Väsynyt vauvan itkuun...
ilmeisesti jonkinlaista koliikkia hänellä on. Lääkärissäkin käytiin ja kaikenlaisia keinoja ja "troppeja" tässä kokeiltu. Päivä tuntuu menevän niin, että syötän ja kannan häntä, olen kiinni kokoajan. Jos lasken kanniskelun jälkeen takaisin sänkyyn, alkaa heti riipivä itku. Tunnen syyllisyyttä siitä, että en pysty nauttimaan tästä vauva-ajasta (edes niistä hiljaisista hetkistä) ja joskus (tällä hetkellä useinkin) ärsyttää ihan hirveästi. Välillä epäilen omaa äidinrakkauttani ja tuntuu, että se ei ole päässyt kunnolla kasvamaan kun alusta alkaen ollut vaikeaa (tuntuu niin pahalle ajatellakaan tällaista). Mietin olenkohan masentunut vai onkohan vielä normaalia ajatella näin...itkeskelen itsekin ja väsyttää kokoajan. En haluaisi miehelle kokoajan valittaa ja tiuskia, hän on päivät töissä ja siinä omat paineensa. Muuta lähipiiriä ei ole. Lähinnä kai kaipailisin muiden itkuisten vauvojen äitien kokemuksia...miten jaksoitte ja selvisitte? Minkälaisia tuntemuksia teillä oli?
Kommentit (22)
ja kaikki on auttavalla mielellä liikkeellä. Itse aloitin hyvin samanlaisen aiheen kuukausi sitten, kun olin vauvani kanniskeluun ja itkuun aivan väsynyt ja poikki. Sain vain haukut niskaan ja ihmettelyä siitä, miksi olen lapsen hankkinut jos en sitä jaksa. Onneksi siis tässä ketjussa toisin!
Nyt meillä, 7 viikon iässä alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Minkä ikäinen sinun vauvasi on? Mekin epäiltiin allergioita, refluksia sun muuta, kun huutoa oli tosiaan ihan koko ajan. Taitaa meidän kohdalla kuitenkin olla niin, että vain aika on auttanut. Vatsaa tuntuu vääntävän päivä päivältä vähemmän. Ja hymyjä enemmän! Kyllä on alkanut täällä rakkaus heräämään vasta kun on alkanut elämä helpottamaan :) Yksi tärkeä on varmistaa, että vauva tosiaan saa tarpeeksi ruokaa. Mutta tärkeä toki myös ottaa selvää, että ei ole mitään vakavampaa.
VOIMIA!!! Ja sanot sille miehellesi, että nyt on pakko auttaa. Ei tuota ikuisesti kestä mutta se tuntuu ikuisuudelta jos yksin täytyy jaksaa.
Kokeile vyöhyketerapiaa myös.
en lukenu ihan kaikkia kommentteja tarkkaan mutta käytännön vinkkinä myös että kannattaa hankkia kantoliina jos ei vielä oo nimittäin on kantaminen helpompaa ja kädet vapaana! Kannoin liinalla meidän keskimmäistä illat ja yöt ensimmäiset kuukaudet kun poti vatsavaivoja ja samalla ku kävelin katoin yöllä elokuvia dvd:ltä..! myöhemmin selvis että oli maitoallergia...