Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten molluska hoidetaan pois? APUA?

Vierailija
10.07.2012 |

Lapsella reidessä yksi näppylä, joka on mitä ilmeisimmin molluska. Mitä sille voi tehdä?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 14 vuotias ja tiedän paremmin miten molluskat tulee hoitaa...(kokemusta on)

Vierailija
42/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille molluskoille voi paljoa tehdä. Kuten joku mainitsikin, niin vie aikansa, että elimistö saa immuniteetin ko. virukseen. Joillakin se tapahtuu muutamassa kuukaudessa, toisilla vie yli vuoden. Repiminen ei poista vaivaa, mutta arpia sen sijaan voi jäädä.

Sisareni on lastenlääkäri, ja hänen mukaansa vain aika parantaa. Kysyin toisenkin lastenlääkärin mielipidettä, kun käytiin muusta syystä, ja vastaus oli ihan sama.

Poikamme on kärsinyt molluskoista leuassa jo 9kk. Niitä on muutama kymmen, ja vaikka osa välillä tulehtuu vähän ja sitten kuivuu pois, aina ilmestyy muutama uusi. Osterivinokas auttaa hänellä siten, että ne selkeästi lähtevät paranemisprosessiin nopeammin - tosin uusiakin välillä ilmestyy. Määrä ei kuitenkaan ole räjähtänyt käsiin, kun vinokasta on jo kolmas kuuri menossa. Välillä oltiin vähän aikaa ilman ko. valmistetta, ja silloin ei lähtenyt yksikään molluska pois, joten palattiin taas tabuihin. CM:sta saa mansikanmakuisina pureskelutabletteina - varmaan muualtakin.

Pyyhin molluskoja myös iltaisin Septidinillä jonka jälkeen rasvaan ne ja ympäristön kunnolla. Tarttuvat kuulemma kuivaan ihoon helpommin. Toiselle lapsistamme ei ole ainakaan vielä molluskat tarttuneet - toivottavasti eivät tartukaan.

Mutta kauan kasvaneista molluskoista saattaa jäädä helposti arpi kun puhkeavat. Kyllähän sen järkikin sanoo, että jos puhkaisee 0,1mm kokoisen molluskan niin ei siitä arpea jää, mutta jos jopa 1cm kokoinen molluska puhkeaa niin arpi saattaa jäädä.

Usein lastenlääkäreiltä puuttuu ne arkielämän niksit...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jo on hurjan kokoisia molluskoita jos senttisen kokoisia alkavat olemaan. En ole moisia nähnyt.

Nuorimmaisella oli molluskoita paljon ja huusi kuin syötävä jos puhkaistiin (joo muutamalle tehtiin niin), mutta ei kaikkia koska muksulla oli molluskoita kymmeniä, ilmaantuivat hetkessä. Koin että moisessa touhussa ei mitään järkeä. Reilu puoli vuotta ekoista ja nyt näyttää sille että uusia ei enää tule.

Ihoa muuten kosteutettiin rasvalla ja muutamat tulehtuneet voideltiin sibicortilla.

Muilla lapsilla meillä ei molluskoita ole ollut eikä tullut, mutta he eivät olekaan kuivaihoisia, atopiaan taipuvaisia.

Vierailija
44/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle aikuisiässä tuli molluskoita: käy testauttamassa itseltäsi HIV! Aikuisiässä ei molluskoita saa, ellei ole alentunut immuniteetti. Toki immuniteetti voi alentua/olla alhainen muustakin syystä kuin HIV:iin liittyen mutta kannattaa ainakin poissulkea. Tai sitten kyseessä eivät olleet molluskat vaan kondyloomat...

Vierailija
45/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että kaikilla molluskat eivät aiheuta ongelmia, mutta osalla kyllä aiheuttavat ja silloin asiaan on syytä tarttua.

Esimerkiksi meillä niitä oli lapsella liki kaksi vuotta ja hän sai niistä molluskojen ympäristöön pahat, atooppiset ihottumat. Se on ihotautilääkärin mukaan mahdollista herkkäihoisella.

Ko. lääkäri neuvoi puhkaisemaan molluskat ruiskuneulalla. EI SIIS repimään auki ja kaivamaan sisältöä ulos, johan siitä nyt lapsi saa jo tosi kivuliaan kokemuksen. Vaan se riittää, että otat keskikokoisen lääkeruiskuneulan. Pujota se molluskan kärjen lävitse niin, että neulan kärjessä oleva terä (katso tarkkaan, neulan kärki on mallia /, eli siis siinä on terä) on reuna ylöspäin. Sitten nostat sen molluskan kärjen läpi. Ei satu ollenkaan, verta tulee hitusen.

Ja tuo riittää! Kuivaa molluskat nopeasti pois.

Koska tuo ei satu lainkaan, sillä voi poistaa molluskat aroistakin paikoista.

Osterivinokaskapseleista tai Molkosanista ei ainakaan meillä ollut mitään apua (niitä usein neuvotaan kokeilemaan).

Vierailija
46/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli 6v. kun sai noita molluskoja kainaloihin ja kylkiin.

Nypin ne pois ja putsasin haavanpuhdistusaineella.

Toki se otti kipeää mutta tyttö itse vaati, että ne on nypittävä pois...sanoi, että kyllä kestää sen kivun kun vaan ne otetaan heti pois.

Vierailija
47/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkanut nyppimään niitä mitenkään aktiivisesti, vaan pikkuhiljaa raapaisin esim. saunassa molluskan pois. Saunassa iho on pehmeä ja molluskakin lähtee paljon helpommin kuin muuten puristamalla. Se puristelu sattuu, saunassa tai suihkussa lapset eivät ehtineet edes oikein huomata, mitä tapahtui. Muutaman ison kävin puristamassa lasten nukkuessa!

Minunkin kokemukseni mukaan molluskat häviää paremmin, kun niitä poistaa. Vaikkei tätä siis virallisesti suositellakaan... Kehittäisikö elimistö kuitenkin paremmin niitä vasta-aineita, kun niitä syyliä vähän rääkkää?

Vierailija
48/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisia ollut Suomessa silloin kun minä vielä siellä olin. Eihän sinne uskalla enää tuoda lastaan.

Vierailija
49/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoisia ollut Suomessa silloin kun minä vielä siellä olin. Eihän sinne uskalla enää tuoda lastaan.

Oot vissiin joku todellinen mummoäiti. Ainakin 70-luvulla oli molluskoja, mun kaverilla oli sormissa.

Vierailija
50/52 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta, että kaikilla molluskat eivät aiheuta ongelmia, mutta osalla kyllä aiheuttavat ja silloin asiaan on syytä tarttua. Esimerkiksi meillä niitä oli lapsella liki kaksi vuotta ja hän sai niistä molluskojen ympäristöön pahat, atooppiset ihottumat. Se on ihotautilääkärin mukaan mahdollista herkkäihoisella. Ko. lääkäri neuvoi puhkaisemaan molluskat ruiskuneulalla. EI SIIS repimään auki ja kaivamaan sisältöä ulos, johan siitä nyt lapsi saa jo tosi kivuliaan kokemuksen. Vaan se riittää, että otat keskikokoisen lääkeruiskuneulan. Pujota se molluskan kärjen lävitse niin, että neulan kärjessä oleva terä (katso tarkkaan, neulan kärki on mallia /, eli siis siinä on terä) on reuna ylöspäin. Sitten nostat sen molluskan kärjen läpi. Ei satu ollenkaan, verta tulee hitusen. Ja tuo riittää! Kuivaa molluskat nopeasti pois. Koska tuo ei satu lainkaan, sillä voi poistaa molluskat aroistakin paikoista. Osterivinokaskapseleista tai Molkosanista ei ainakaan meillä ollut mitään apua (niitä usein neuvotaan kokeilemaan).

tää pelittää eikä satu yhtikäs, puhkoin jopa kolmevuotiaan silmäluomesta molluskan tuolla viisiin, eikä protestoinut yhtään!!!

Vierailija
51/52 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
52/52 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puudutin lasten ihon emlalla ja sitten poks poks molluskat pois. Kuivuivat nopeasti eivätkä tulleet takaisin.