Oletteko yhdenkään poliitikon kuulleet olevan huolissaan saamelaisten asemasta?
Minua ainakin ottaa päähän, että vähemmistön osa on monopolisoitu ruotsinkielisille ja kaikki pääministeriä myöten paapoo tätä porukkaa. Ja jatkossa pitää lasten lukea pakkoruotsiakin jo ala-asteella, jottei tälle vähemmistölle tulisi paha mieli.
Mutta oletteko yhdenkään poliitikon kuulleet olevan huolissaan saamelaisten asemasta? He ovat sentään oikeasti uhanalainen ja kaltoin kohdeltu vähemmistö, toisin kuin ruotsinkieliset.
Kommentit (5)
Mutta minun mielestäni saamelaisten asema onkin tosi hyvä. Heihin käytetään paljon rahaa ja he hyötyvät vähemmistöstatuksesta monissa asioissa.
Mutta minun mielestäni saamelaisten asema onkin tosi hyvä. Heihin käytetään paljon rahaa ja he hyötyvät vähemmistöstatuksesta monissa asioissa.
Verrattuna vaikka ruotsinkielisiin?
Miten se voisi olla hyvä, vaikka ei ole pakkosaamea eikä jokaiselta virkamieheltä vaadita saamen osaamista? Olen kuitenkin ymmärtänyt, että pakkoruotsin poistaminen johtaisi välittömästi ruotsinkielisen vähemmistön tuhoon. Miten saamelaiset voivat sitten hyvin?
Mutta esim. viittomakielisiin tai romanikielisiin jos vertaa, niin saamelaisten asema on todella hyvä ja heihin käytetään paljon rahaa.
joilla voisi voidella poliitikkoja.