Mitä mieltä näistä nimistä???
Mitä mielleyhtymiä tm.?
Matilda
Hanna
Rebekka
Elisa
Kommentit (15)
Matilda= ilkeä tyttö. Mikkusievä ja vanhoillinen, itserakas ja haluaa aina kaiken menevät hänen mukaansa. Lisäksi tulee mieleen, että vanhemmat ovat halunneet jostain syystä yhdistää Matti, ja Tilda nimet. Usein Matildojen lempinimeksi vanhemmiten muodostuu myös Matti, mikä ei ehkä ole mikään feminiinisin nimi..
Hanna= Tosi 90-lukua. Kamala ja tavallinen. Tulee mieleen blondi ja erittäin hankala pikkupissis.
Rebekka= Yleinen nimitys pillulle.
Elisa=Liian tavallinen, ja lisäksi jotenkin minusta ruma, kun sitä miettii, ilman ajatusta. Kuulostaa rumalta. Tulee mieleen vähän hippimäinen runoilijatyttö
Oon varmaan kaapissa kasvanut kun en tätä ole koskaan kuullut...
Oon varmaan kaapissa kasvanut kun en tätä ole koskaan kuullut...
varsinki nro 3..onko kukaan muu kuullut moista nimitystä????
Lisää pliis, asiallisia.
ap
Matilda - tuntuu olevan aika pinnalla just nyt, sinänsä ihan ok nimi (tykkään vanhahtavista), tuttavapiiristä löytyy 3 alle 4v.
Hanna - 70luvun lopulla syntyneenä oon tuntenut aina paljon ikäisiäni hannoja, pari vuotta sitten törmäsin pikku-Hannaan ja tuntui kyllä kivan napakalta nimeltä, muttei ehkä omalle kuitenkaan
Rebekka - oon aina tykännyt; naisellinen, kuitenkin reipas ja mulle sopivalla tavalla vanha. Tosin omasta tyttärestä ei varmaan kuitenkaan tulisi, suku täynnä pekkoja eikä istuisi sukunimeen (vaikka toisaaltahan näpsäkkää kun vaari Pekka xxx ja lapsenlaps Rebekka xxx).
Elisa - valitettavasti nykyään tulee tosiaan tuo puhelinyhtiö mieleen ja siitä ei niin positiivisia mielikuvia. Nimenä kuitenkin kaunis.
T. nro 4
älä välitä..
Mun mielestä kaikki ihan ok nimiä. Mitä mulle tulee mielleyhtymiä niin tässä:
Matilda= vanhakantaisempi, mutta ihan kaunis. ehkä vaikeampi lausua mutta ei paha ollenkaan..
Hanna= mun luokalla oli 3 Hannaa joskus 80 luvulla .. hannatädin kakut.. ööö.. aika pliisu. ei paha, mutta tosi neutraali.
Rebekka= raamatullinen nimi..? ihan nätti nimi, mulle tulee vaan raamattu mieleen.
Elisa=kiva nimi, sääli että tulee puhelinyhtiö mieleen.. :)
Sinkkuelämää sarjassa se yksi kutsui pimppiänsä Rebekaksi, kun heillä oli miehen kanssa vaikea puhua seksistä. Muuten en ole koskaan kuullut, että olisi ko. tarkoitukseen käytetty nimitys.
ja voisin käyttää sen ite.
Hanna olen itse, joten en osaa arvostella sitä
Rebekka menee mulla jo liian mahtipontiseksi ja ei kuulosta riittävän nätiltä kompensoimaan sitä kovuutta ja mahtavuutta.
Elisa on joo kulunut valitettavasti puhelinasioissa vähän pilalle, muuten ihan kaunis
Ja nimenomaan pillusta. Nuoriso käyttää paljon. Koulussa kuulee kun teinipojat puhuvat rebekan nuolemisesta ja panemisesta ym. Ompa mua tultu kerran baarissakin iskeen kysymällä että tarviiko rebekka rassausta:)
En olisi tuota muuten muistanut!
Silti mun mielestä hieno nimi myös tytölle ;)
T. ei sittenkään kaapissa kasvanut 4 ja joku muu nro
Ehkä vielä parempi olisi lyhempi versio eli Tilda
Hanna ei oikein minua miellytä.
Rebekka on ihan kiva.
Elisasta olen aina pitänyt.
vastatkaa muut nuorison kieltä tuntevat, pliis!!
Matilda---> oli meidän nimillistalla jos vauva ois ollu tyttö
Hanna---> Ikäviä mielleyhtymiä mua koulussa kiusanneisiin 2 tyttöön jotka molemmat oli Hanna-nimisiä.. Mut muuten ihan tavallinen perusnimi
Rebekka---> joo,en kyllä oo ite kuullut tuota et ois nimitys naisen alapäälle. Tulee mieleen Juicen biisi Jeesuksen mummu jossa tuo mainittiin.
Elisa---> tällä hetkellä 2 mielleyhtymää: puheliyhtiö ja lastenohjelma Elisa ja eläinystävät
Meillä noita teini-ikäsiä poikia on kaks, 14- vuotias, ja 16-vuotias, ja kun on kavereita kylässä niin kyllä repekasta puhutaan, en tiedä miten kirjotetaan, ja liittyykö tohon nimeen mitenkään.
Matilda => ei mitään.... vaikeahko, vääntyy siksi varmaan joksikin muuksi käyttötilanteissa
Hanna => konstailematon perusnimi
Rebekka => tulee mieleen kirja
Elisa => No, tästä ei tule mieleen kuin puhelinyhtiö...