Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vauvalle opetetaan tutin käyttö?

10.07.2012 |

Vauvalla ikää 2kk ja tuttia on yritetty antaa melkein kuukauden päivät tuloksetta. Mukeltaa sitä hetken suussansa ja sylkee ulos. Vauvalla on melkein päivittäin aika pahoja refluksioireita ja vauvapolin lääkäri suositteli tutin käyttöä imutarpeeseen, ettei maha turhaan ylitäyttyisi maidosta.

Miten vauvalle voi tutin käytön opettaa, jos se ei millään tunnu onnistuvan? Onko jotain kikkoja tai keinoja, joita olette käyttäneet? Meillä on kaksi erilaista tuttia hankituna, mam ja nuk. Mam saa olla suussa vähän kauemmin, nukin sylkee kakoen melkein saman tien pois.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:14"]Tutti on turhake. Huono äiti tutittaa.
[/quote]

Varmaan olen sitten huono äiti, kun haluaisin illalla hetken hengähtää, enkä käydä nukkumaan ennen yhdeksää, kun lapsi haluaa lutkuttaa jotain tuntikausia. Okei, olen huono äiti.
[/quote]

Meillä ei tuohon iktatissityelyyn ole auttanut kuin aika, mutta 3-4kk kohdalla se on kyllä helpottanu. Kuopuksen aknssa mentiin aina yhdessä nukkumaan kun se ei vaan nukahtanu kun mun viereen tissi suussa. Joskus 4kk maissa pääsin siihen tilanteeseen että saatoin hetken istahtaa miehen kanssa ennen unille käyntiä. Ja tuo kuopus kyllä syö tuttia ja esim päiväunille nukahti aina tutti suussa mutta illalla se ei millään kelvannut.

Mutta siis jos haluat tutille opettaa niin tarjoa sitä esim vaunuissa, autossa missä vauva ei ole tottunut tissiä saamaan. Imetykseen jälkeen laita aina vauvalle tutti suuhun. Alkuun joudut odottamaan että vauva nukahtaa rinnalle, sitten laitat nukkuvana sen tutin, yleensä silloin kelpaa. Sitten kun on tottunut sitä imemään niin voit vaihtaa tissin tuttiin hereillä ollessa ja laittaa tutin kanssa omaan sänkyynsä.

Vierailija
22/31 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten uikuttako, kun korvatulehdukset alkavat ja hampaat menee vinoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoiselle ei kelvannut millään. Mummukin tuli varta vasten yrittämään... Mutta joutui poistumaan häntä koipien välissä.

Vierailija
24/31 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yksinkertaisesti imetin jopa 2h putkeen kun tutti ei kelvannut, oli rinnalla kokoajan ja hiukan ennen 4kk kiinteitä alettiin.

Vierailija
25/31 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se auta. Vähän uumoilinkin, että on vaan niin, ettei kelpaa. Ei se onneksi joka ilta ole edes harmi, että tissittelyt kestää, silloin yällöin vaan kaipaisi sitä hengähdysrauhaa. Loppujen lopuksi olen onnellinen, että ongelma on näin pieni. Toivotaan ettei jää peukkuun kiinni. Eipä tarvitse sitten tutista vierottaa. Tuttia en ala rikkomaan, enkä rikkinäistä tuttia ajatellut suuhun laittaa. Kiitokset.

Vierailija
26/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakottaa lapsi tutille?

Vierailija
27/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakottaa lapsi tutille?

Koska se on peukaloa parempi vaihtoehto ja meillä lapsi oppi tutille vasta 8kk, joka väkisin opetettiin, koska se peukalo...

Vierailija
28/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan esikoinen ei oppinut koskaan imemään tuttia. Yritimme tuttia, koska vauvan imemisen tarve oli niin suuri ja itse suihkusin maitoa eli meillä oli kamala kaaressa puklauskierre. Kyllähän se sitten ajan kanssa helpotti, mutta kyllä tuntui pahalta, kun näki toisen olevan majakivuissa ja haluavan imeä rintaa, vaikka se lopulta pahensi tulanteen siihen pisteeseen, että kaikki tuli ulos. Ei alkanut kuitenkaan peukaloa imemään koskaan eli ei se tutittomuus merkitse suoraan sitä, että siirryttäisiin sormiin.

Vierailija
29/31 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munkaan esikoinen ei oppinut koskaan imemään tuttia. Yritimme tuttia, koska vauvan imemisen tarve oli niin suuri ja itse suihkusin maitoa eli meillä oli kamala kaaressa puklauskierre. Kyllähän se sitten ajan kanssa helpotti, mutta kyllä tuntui pahalta, kun näki toisen olevan majakivuissa ja haluavan imeä rintaa, vaikka se lopulta pahensi tulanteen siihen pisteeseen, että kaikki tuli ulos. Ei alkanut kuitenkaan peukaloa imemään koskaan eli ei se tutittomuus merkitse suoraan sitä, että siirryttäisiin sormiin.

No meillä esikoisella tämä, sillä erotuksella että peukkua imi sitten 5vuotta.

Nyt yritän toiselle tuttia, mutta ei suostu ottamaan... Oh my god.

Vierailija
30/31 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen joka ei selvästi illasta toiseen istu hartiat jumissa imettämässä ja pyyhkimässä pukluja itsensä ja vauvan päältä ylensyömisen vuoksi.

Vierailija
31/31 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta imetyksestäni on n. sata vuotta. mUtta lapsi oppi tutin ja tuttipullon vasta, kun lopetin imetyksen. Hän oli silloin 8 kk. MInä leski, mieheni kuoltua noin 4 kk ennen lapsen syntymää. Tuo tutti oli meille pelastus. Muutamia kertoja äitini ja isäni auttoivat sen jälkeen rikkinäisissä öissä. En ole siitä näin 18 vuotta myöhemmin yhtään pahoillani