Millaisena aura näkyy aurallisessa migreenissä?
Kommentit (16)
Sahalaitakuviot ovat hyvin tyypillisiä. Kohtaus menee yleensä ohi noin 20 minuutissa. Sen voi laukaista esim paha niskan jumitus, tai muuten vain tulla yllätykseksi joko migreenikivun kanssa tai täysin ilmankin.
Onko se sahalaitakuvio kirkasta valoa?
Semmosia vilkkuvia kolmioita näkökentässä ja myös sellainen värinä, joka estää esim. tekstin lukemisen, kun en näe sen värinän läpi.
Lumiaura yleensä, joskus kurkiaura.
Esimerkiksi syvyysnäkö voi kadota. Laskeudut portaita ja näet kyllä portaat mutta et syvyyttä, joten tulet naamallesi alas. Tai haluat ylittää kadun ja näet auton tulevan mutta et näe kuinka kaukana tai lähellä se auto on. Silmissä loistaa todella kirkkaita halogeenipisteitä joiden taakse et näe, joten törmäilet seiniin, pöytiin, tuoleihin, mihin tahansa esteisiin. Simmottis vaikka!
Ensin keskelle näkökenttää tulee sokea alue, ja sen oikealla reunalla on värisevä sahalaitakuvio, mikä puolen tunnin aikana siirtyy hitaasti lisää oikealle, kunnes katoaa. Sitten on jo ok olo.
Siinä aurassa on taivutetut siivekkeet molemmilla puolilla
Näkökentässä alkaa välkkyä kirkas valo ensin pienenä, sitten suurenee ja alkaa miljoonia valopilkkuja kiertää kehää. Näen esim ihmisen ilman päätä tai kokonainen talo katoaa horisontista. Eli suoraan sänkyyn silmät kiinni lääkkeen kanssa, ei ole asiaa esim auton rattiin tai yleensäkään liikkumaan. Sitten jos hyvin käy en oksennna kolmea päivää infernaalisessa pääkivussa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole, vaan se näkymä vain värisee.
Pelottavin migreenikohtaus oli kun katsoin uutisia, enkä ymmärtänyt sanaakaan. Pian sen jälkeen pitikin mennä pimeään huoneeseen odottamaan kohtauksen loppumista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin keskelle näkökenttää tulee sokea alue, ja sen oikealla reunalla on värisevä sahalaitakuvio, mikä puolen tunnin aikana siirtyy hitaasti lisää oikealle, kunnes katoaa. Sitten on jo ok olo.
Mulla juuri tällainen ja sahalaitakuvio näyttää kuin elohopealta (vanhassa kuumemittarissa).
Mulle tuli just aurallinen migreeni tänään.
Se alkaa aina särisevästä pallosta oikealla näkökentässä. Pallo suurenee koko ajan. Sen keskellä on niinkun lumisumua tavallaan, sellaista läpinäkyvää särisevää sohjoa ja reunukset ovat niinkuin siksak kuviota ja siinä on sateenkaaren värejä.
En pysty toimimaan yhtään, kun se peittää niin pahasti näkökyvyn ja on karmeaa edes pitää silmiä auki. Se peittää sen kohdan mitä yrittää lukea. Pakko mennä makaamaan silmät kiinni ja se aura näkyy myös silmät kiinni myös. Se kestää aina miltei minuutilleen 20 minsaa. Ennen tuli tuon jälkeen aivan järkyttävä päänsärky, nykyään ei tule päänsärkyä, on vain lievästi outo olo koko loppupäivän.
Se muistuttaa vektori taiteeksi tehtyä pensaa asvaltilla
masked Singerin logoa
🤗
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös punaista tai sinistä. Yleensä alkaa sillä, että esim. oven karmista puuttuu pätkä tai ihmisiltä leuka.Sitten pikkuhiljaa alkaa se kaareva sahalaitakuvio muotoutua. Joskus menee sanat sekaisin, ei saa sanottua sitä mitä aikoo. Se säikäytti alussa. Sitten joskus alkaa puutuminen = täysi tunnottomuus peukalosta, siirtyy sormesta toiseen ja häviää pikkusormesta. Kaikenlaista. Nyt on ollut jo 15 vuotta, että särkyä ei juurikaan tule, kuten ennen, vain sellainen migreenin jälkeinen möllikkä olo.
Niitä on monenlaisia. Mulla katoaa puolet näkökentästä ja voi olla sahalaitakuvioita ääreisnäössä.