Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G. Riidelläänkö teillä raha-asioista?

Vierailija
10.07.2012 |

Ja jatkokysymys:

Onko teillä yhteiset rahat vai ei?

Meillä ei riidellä koskaan, ja molemmilla on omat rahat. Yhteiset menot maksetaan puoliksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ikinä riidelty rahsta näiden 23v aikana. Omat tilit on, menot jaetaan.

Vierailija
2/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun rahat ovat vähissä, niin hermot tuppaavat varsinkin miehellä kiristymään. Siitä sitten jotain riitaa yleensä jostain tulee.

Omat rahat, mutta ruokaostokset ym maksaa se, jolla rahaa kulloinkin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteiset.

Vierailija
4/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat ollu alusta alkaen..

Vierailija
5/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä paremmat tulot, enemmän rahaa käytössä ja se ajatusmalli, että jokainen elättää itsensä. Se voi ostaa tuosta vain uuden auton, mutta ei suostu ostamaan uutta sohvaa. Minulla taas ei ole varaa sohvaan, koska opiskelen. Sama melkein kaiken kanssa: itseensä sillä on varaa, ei meidän perheeseen. Kehtaa vielä väittää, että hänen kanssaan ei kannata olla rahan takia.

Vierailija
6/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun pääsisi töihin ei olisi näin tiukkaa. minä teen osa-aikatöitä, ja välillä seuraavasta kuusta ei tiedä,tuleeko rahaa vai ei :( ongelmana on jatkuva pennin venytys, ja mieheni on tottunut tiettyyn elintasoon johon huomaamattaankin menee rahaa. ja sitten kun minulla on vielä sairas isä, jonka takia olen joutunut ottamaan lainaa ettei häneltä menisi koti pään päältä, ja se laina kiristää talouttamme ja parisuhdettamme. :( haluni auttaa minulle rakasta ihmistä tuntuu kostautuvan koko ajan

Vierailija
7/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla omat tilit, mutta myös yhteistili. Mies tienaa jotakuinkin saman verran kuin minä, ainoastaan nyt äitiyslomalla ollessani mies tienaa enemmän.

Vierailija
8/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat ja tilit, joista laitetaan yhtäsuuret osuudet yhteisiin menoihin yhteiselle tilille. Toimii hyvin meillä. Selkeää ja itsenäistä :)

Vierailija
9/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi rahanpuutteestakin riidellä. Mutta helpompi yhdessä aina pohtia, miten selviää rahattomanakin.

Vierailija
10/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta oltu yhdessä ja yhteinen tili.

Talo on lainarahalle ja maksetaan aina ensin pois laskut.

Jos meillä on tiukkaa, niin kyllä meillä tulee automaattina että ekana karsitaan omat menot, sitten perheeltä exrat ja viimesenä mietitään miten saadaan rahotus järjestymään laskuihin mutta viimevuosina harvoin tarttenu miettiä milloin maksetaan mitäkin laskuja. Meillä tykätään laittaa lainanhoitoon niin paljon rahaa kuin mahdollista.

Meillä on yksi laskukasa ja sitä maksetaan pois aina kun saadaan rahaa. Sitten ostetaan mitä perhe tarttee ja sitten pidetään huoli että molemmat nauttii elämästä.

Mutta tärkeysjärjestys rahassa: talous (ei maksuongelmia) -> perhe -> omat harrastukset ja menot.

Vierailija
11/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa vuokran sekä osan laskuista, minä päivittäistavaraostokset ja toisen osan laskuista, vaatteet ym.

Vierailija
12/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tilit mutta yhteiset rahat. Laskut ja menot maksetaan sieltä tililtä missä on rahaa, kummallakin käyttöoikeus toisen tiliin ja siirtelemme rahaa nettipankissa toisillemme ja itsellemme tarpeen mukaan.

Rahatilanne mennyt vuosien varrella siihen, että mies tienaa bruttona hieman yli kaksi kertaa sen mitä minä. Nettona saa käteen n. 1300€/kk enemmän kuin minä.

Vierailija
13/17 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15-v. yhdessä.

Yhteinen tili.

Ei kertaakaan riidelty.

Yli tonnin ostoksista yleensä jutellaan etukäteen.

Vierailija
14/17 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies opiskelee ja olen kotihoidontuella..rahat aina loppu ja hermot kireellä..

Vierailija
15/17 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat ja yhteiset rahat.

Vierailija
16/17 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riidellä koskaan.

Meillä omaisuus on erillistä, mutta arkirahat ovat yhteiset.

Sinänsä en usko, että oikeasti tuolla on kauheasti merkitystä, että ovatko rahat yhteiset vai erilliset, että riidelläänkö vai ei. Paljon enemmän siihen vaikuttaa se, että millainen käsitys on ylipäätään rahasta tai siitä, että mihin sitä pitäisi käyttää. Aspektihan ei ole ihan niin yksinkertainen, että esim. toinen on nuuka ja toinen on törsäilevä vaan näihin liittyy paljon myös arvovalintoja. Mihin perheen rahat kuuluisi käyttää yms.

Vierailija
17/17 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on erilliset rahat, paitsi että molemmat laittaa tietyn sovitun summan kuussa tilille josta maksetaan yhteiset menot kuten asunto- ja autolainat, sähkölaskut jne.

Jos olisi yhteiset rahat, niin varmasti riideltäisiin, sillä mies on varsin pihi kun taas minä nautin shoppailusta ja ylellisestä elämästä. Joten mies säästäköön omistaan mitä haluaa ja minä käytän omani vaikka viimeiseen penniin jos huvittaa :)