Miksi lyhyet hiukset naisella on niin kauheaa?
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:13"]
Miksi naisten pitää olla niin hirveän naisellisia?
[/quote]
Ei ole pakko. Kyllä nykyään mies saa näyttää naiselta tai nainen mieheltä, kunhan ei sitten valita siitä, ettei suurimman osan mielestä näytä hyvältä.
[/quote]
Ehkä tässäkin laatu korvaa määrän.
Itselläni on nyt ollut useamman vuoden lyhyt tukka. Nyt ollut jo ainakin noin vuoden malli sivuilta ja takaa siili ja päältä pidempi. Viimeksi leikkautin päällihiukset edellistä kertaa jonkin verran lyhyemmiksi ja tykkää enemmän. Minusta tämä ei ole ollenkaan huono ja sopii mulle, kun on sirot kasvonpiirteet ja olen muutenkin aika pienikokoinen. Lyhyet hiukset tuovat myös silmät paremmin esiin. Enkä tunne olevani kauhean poikamainen ja miehekäs en ollenkaan. Eikä kukaan ole kyllä mua mieheks erehtyny luulemaan eikä varmaan pojakskaan.
Toisille sopii pitkät hiukset hyvin ja toisille paremmin lyhyet. Jokainen myös valitsee itse mistä pitää ja mistä ei. Lisäksi myös päänahan ja hiusten kunto voi olla yksi tekijä miksi joku leikkauttaa lyhyen tukan. Liikaa ei kannata mielestäni mennä sen mukaan mitä joku muu on asiasta mieltä. Jos tekee liikaa niin kuin joku muu sanoo, elää enemmän jonkun toisen elämää kuin omaansa.
Ironista tässä asiassa on, että naisen lyhyen tukan kauhistelijoissa on sellaisiakin, joilla ei ole itsellään koskaan ollut pitkä tukka, esim. naisia, joilla aina polkka tai lyhyempi. Mieskauhistelijoiden joukossa voi olla myös sellaisia, joilla kalju kiiltelee tai tukka liehuu takana kuin Juicella aikoinaan.
Jokainen pitää sellaista tukkaa kuin sillä hetkellä haluaa ja joka omasta mielestä sopii itselle. Miksi pitäisi väkisin miellyttää jotain toista? Ja pitäiskö hiuksia pitää sen mittaisina mitä joku ennestään tuntematon mies/nainen on asiasta mieltä (esim. joku uppo-outo ihminen keskustelupalstalla tai mies kaupan kassajonossa)? Me ihmiset olemme yksilöitä ja yksilöllä on vapaus valita. Lyhyt tukka tai pitkä tai siltä väliltä, jokainen valitsee asian omien mieltymystensä, hisuten laadun, hiusten ja päänahan kunnon yms. seikkojen vuoksi. Ehkä joku haluaa kiellyttääkin toisia, mutta kyllä usein ihminen valitsee hiustyylinsä muista syistä.
Eivätkä kaikki naiset näytä miehekkäiltä/poikamaisilta lyhyessä tukassa. Jotkut näyttävät ja jotkut eivät, mutta mitä siitä. Jokainen on sellainen kuin on. Pääasia, että itse tykkää omasta kuontalostaan ja ulkonäöstään ja on sinut asian kanssa.
Kommentin 84 kirjoittaja täällä. En muistanutkaan, että olin joskus aikaisemminkin kirjoittanut tänne viestin. Viesti 83 on myös mun kirjoittama.
Itselläni on naisellisempi olo tosi lyhyessä pixie-mallin tukassa kuin missään pidemmässä mallissa. Tykkään myös meikata näyttävästi aina välillä ja sekin pääsee paremmin oikeuksiinsa lyhyillä hiuksilla mielestäni, myös hattuja tykkään käyttää ja lyhyet hiukset on kätevät siinäkin mielessä. Ei kiinnosta mitä miehet ajattelee ja ihmiset joilla on vahvoja mielipiteitä toisten keho/tyylivalinnoista ei myöskään ole mulle varteenotettavia deittailuehdokkaita.
Kun naisen hiukset lyhennetään vankilamalliseksi eli mennään jo maskuliinisuuden puolelle niin, ettei äkkiä voi sanoa mitä sukupuolta hän edustaa, mennään rajan yli! Naisellisuuden mittari on hiukset, ja pää yleensäkin, koska se näkyy ensimmäisenä!
Tv:stä tuttu elokuvatietäjä Anna Möttölä on lyhyttukkaisena todella kaunis.
Pitkä hyväkuntoinen tukka onkin merkki terveydestä ja nuoruudesta, sen vuoksi se on kaunista ja naisellista. Muutenkin terveydestä kertovat asiat ovat yleisesti kauniina pidettyjä.