Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help. Miten Wiin ym. pelikoneet saa toimimaan Sonyn telkkarin kanssa??

Vierailija
12.07.2012 |

Eli siis mulle tuli pari kuukautta sitten uusi telkkari. Ja tänään sitten yritin pelata, mutta eipä suostu toimimaan. Olen kokeillut kaikki konsolit mitä löytyy.

Ei tule kuvaa, ei tule ääntä, ei mitään.

Talkkari vaihtaa kyllä kanavaa, mutta ei auta.

Mulla on scart jakaja, joka on toiminut viimeiset 8 vuotta ihan normaalisti JA ennen töllön vaihtoa toimi silloinkin.

Dvd-soitin toimii ja se on eri scart paikassa kun digiboksi.

Välillä tulee pariksi sekunniksi pelin alkukuva, mutta se on todellakin sekunnin tai pari.

Miten sen kuvan saisi pysymään ja ne saakelin äänet??

Tai voiko joku neuvoa miten tuon saisi pelittämään?

Joku asetus?

Mulla on nyt viritetty vhs-nauhurin lisäksi digiboksi sekä dvd-soitin. Ja kaikki kolme toimivat ongelmatta..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paikka telkkarissa niille kolmelle värijohdolle (punainen, keltainen, valkoinen)? Kyseessä siis wii-konsoli.

Jos ei ole, niin scart-reikään pitäisi laittaa adapteri (?), jossa on kolme reikää, joissa juuri nuo värit. Adapteri tuli wii-paketin mukana.

Vierailija
2/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scartit menee helposti rikki. On kokemusta vaan yhdestä scart-jakajasta ja se oli todella huono ja aiheutti kuvanlaadun totaalin romahduksen.

Onko se wii siis scartilla kiinni? Kun yritin joskus liittää ps2:a uuteen televisioon (ei scartilla) ei tapahtunut yhtään mitään kunnes uskalsin väkisin rajuilla otteilla sorkkia johdot niin syvälle kun sai. Sit alko näkyä, mut niiden piti tosiaan olla täysin kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, mihin tulee ne piuhat.

Kokeilin laittaa johdot suoraan telkkariin, mutta ei mitään vaikutusta.

Ap

Vierailija
4/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

scart palikkaan sekä telkkariin.

Ei auta.

Olen yrittänyt heiluttaa scart palikkaa, ei auta.

Mutta ei kai tuo paskana voi olla, kun todellakin dvd-soitin sekä digiboksi ym. toimii normaalisti, kuva näkyy jne.?

Vierailija
5/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetty digiboxin kautta.

Vierailija
6/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedetty digiboxin kautta.

Muuten loistava neuvo.

Aaargh. Olen selannut ties kuinka monta kertaa ton ohjekirjasen läpi ja ei auta. Tuolla puhutaan jostain RGB:stä, mutta jos yrittää vaihtaa tuon RGB:n asetuksia, telkkari ei anna tehdä sitä.

ap

Vierailija
7/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scartit menee helposti rikki. On kokemusta vaan yhdestä scart-jakajasta ja se oli todella huono ja aiheutti kuvanlaadun totaalin romahduksen.

Onko se wii siis scartilla kiinni? Kun yritin joskus liittää ps2:a uuteen televisioon (ei scartilla) ei tapahtunut yhtään mitään kunnes uskalsin väkisin rajuilla otteilla sorkkia johdot niin syvälle kun sai. Sit alko näkyä, mut niiden piti tosiaan olla täysin kiinni.

2 vastaa, että wii on tosiaan sellaisella harmaalla adapterilla (?) kiinni. Siinä on pelkästää pää (ei johtoa). Se osa laitetaan telkkarin scart-liitinkohtaan kiinni ja wiin kolme eriväristä johtoa siihen osaan kiinni.

Himskatti, kun olen huono selittäjä, mutta toivottavasti sait selvää. Mutta en tosiaan ole varma, johtuuko ongelmasi tästä. En ole mikään tekniikan ihmelapsi :-)

Vierailija
8/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just sellainen palikka, mihin ne johdot tulee.

Perhana, kohta palaa käämit saatana. Ja roudaan ton saakelin pikku töllön vaatehuoneesta.

Ja laitan sen keskelle lattiaaa.

Ja kokeilin muutkin konsolit, ei toimi, niin ei toimi saakeli.

ap

Vierailija
9/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhana, kohta palaa käämit saatana. Ja roudaan ton saakelin pikku töllön vaatehuoneesta.

ap

2 vielä tahtoo kysyä. Siis se adapteri on telkkarin scart-reiässä kiinni ja wiin kolme pikku johtoa on tuossa adapterissa kiinni.

Oletko valinnut telkkariin (kaukosäädin nappula source) tulolähteen (?) EXT1?

Vierailija
10/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
11/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töllössä on kiinni toi jakaja + videot.

Videot on sitten lisäksi digiboksissa kiinni.

Digiboksi on sitten jakajassa kiinni, samoin kuin dvd-soitin.

Aikaisemmin ei tarvinnut mitää kanavia vaihtaa, se vaihtui itsekseen, kun laittoi oikean kanavan päälle (siis jakajasta).

ARRRRRRRGH. Mä heitän ton töllön kohta parvekkeelta alas :D

Ei jumankekka. Äsken painoin vahingossa ton digiboksin sekä pelikonsolin nappulat (siis jakajassa) ja kuva tulee, MUTTA se on sekoittunut telkkarin kuvaan..

ap

Vierailija
12/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään ongelmaa. Kaukosäätimestä valitaan tv input ja sieltä se kanava (meillä wii av2:ssa), mutta sieltä löytyy siis numerokanavien lisäksi kaikki hdmi- ja scart- ym. liitännät.

Vierailija
13/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille avusta :) Nyt toimii! Tuo yhden neuvoma kanavan vaihto (exit 1 tms.) toimi. Meni hetki ennen kuin löysin kyseisen kohdan :)

ap

Vierailija
15/15 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitten tulojen kanssa, AV 1-3, oletko sen valkannu oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi