Kannattaako ottaa sijoituskoira?
Kommentit (4)
ja pennuttaa aina kerran.
Jos ei oo varaa sijoittaa rahaa koiraan niin keino saada kuitenkin yleensä hyvä koira.
Mulla oli yksi sijoituskoira, mutta se siirtyi nyt mulle kun siitä ei jalostukseen ole.
Ja voisin ottaa toisenkin! Koira on nyt useamman vuoden ollut omani pennuttamisen jälkeen.
Koira sai yhden pentueen kolmivuotiaana, ja oli sen vuoksi 7 viikkoa kasvattajan luona mammalomalla. Lisäksi se on ollut kasvattajallaan muutamia päiviä astutuksen, lonkkakuvauksen ja kahden näyttelyreissun yhteydessä.
Olen muuten saanut pitää ja kouluttaa sitä kuin omaani ennen omistuksen siirtymistäkin.
Sain rotunsa erittäin tasokkaan yksilön käytännöllisesti katsoen ilmaiseksi itselleni, siitä piti maksaa panttimaksu, jonka sain takaisin, kun koira sai sen pentueensa ja siirtyi omistukseeni.
Oli opiskelijatytölle oikein mukava tapa hankkia koira, kun sitä rahaa ei yli tonnia välttämättä olisi ollut koiran hankintaan laittaa. Pitää vaan tmmärtää täysillä, mihin on ryhtymässä, ja vähän kuulostella, millaisen kasvattajan kanssa yhteistyöhön on ryhtymässä.
varsinkaan jos kasvattaja pennuttaa sitä moneen kertaan.