40kg pudotettavaa, tavallinen niukka ruokavalio vai vähä hiilarinen?
Kumpaa meininkiä suosittelet? Nyt vedän ketoosilla startin apuna nutrilett. Miten kannattaisi jatkaa?
Kommentit (4)
Keskityt siihen, mistä saat luonnollisesti vitamiineja, hivenaineita, hyviä proteiineja, hyviä rasvoja, kuitua jne eli ruokaan joka on kaikin puolin täyttä ravintoa.
Jätät siis pois kovasti käsitellyt ruoat (valkoiset viljat, puhtaan sokerin, einekset) ja rajoitat maitotuotteiden käyttöä järkevään mittakaavaan.
Jos tämä ei auta painon pudottamisessa (mitä hitaammin paino putoaa sen parempi), koosta lautasmallin mukaan. Olin itse aikaisemmin melko vakuuttunut vhh ruokavalion eduista mutta tutkimusnäyttö runsaasta eläinperäisen rasvan haitallisuudesta sekä hitaiden hiilihydraattien asemasta ruokavaliossa on alkanut vakuuttaa minut.
ei kannattaisi tuollaista "pika-alkua" ottaa painonpudotukselle. Sinulle voi käydä niin, että saata kyllä painoa lähtemään 10kg helposti alussa tuolla kuurilla, mutta kun aloitat oikean laihduttamisen, se tulee takaisin.
Eli suosittelen sitä mitä edellisetkin, järkevää ruokavaliota. Liikuntaa. Turhat hiilarit pois, eli valkoiset jauhot + sokerit, turhat makeat juomat jne.
Kyllä se siitä. 1kg on mielestäni ihan max viikkovauhti, 0,5kg saattaisi olla jopa parempi.
Terv. 38kg pudottanut pysyvästi.
#3 ja #4. Olen itse laihtunut 15 kg kyseisellä terveellisellä ruokavaliolla. Noudatan sitä edelleen.
Multa ääni tavalliselle. Syö siis 0,8-1 g / valkuaisaineita painokiloa kohti, 30% rasvaa energiasta ja puoli kiloa päivässä hevi tuotteita.
Perusteluna:
vhh tulee helposti liikaa eläinrasvaa
jos meinaat kuntoilla, tarvitset hiilihydraatteja, että jaksat
vhh voi rasittaa munuaisia, jos siihen on taipumusta