Mitäs av-raati sanoo siitä, että häävieraat joutuvat MAKSAMAAN alkoholijuomista?
Meidän häissä tarjottiin ruokaviinit mutta oluet, siiderit ja muut vieraat saivat ostaa omin roposin juhlapaikan baarista. Mitäs mieltä tästä ollaan? ;o)
Kommentit (21)
jos on ennakolta tiedossa.
Me olemme olleet parissakin häissä, joissa ruoka ja ruokajuomat tarjottiin, sitten maksettiin itse loput. Oli vierailla tiedossa jo ennen häitä (tai ainakin kaikki arvasivat, koska juhlat olivat ravintolassa), joten homma oli ihan ok.
Ehkä jos juhla olisi jossain seuraintalolla, jossa sitten myytäisiin juomia hääparin omaan piikkiin, menisi vähän mauttomaksi.
Tulee tolkuttoman kalliiksi tarjota ravintolahinnoilla vieraille juomia.
Itse en pahemmin käytä alkoholia, ja jos joku sitä juhlimiseen tarvitsee, saa minun puolestani maksaa itse.
Mielestäni on jotenkin typerä käytäntö se, että juhlapari varaa pari kolme tonkallista boolia vierailleen, jotka voivat sitten perseillä sillä aikaa, kun morsiuspari viettää hääyötään.
Aika mautontakin jopa.
Mutta viiniä en ole oppinut juomaan, en vain siedä sitä makua, vaikka olen niitä maistellut.
Sen sijaan kuiva siideri ruuan kanssa on todella hyvää.
Se mikä sapettaa on juuri tuo ruokaviini, sitä saa kaikkialla ilmaiseksi, mutta mitään muuta vaihtoehtoa ei sitten olekaan, ellei tosiaan halua itse maksaa.
On ihmisiä, jotka eivät juo viiniä, mutta ruuan kanssa maistuisi laadukas siideri tai olut. Huomioitteko nämä mitenkään vai joutuvatko he alusta alkaen maksamaan itse juomansa?
jos siitä ilmoitetaan etukäteen.
Itse menimme häihin toiselle paikkakunnalle (130km ajomatka) ja oletimme että kyseessä on ns "normaalit" häät, eli juotavaa tarjolla. (joo, junttimaista).
Otettiin siis hotellihuone, ja lähdimme juhlimaan.
Oltiin aika yllättyneitä kun selvisi että ruan kanssa tarjottiin pari lasii viinii, mutta muuten piti ostaa itse.
Ei siinä mitään, mutta kun kyseessä joku hienompi kerho, missä Karhu-pullokin, komone, makoi 6e!
Tuli kyllä hintaa juhlisimiselle... Kun oli kuitenkin se hotellihuone maksettu, niin olisi ollut suht turhaa mennä sinne selvinpäin nukkumaan..
Jos olisi ollut tiedossa että on omakustannebaari, olisin mainiosti voinut olla selvinpäin, antanut miehen juhlia ja sitten lähteny ajamaan kotiin.
Olisi säästynyt hotellihuoneen hinta, ja yhden ihmisen juomiset.....
Mulle riittäis vaikka tuhdimpi salaatti ja pikkulämpimät ja jotain kahvin kanssa. Ihan turhaa on järjestäjien maksaa itteänsä kipeäksi. Mä otan taskumatin joka tapauksessa mukaan tosin humalaan en jostain syystä pysty juomaan, mutta tuurilla pääsen iloiseen hiprakkaan. Oikeesti, mulle on tärkeintä kun mut kutsutaan ja pääsen jakamaan tärkeää päivää. Puitteilla ja tarjoiluilla ei ole väliä.
muuta kuin viiniä, esim vettä.
Minusta vieras ei voi vaatia ihan mitä vain omaa haluaan huomioon otetuksi, meitä kun on niin monenlaisia. Joku haluaa maitoa, joku kotikaljaa, joku pepsi maxia, johonkin pitää vetää raja. Eli minusta riittää muutama yleinen vaihtoehto, ja yksi sellainen, mikä käy kaikille, eli vesi.
jollei minulla olisi varaa tarjota ruokia ja juomia vieraille.
Olen onnekas, sillä ystävä- ja tuttavapiirini on niin fiksua porukkaa, että vain yksissä häissä oletettiin vieraiden ostavan omat juomansa, ja niistä kyllä kuittailtiin jälkeenpäin.
Booli ei maksa juuri mitään, ja jos häät on pidettävä ravintolassa, on budjettia vaan suurennettava.
Mun mielestä myös ok, kannattaa tosin mainita kutsussa. Ja kuten joku kirjoittikin, tämän pystyy jo hieman päättelemään juhlapaikasta.
Olisi se aika kohtuutonta, että hääpari maksaisi juuri nuo olutpullot tyyliin 6e/plo... Mutta viihdyn kyllä noissa jonkun junttihäiksi luokittelemissa juhlissakin, joihin on Viroa myöten haettu juomaa.
Kaikki tyylillään ja itse ainakin juhlin hääparin ehdoilla, en omillani.
joo, sinänsä ihan ok.
Monissa häissä näin on ollutkin, ja aika nopeasti on suurin osa porukasta lähtenyt muualle juhlimaan mikäli niitä häitä ei ole ihan keskellä korpea järjestetty.
jollei minulla olisi varaa tarjota ruokia ja juomia vieraille. Olen onnekas, sillä ystävä- ja tuttavapiirini on niin fiksua porukkaa, että vain yksissä häissä oletettiin vieraiden ostavan omat juomansa, ja niistä kyllä kuittailtiin jälkeenpäin. Booli ei maksa juuri mitään, ja jos häät on pidettävä ravintolassa, on budjettia vaan suurennettava.
kännääminen häiden viettoon. Itse asiassa kaikissa häissä, missä itse olen ollut vieraana tai morsiamena, alkoholin tarjoilu on ollut aika vähäistä.
ilmoitimme asiasta etukäteen ja kyllähän vieraat ymmärsivät että kalliiksihan tuo tulisi ravintolahinnoin 100 ihmistä juottaa! Takaluukuissa taisi olla salkku jos toinenkin ja taskumatteja myös...mutta tosi hyvä meininki oli häissä! Eikä kukaan ollut örvelykänneissä, kuten ilmainen viina usein aiheuttaa. ap
Tai sitten kutsussa pitäisi ilmoittaa, että hääparille ei tarvitse tuoda lahjoja koska vieraiden on kustannettava osa tarjoilusta itse.
Tyylikkäintä olisi järjestää sen kokoiset juhlat, että pystyy kustantamaan tarjoilut.
Että kellään ei oo varaa maksaa ravintolahi noin sadan ihmisen koko illan juopottelua. Jos siis juhlapaikka on ravintola. Oon kerran ollunsemmosissa häissä joissa oletus olinettä ruokajuomien jälkeen ei tuu enää juomia, jossain vaiheessa parhaat bileet oli parkkipaikalla, monilla oli kaikenlaista juotavaa mukana.. Loppupeleissä juhlat päättyivät onnellisesti kun morsiammen isä kiikutti omatekoista boolia paikalle 30l kanisterissa..
Jos hääparilla ei ole varallisuutta ja tämä on tiedossa, homma on ihan ok. Jos taas olisi selkeästi mahdollista kustantaa kaikki ilman mitään vaikeuksia, vieraiden maksamaan laittaminene on todella noloa. Kukaan ei sano mutta kaikki ajattelevat samaa. Ei raaskineet edes vieraita kestitä, pihit paskat.
Meidät itseasiassa kututtiin juuri häihin jossa varakas vanhempi pariskunta ilmoitti että saa tulla, mutta maksaa itse. Jää menemättä. Ei se rahasta ole kiinni vaan toisten moukkamaisesta pihiydestä. Heille on kyllä muiden tarjoilut kelvanneet. Niin noloa, niin oloa.
juttu, että joku sanoo, että ei voi ostaa lahjaa, kun raha menee kännäämiseen? En voi ymmärtää. Minusta tarjoiluna ruoka ja ruokajuomat on tosi hyvä, varallsuudesta riippumatta. Kaikki eivät oikeasti pidä tarpeellisena sitä, että häävieraat juovat itsensä humalaan.
muut, kuin ruokajuomat kuuluvat "tarjoiluun"? Mä en jaksa käsittää sitä, että täytyy vetää hirveät kännit toisten juhlissa ja sitävarten on varattu kahmaloittain boolia johonkin astiaan, josta ihmiset käyvät sitten kilpaa kulppaamassa, ettei vain lopu kesken. Lopuksi booliastian ympäristö on niin sikainen, että kengänpohjat tarttuu lattiaan kiinni ja se valkoinen liina ei ole enää koskaan valkoinen. Ja jotta känni olisi taattu, on jokaisen auton takaloosteri täynnä viinaa ja olutta ettei vain lopu kesken. Illan päätteeksi jokainen vessa on varattu oksentaville ja jossain lähipusikossa morsiamen serkku nussii sulhasen siskoa tmv.
Olen ollut nyt kolmissa tälläisissä häissä ja olisi todella kivaa jos joskus tulisi kutsu sellaisiin häihin, missä tarjolla ei olisi muut kuin ruokajuomat. Ei tarvisi kuunnella sitä jo kakkukahvipöydässä kännissä olevaa morsiamen isää ym.
Mutta viiniä en ole oppinut juomaan, en vain siedä sitä makua, vaikka olen niitä maistellut. Sen sijaan kuiva siideri ruuan kanssa on todella hyvää. Se mikä sapettaa on juuri tuo ruokaviini, sitä saa kaikkialla ilmaiseksi, mutta mitään muuta vaihtoehtoa ei sitten olekaan, ellei tosiaan halua itse maksaa. On ihmisiä, jotka eivät juo viiniä, mutta ruuan kanssa maistuisi laadukas siideri tai olut. Huomioitteko nämä mitenkään vai joutuvatko he alusta alkaen maksamaan itse juomansa?
... mutta kateellisena katson niitä ah-niin-sivistyneitä viininlipittäjiä, jotka ilmaiseksi juomansa saavat ;)
Mielipiteitähän tässä kysyttiin ja mä kerroin oman, näköjään wt-kastiin kuuluvan, mielipiteeni.