Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lyhyet hiukset naisella on niin kauheaa?

Vierailija
30.09.2014 |

Ei kaikille sovi se pitkä reuhka.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:47"]Ei ne nyt kauheaa ole, mutta kyllä mun tuntemat miehet yleensä tykkää enemmän pitkistä. Jopa silloin, kun ihmisen kasvonpiirteisiin esim. omasta mielestäni sopii paljon paremmin lyhyt. Olen usein ollut yllättynyt kun olen itse ajatellut jonkun leikattua lyhyet, että piristyipä nyt ilme paljon, niin mieshenkilöt usein onkin ihan päinvastaista mieltä, että pilasi itsensä. Monelle miehelle tuntuu hiuksilla olevan paljon enemmän merkitystä kuin naisille. 
[/quote]Mitä ihmeen väliä sillä on mitä miehet ajattelevat? Pitkät hiukset toki saavat fantasioimaan takaapäin panemisesta samalla kun kiskoo hiuksia mutta ilman sen toteutumista mies ei kuole.

Vierailija
42/88 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No makunsa kullakin. En itsekään pidä miehellä kaljua, todella lyhyitä hiuksia tai "hevilettiä" hyvännäköisenä. Että ymmärrän sen jos joku ei pidä lyhyistä hiuksista naisella.
-
Omasta mielestäni vain harvalle naiselle käy lyhyt "poikatukka" (joillekin käy tosi hyvin!), mutta on niitä muitakin malleja ja pituuksia..
-
Itselläni on ohut tukka, mutta hiusta on paljon. Pitkänä valuvat vain päätä pitkin ja takaraivo näyttää litteältä. Takaa hieman porrastettu polkkatukka (noin puoleenväliin kaulaa ulottuva) taas kohottaa hiusta ja näyttää paremmalta. Varmaan en kaikille miehille tällä tukalla kelpaa, mutta ei se ole tarkoituskaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:04"]

Naisten lyhyet hiukset eivät todella ole rumat, joka muuta väittää, niin todennnäköisesti hän käyttää sitä vallan välineenä ja omaa egoaa pönkittäen.

Nykyään suositaan helppohoitoisuutta ja naiset ovat mukana työelämässä, jolloin aikaa on rajallisesti. 

[/quote]

Niin että jos minun makumieltymykseni nyt vaan on se, että naisella lyhyet hiukset on rumat, niin olen väärässä? Kuinka jonkun maku voi muka olla väärässä? Miksei saman tien sinunkin kauneuskäsityksesi voi olla yhtä lailla väärä?

Ja pitkät hiukset nimenomaan ovat helppohoitoiset, toisin kuin lyhyet! Lyhyttukkainen joutuu juoksemaan parturiin vähintään kerran kuussa, ja joka ikinen päivä on pakko laittaa tukkaa (föönata, suoristaa, vahata, lakata jne) jottei se sojottaisi ympäriinsä. Pitkissä taas riittää että vaikka itse tasoittaa latvat muutaman kerran vuodessa, pesee illalla ja antaa kuivua itsekseen, laittaa letille ja harjaa aamulla. Ei fööniä, ei vahoja, ei asettelua jne.

Vierailija
44/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:54"]

Naisten pitkiä hiuksia arvostetaan joka kulttuurissa koska ne viestivät naiseudesta ja hedelmällisyydestä:) Pitkähiuksisia pidetään myös terveempinä:) Ihan perusbiologiaa..

Research has demonstrated that there is an evolutionary reason for men to prefer long hair to short hair on women. According to evolutionary theory, features considered attractive by the opposite sex serve as indicators of reproductive fitness. Experiments and observations have demonstrated that a woman's hair plays a major role in how men rate a woman's attractiveness. The quality and length of hair serves as a marker of genetic strength and overall health. Several studies have demonstrated that men find women with medium-length to long hair more attractive than shorter haired counterparts. Men also rate longer haired women as healthier and fitter than shorterhaired women.

http://www.hairfinder.com/tips/men_prefer_long_hair.htm

[/quote]

Hahah. Tuo linkki jää paskimpien evoluutiopsykologiakirjoitusten top-10:stä vain siksi, että käsittelee kuitenkin aivan merkityksetöntä asiaa.

Vierailija
45/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:40"]

Ei kaikille sovi se pitkä reuhka.

[/quote]

Koska se on hemmetin ruma. 

Vierailija
46/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:41"]onhan se miehekästä [/quote] Lyhyet hiukset voi olla paljo naisellisemmat kuin pitkät.

[/quote]

No ei kyllä ole

Vierailija
47/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset ovat rumat. Kenellekään ei sovi lyhkäset hiukset paremmin kuin pitkät, jos malli on hyvä.
Upeat kaunottaretkin rumenevat lyhyillä hiuksilla.

Vierailija
48/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisten lyhyet hiukset eivät todella ole rumat, joka muuta väittää, niin todennnäköisesti hän käyttää sitä vallan välineenä ja omaa egoaa pönkittäen.

Nykyään suositaan helppohoitoisuutta ja naiset ovat mukana työelämässä, jolloin aikaa on rajallisesti. 

[/quote]

Niin että jos minun makumieltymykseni nyt vaan on se, että naisella lyhyet hiukset on rumat, niin olen väärässä? Kuinka jonkun maku voi muka olla väärässä? Miksei saman tien sinunkin kauneuskäsityksesi voi olla yhtä lailla väärä?

Ja pitkät hiukset nimenomaan ovat helppohoitoiset, toisin kuin lyhyet! Lyhyttukkainen joutuu juoksemaan parturiin vähintään kerran kuussa, ja joka ikinen päivä on pakko laittaa tukkaa (föönata, suoristaa, vahata, lakata jne) jottei se sojottaisi ympäriinsä. Pitkissä taas riittää että vaikka itse tasoittaa latvat muutaman kerran vuodessa, pesee illalla ja antaa kuivua itsekseen, laittaa letille ja harjaa aamulla. Ei fööniä, ei vahoja, ei asettelua jne."

Kyllä minun pitkä hiuskuontaloni vaatii säännöllistä leikkausta ja käyn kampaajalla vähintäin neljän viikon välein. Ja tosiaan pitää föönata, vahata, lakata jne. ja usein kampaukseni syntyy ammattilaisen toimesta ja aamuisin hiusten laittoon vierähtää ajastani tovi, jo pelkkä pesu ja kuivaus.

Pelkällä letitykseltä ja harjauksella tuskin minulle syntyisi kampausta ja tulos olisi aivan päinvastainen, kuin kaunis. Mutta jokainen on yksilö ja tekee niin kuin parhaaksi näkee.

En ymmärrä, miksi pitkiä hiuksia pidetään niin helppohoitoisena, jos ei sitten tyydy pelkästään ponnariin tai vapaisiin hiuksiin. Mutta onko nekään kauniit laittamatta.

Vierailija
49/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:04"]

Naisten lyhyet hiukset eivät todella ole rumat, joka muuta väittää, niin todennnäköisesti hän käyttää sitä vallan välineenä ja omaa egoaa pönkittäen.

Hiusten pituus on ollut sidoksissa aikaan ja kulttuuriin, eikä lyhyet hiukset ole suinkaan tämän päivän ilmiö, vaan niitä on aina ollut.

Nykyään suositaan helppohoitoisuutta ja naiset ovat mukana työelämässä, jolloin aikaa on rajallisesti. Toisin oli ennen, jolloin naiset olivat kotona ja mies maksoi kaiken, myös naisen useat kampaukset jotka laitettiin kampoomoissa useamman kerran viikossa. Nykyään saa oikein etsiä kampaamoja, joita naiset todella käyttävät harvoin, puhumattakaan, että miehet maksaisivat naisensa kampauskulut, puhumattakaan kotiapulaisten tai muun palvelusväen palkoista, joka hoitaisi perhettä, sillä aikaa kun nainen on kampaajalla.

Kauneus naisten pitkistä hiuksista on pelkkä myytti.

[/quote]

Jostain syystä kaikissa maailman kulttuureissa naisilla on pitkät hiukset ja niitä pidetään naisellisina. Itseasiassa koko maailman historian naisilla on ollut pitkät hiukset

Vierailija
50/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:54"]

Naisten pitkiä hiuksia arvostetaan joka kulttuurissa koska ne viestivät naiseudesta ja hedelmällisyydestä:) Pitkähiuksisia pidetään myös terveempinä:) Ihan perusbiologiaa..

Research has demonstrated that there is an evolutionary reason for men to prefer long hair to short hair on women. According to evolutionary theory, features considered attractive by the opposite sex serve as indicators of reproductive fitness. Experiments and observations have demonstrated that a woman's hair plays a major role in how men rate a woman's attractiveness. The quality and length of hair serves as a marker of genetic strength and overall health. Several studies have demonstrated that men find women with medium-length to long hair more attractive than shorter haired counterparts. Men also rate longer haired women as healthier and fitter than shorterhaired women.

http://www.hairfinder.com/tips/men_prefer_long_hair.htm

[/quote]

Hahah. Tuo linkki jää paskimpien evoluutiopsykologiakirjoitusten top-10:stä vain siksi, että käsittelee kuitenkin aivan merkityksetöntä asiaa.

[/quote]

Ei se nyt kovin merkityksetöntä ole jos kaikissa maailman kulttuureissa toistuu aivan sama ilmiö. 

Vierailija
51/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:08"]

"Naisten lyhyet hiukset eivät todella ole rumat, joka muuta väittää, niin todennnäköisesti hän käyttää sitä vallan välineenä ja omaa egoaa pönkittäen.

[/quote]

Ja pitkät hiukset nimenomaan ovat helppohoitoiset, toisin kuin lyhyet! Lyhyttukkainen joutuu juoksemaan parturiin vähintään kerran kuussa, ja joka ikinen päivä on pakko laittaa tukkaa (föönata, suoristaa, vahata, lakata jne) jottei se sojottaisi ympäriinsä. Pitkissä taas riittää että vaikka itse tasoittaa latvat muutaman kerran vuodessa, pesee illalla ja antaa kuivua itsekseen, laittaa letille ja harjaa aamulla. Ei fööniä, ei vahoja, ei asettelua jne."

Kyllä minun pitkä hiuskuontaloni vaatii säännöllistä leikkausta ja käyn kampaajalla vähintäin neljän viikon välein. Ja tosiaan pitää föönata, vahata, lakata jne. ja usein kampaukseni syntyy ammattilaisen toimesta ja aamuisin hiusten laittoon vierähtää ajastani tovi, jo pelkkä pesu ja kuivaus.

Pelkällä letitykseltä ja harjauksella tuskin minulle syntyisi kampausta ja tulos olisi aivan päinvastainen, kuin kaunis. Mutta jokainen on yksilö ja tekee niin kuin parhaaksi näkee.

En ymmärrä, miksi pitkiä hiuksia pidetään niin helppohoitoisena, jos ei sitten tyydy pelkästään ponnariin tai vapaisiin hiuksiin. Mutta onko nekään kauniit laittamatta.

[/quote]

Ponnarilla olo riittää ja on todella kaunis

Vierailija
52/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa Suomessa, ettei ole pakko miellyttää ketään ulkomuodollaan jollei ihan itse halua. Ceterum censeo, de gustibus non est disputantum. 

Vierailija
53/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:41"]onhan se miehekästä [/quote] Lyhyet hiukset voi olla paljo naisellisemmat kuin pitkät.

[/quote]

No ei kyllä ole
[/quote]
Joo. Pitkä lättänä hiirenhäntä onkin tosi kaunis.

Vierailija
54/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että naisella tulee olla todella vahvat ja kauniit kasvonpiirteet, jos hänellä on todella lyhyet hiukset (esim. Halle Berry). Sama juttu myös silmälasien kohdalla. Yleensä keskimittaiset hiukset sopivat suurimmalle osalle ja näyttävät naiselliselta. Monia naisia lyhyet hiukset suoraan sanottuna vain rumentavat.

Vierailija
55/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniimpia lyhyillä hiuksilla ovat miestäni

- Marilyn

- Winona Ryder

- Halle Berry

- Pamela Andersson

sekä minä itse, on sellaiset leukaperät jotka näyttävät hyvältä tukka kiinni tai lyhyeänä. Koska hiukset kiinni pidettynä ovat tylsät niin valitsen lyhyen. Huulipunalla ja silmämeikillä en näytä lainkaan mieheltä. Kuiva, pitkä tukka vanhenevalla naisella on kuitenkin pahin.

Vierailija
56/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatustahan se on. "Hiukset ovat naisen kruunu". Hauska huomata että näin paljon vanhurskaita Raamatun lukijoita palstalla. Mies ei saa kasvattaa pitkää tukkaa ettei nainen tulisi hänelle kateelliseksi, naisia pitää varoa.

Vierailija
57/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:08"]

[/quote]

Mun lettikampaus näyttää suunnilleen tältä, ja kummallista jos tällainen on sun mielestä "päinvastainen kuin kaunis":

http://curlyhairstylesinfo.com/haircuts-for-long-curly-hair/haircuts-for-long-curly-hair/

Sen tekemiseen menee se aika minkä kestää laittaa tukka letille / nutturalle, ja aamulla sormilla kampaus läpi. Föönaus on ihan turhaa, kun pesee illalla ja antaa sitten kuivua itsestään.

En ymmärrä mitä tukallesi teet, jos sitä pitää pitkänäkin vahailla ja lakata, sekä leikata joka kuukausi.

Vierailija
58/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset olivat Suomessa naisilla nykyistä tuntuvasti yleisemmät kuin nyt. 

Jokainen pitäköön sellaisia hiuksia kuin haluaa. Hiukset ovat kumman kuuma aihe. Suomi24:ssä oli nostettu yläpalkkiin keskustelu siitä, voiko viiskymppinen nainen pitää enää pitkiä hiuksia. Onkohan tällainen ajattelu missään muualla niin yleistä kuin Suomessa. Ihmiset ovat täällä niin takertuvaisia sääntöihin ja sovinnaisuuksiin. 

Itse olen juuri sellainen viiskymppinen nainen. Hiukseni ovat edelleen sellaista hevosenharjaa, tosin valitettavasti jonkinasteista ohenemista on havaittavissa. Hiukseni ulottuvat puoleen yläselkää. Sopii minulle, tuskin lyhennän lähivuosikymmeninä.

Vierailija
59/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:29"]

Raamatustahan se on. "Hiukset ovat naisen kruunu". Hauska huomata että näin paljon vanhurskaita Raamatun lukijoita palstalla. Mies ei saa kasvattaa pitkää tukkaa ettei nainen tulisi hänelle kateelliseksi, naisia pitää varoa.

[/quote]

Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin. 14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi 15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi. 16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla.

Vierailija
60/88 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:38"]

Lyhyet hiukset olivat Suomessa naisilla nykyistä tuntuvasti yleisemmät kuin nyt. 

Jokainen pitäköön sellaisia hiuksia kuin haluaa. Hiukset ovat kumman kuuma aihe. Suomi24:ssä oli nostettu yläpalkkiin keskustelu siitä, voiko viiskymppinen nainen pitää enää pitkiä hiuksia. Onkohan tällainen ajattelu missään muualla niin yleistä kuin Suomessa. Ihmiset ovat täällä niin takertuvaisia sääntöihin ja sovinnaisuuksiin. 

Itse olen juuri sellainen viiskymppinen nainen. Hiukseni ovat edelleen sellaista hevosenharjaa, tosin valitettavasti jonkinasteista ohenemista on havaittavissa. Hiukseni ulottuvat puoleen yläselkää. Sopii minulle, tuskin lyhennän lähivuosikymmeninä.

[/quote]

Siis piti aloittaa, että 90-luvulla lyhyet hiukset olivat täällä yleisemmät kuin nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi