Onko teistä lapsettomat häät oikeasti outo juttu?
Itse ainakin olisin sillä kannalla jos naimisiin menen, että järjestäisin lapsettomat häät.
Syystä että, jos sinne tulee alle kouluikäisiä, eli vauvoja ja taaperoikäisiä ja tollasia pienempiä lapsia niin sen tietää et alle 7-vuotiaat ei kyllä jaksa ainakaan istua siinä pöydässä ja kuunnella kun aikuiset keskustelee... Sit siellä vauvat huutaa ja itkee, taaperot ja lapset melskaa ja kiljuu, kenties juoksentelee ja jahtaa toisiaan... Se ympäristö ois jotenkin sit niin rauhaton. Siks lapsettomat häät, että aikuiset saa rauhassa keskustella pöydässä useita tunteja mielenkiintosista aiheista (itse ainakin rakastan pitkiä keskusteluja, etenkin jos ne ovat erittäin rakentavia), myöskin saa nauttia rauhassa hyvästä ruuasta ja juomasta ilman ylimääräistä melua ja ainiin ettei lapset oo keskeyttämässä keskusteluja että huutaa siinä vanhemman korvaan vaikka " äiti,äiti,äiti! " menee ihan pilalle sit aikuisten jutut ym...
Sitten jos antais luvan lähteä vaikka pöydästä jos on lapsi niin rauhaton ja levoton. Häät ois järjestetty vaikka jossain hienossa vuokratussa rannalla olevassa kartanossa, ois kesähäät, niin sit jos vaikka ulkona olisi katoksen alla ruokailu, niin sitten jos ne lapset kun on annettu lupa lähtee pöydästä pois häiritsemästä, nii menis tutkii sitä kartanoo sisältä ja vaikka riehuis siellä ja hajottais jotain nii ei se ois niin kiva jatkuvasti myöskään kyylätä ja kytätä et mitä ne lapset tekee.....
Älkää luulko et oon lastenvihaaja tyyppiä, en todellakaan, mä rakastan lapsia ylikaiken! mut mun häihin ne ei ainakaan noista syistä kuuluis, ei ees omat. Tiiän et häät on myös perhejuhla ja lasten ois mielenkiintosta nähdä et millaset juhlat ne häät on, mutta uskon että kutsuja tulee niin useita ja joidenkin ihmisten hää teemaan kuuluu myös sitten ne lapset. Ja näkeehän nykyään myös telkkaristakin kun ihmiset menee naimisiin, mitäs näitä hääohjelmia on.. no satuhäät ja neljät häät tuli ainakin nyt ekana mieleen :) oliko sitten vielä olemassa joku sellainenkin sarja kuin meidän häät? Eihän se tietysti korvaa sitä, että jos lapsi ei saa nähdä paikan päällä kun jotkut aikuiset tai omat vanhemmat menee naimisiin, mut jos noita ohjelmiakin saa katsoa niin varmasti näkee niistäkin ihan hyvin et millaset ne häät on, eikä silleen pahemmin ainakaan jää mistään paitsi
Mä en ymmärrä kyllä sitä ihmisten itsekkyyttä, et jos jonkun kutsutun periaate nyt on, että hän haluaa että lapset kuuluu häihin - niin ok, ne kuuluu sitten hänen häihin. Mutta nyt on kyse kuitenkin ystävän häistä ja jos ystävä ei halua omiin häihinsä lapsia, niin etkö sinä voisi ymmärtää ja sen verran joustaa periaatteistasi ja mennä sinne iloisin mielin? Tää homma tarviis ainoastaan vähän semmoista avarakatseisuutta, meitä ihmisiä on moneen lähtöön ja pitäis sit sen pohjalta oppii ymmärtämään :))
Tarkoitus on siis herättää aiheesta keskustelua minun näkökulman kautta tällä kertaa. Musta tuntuis hirveän pahalta jos te jättäisitte tulematta mun häihin sen takia ettei sinne näihin häihin nyt ole niitä lapsia kutsuttu kun kaikki muuten kuitenkin laitettu valmiiks :(( eikö voi kokeilla aina jotain erillaista vaiheeks, vai mitä? eikä heti tuomita suoralta kädeltä..
Se on tekosyy ettei lastenhoitajaa muka mistään sais. Aina on joku ystävä, isovanhemmat, joku sukulainen, naapuri tai sit soittaa mll lastenhoitajan jos ei muuta vaikka keksi...
kiitos.
lapsettomat haat on ihan jees. eri asia jos ihmiset joilla on lapsia tulevat niihin, mutta se on sitten heidan valintansa. meilla oli haajuhla niin myohaan ettei lapsia siella ollut (HYVA silloin). Toisaalta lapsen tulon jalkeen meidat kutusuttiin lapsettomiin haihin ja koska emme loytaneet lapsenvahtia, menimme kaikki sinne hotelliin ja vain mies ostallistui haihin. Ei haitannut sekaan.