Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvolassa koettua tänään.

Vierailija
12.07.2012 |

Olen 37v. odottaja. Aiemmin kuulin omalta vakiterkaltani olevani vielä nuori kun kyselin ikääni odotustani nähden. Nyt hän on lomalla ja kävin sijaisella neuvolakäyntini. Vointia kysyttiin, ja vastasin, että on ollut jonkin verran kohdun kasvukipuja, joita olen kuullostellut, ja miettinyt olisivatko kivuliaita supistuksia. Tähän terkkari tokaisi, että kyllä sinulla jo tuo ikäkin niitä tekee. Kylläpä siinä tunsin itseni toooosi vanhaksi lapsentekoon!

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon joutuu ehkä kuulla iästään totuuden. Toiset tietysti yrittävät hienostella asiaa

Vierailija
62/73 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäraja tarkempiin tutkimuksiin on 40v. niin miten alle sen ikäiset olisivat huomattavan vanhoja lapsentekoon. Siis siinä mielessä, että asiasta pitäisi heille huomautella. Se on nimeltään huonoa käytöstä, ei muuta. Ja yleensä nämä huomauttelijat ovat niitä vasta valmistuneita, kaiken tietäviä nuoria tyttösiä, joilla ei ole itsellä mitään kokemusta äitiydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestäni kenenkään tarvi iästä mitään raskaana olevalle töksäyttää tai sanoa ylipäätään mitään. Mutta ei se muuta sitä faktaa, että ap EI ole nuori odottaja, ei vaikka oma terkka olisi niin sanonut.

Vierailija
64/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 25v, 31v, 33v, 39v ja 41v synnyttänyt

Vierailija
65/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mielestäni kenenkään tarvi iästä mitään raskaana olevalle töksäyttää tai sanoa ylipäätään mitään. Mutta ei se muuta sitä faktaa, että ap EI ole nuori odottaja, ei vaikka oma terkka olisi niin sanonut.

Ei ole nuori, mutta ei ole vanhakaan. Vaikka täällä palstalla elääkin jonkinlainen ihme alakulttuuri, jossa kiusataan ja moititaan raskaana olevia jotka ovat normaalin ikähaitarin alku- tai loppupäästä.

t. neuvolaterveydenhoitaja

Vierailija
66/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 -vuotias kun aloin odottamaan esikoistani. Joka ikinen kerta th jaksoi sanoa että sä oot niin nuori, niin mietin että sanookohan se iäkkäämmille että kun sä oot niin vanha:)

Vierailija
67/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nuori, mutta ei ole vanhakaan. Vaikka täällä palstalla elääkin jonkinlainen ihme alakulttuuri, jossa kiusataan ja moititaan raskaana olevia jotka ovat normaalin ikähaitarin alku- tai loppupäästä.

t. neuvolaterveydenhoitaja

Vierailija
68/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap hyvä, taidat olla henkiseltä iältäsi hyvinkin nuori, mutta 37v synnyttäjä on fyysisesti jo paljon lähempänä vanhaa kuin nuorta.

Vierailija
69/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 -vuotias kun aloin odottamaan esikoistani. Joka ikinen kerta th jaksoi sanoa että sä oot niin nuori, niin mietin että sanookohan se iäkkäämmille että kun sä oot niin vanha:)

Heti ekalla käynnillä jaksoi huokailla moneen kertaan, että ootpas nuori. Asiaa vielä "pahensi" kun sai kuulla, että miehelläni (25v) on jo ennestään yksi lapsi. Hänhän oli aloittanut sitten toooosi nuorena. Tuskinpa oikeasti hokevat nelikymppisille, että ootpas sä vanha!

t. 21v odottaja

Vierailija
70/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paljon vanhempi kuin keskimäärin". Vai onko sitten 23 -vuotias synnyttäjä mielestäsi erittäin nuori?

Vierailija
71/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"paljon vanhempi kuin keskimäärin". Vai onko sitten 23 -vuotias synnyttäjä mielestäsi erittäin nuori?

Samoin kuin 23v. on paljon nuorempi. En ole käyttänyt sanaa "erittäin".

Vierailija
72/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos runsaasta vastausten tulvasta. Luulen, että terveydenhoitajani on tarkoittanut sitä, että minua vanhempiakin naisia löytyy äitiyshuollosta?! No, oli miten hyvänsä, koen olevani melkeinpä paremmassa kunnossa kuin esikoistani odottaessa. Ei tässä enää ehdi kauheasti lepäillä kun lapset pieniä ym. Mutta mukavasti olen jaksanut.

Vierailija
73/73 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niiltä terveydenhoitajiltakin pääsee lipsahduksia, joiden ei ole tarkoitus loukata ketään.En ole terveydenhoitaja, mutta työskentelen välillä hyvinkin herkkänä olevien ihmisten kanssa ja välillä jokin sanomani asia jää vaivaamaan jälkikäteen, vaikka en sillä tarkoittanut mitään pahaa.

Kuten esimerkiksi lausahduksesta "hyvinkin herkkänä olevien ihmisten kanssa...", voisi joku vetää herneet nenään.;)