot liian raskaat.

Eli siis ohjelmat vaihtuvat, hauisohjelma on vaikka 56 raskaaampi tai kevyempi kuin seuraavassa jne.

Vierailija
4/9 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

keho ei voi kehittyä aina vain nousujohteisesti. tämän vuoksi sinun pitää välillä antaa lihaksillesi erilaisia ärsykkeitä, esim. pitämällä taukoa bodypumpissa ja käydä kuukausi-kaksi salilla.

just tämä on bp:n huono puoli - ohjelmassa ei millään tavalla huomioida meitä urheiluhulluja suomalaisia (ohjelmahan on tehty uudessa seelannissa..). siksi noita harjoittelutaukoja pitää tajuta itse pitää.

Vierailija
5/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huolehtia, että saat kaikkia ravinteita tarpeeksi. Vitamiineja, hivenaineita, kalsiumia, rautaa yms. Jonkin puutos voi olla yksi syy, ettei lihakset jaksa toimia niin kuin ennen.

Vierailija
6/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä vähän kevyemmän harjoittelun jakso, vähennä käynnit pariin kertaan viikossa. Huolehdi syömisestäkin, mutta ennen kaikkea anna esim. lihasta (myös sydäntä) ympäröivien pussien kasvaa ja venyä ja muutenkin elimistön totutella vähitellen tahdinmuutokseen. Jos teet vain yhtä lajia noin monta kertaa viikossa, ei ihmekään, että tietyt kohdat kehosta ovat vähän shokissa.

Vierailija
7/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huoli, että ainakin muutama tunti ennen treenejä olet pistänyt paljon energiaa sisääsi. Treeneissä ne kalorit " tulevat ulos" ja muovautuvat lihaksiksi.

Vierailija
8/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yleensä syön jotenki näin:

Aamupala; pari leipää, päälle margariinia, kinkkua, juustoa, paprikaa tai kurkkua ja muutama kuppi kahvia.

Lounas; Pastaa, riisiä tai perunaa ja jauhelihasta, suikalelihasta tai tonnikalasta kastiketta.

Päivällinen; Yleensä sama kuin lounas, tai sitten jotain samantyylistä (joskus keittoa)

Iltapala; Sama kuin aamupala, mutta ei kahvia

Lisäksi juon pari kuppia kahvia päivän aikana ja juon vettä, joskus saatan syödä jogurtin välipalaksi.

Salaatteja syödään aika harvoin näin talvella, mutta kesällä paljonkin.

Tiedän että ruokavalioni on aika ravinneköyhä, mutta minkäs teet...

Vierailija
9/9 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä treeniviikoissa raskas viikko ja sen perään kaksi kevyttä. Kun jaksat sen tehdä hyvin voita vaihdella vuoro viikoin tai tai vetää kaksi raskasta ja yhden kevyen.