Miten molluska hoidetaan pois? APUA?
Lapsella reidessä yksi näppylä, joka on mitä ilmeisimmin molluska. Mitä sille voi tehdä?
Kommentit (52)
Ajan myötä ne häviävät itsekseen. Siihen voi tosin mennä parikin vuotta.
se maistuu sieneltä (eli on heistä pahaa...). Yritin sekoittaa jugurttiin ym. Ei auttanut.
Mutta kuten sanottu molluskat häviävät ihan itsekseen ajan myötä. Meillä ei kummallakaan lapsista, joilla oli molluskoja, ole niitä enää.
voi toki puhkoa, mutta tämä tehtävä varoen.. ja on kivuliasta. Itse olen lapsille syöttänyt Osterivinokas kuurit, ja muillekin näitä suositellut jos molluskoja ollut, ja tämä on toiminut.. Yhden kuurin jälkeen/aikana ovat mollustkat hävinneet eikä ole puhkoa tarvinnut. Yhdellä lapsella piti syödä kaksi kuuriä perätysten, mutta sitten molluskat hävisi. Tämä helppo ja kivuton tapa. :) Suosittelen.
Silloin kun olen itse ollut lapsi ja muistan että kärsin ontelosyylistä eli näistä molluskoista (joista vieläkin monet arvet kainalossa) äiti syötti mulle jotain sienivalmistetta jota sekoitettiin veteen, maistui kyllä hirveen pahalle mutta auttoi! Valmistetta ostettiin luontaistuotekaupasta lääkärin suosittelemana :)
Voisko joku kertoa onko se vaan se semmonen pullea syylä? Koppurainen vai löllö? En meinaan tahdo googlata mitään ällöä, mutta muistan että mulla oli lapsena yhdessä sormessa sellainen ulkoneva syylä, mutta se oli aika kuivan ja koppuraisen oloinen, kuin joku rupi.
Se oli mielestäni ällö, mutta sitä oli kiva räpeltää kynnellä. En edes muista oliko äitini tietoinen koko syylästä, mitään toimenpiteitä sille ei ainakaan tehty. Kerran se vain tippui pois, ihmettelin mihin se meni. Jälkeä siitä ei jäänyt, ja minulla tosiaan oli tuo yksi ja ainut tuollainen, mutten kyllä tiedä puhutaanko samasta näpystä.
Meillä toimii parhaiten se että saunan jälkeen pehminneet ns. Selkeästi valmiit molluskat nipistelly pois ja tänään huomasin että enää ei ollut kuin yksi "aktiivinen" molluska. Eli tuolla tekniikalla hävinneet.
Koska itse ajattelin asian näin että kun poika on hoidossa ja muutenkin, raapii puhkeavia molluskoita niin se tauti vaan leviää, mutta kun nipsasee ne valkopäiset pois niin tauti rupeaa talttumaan.
Palkaksi olen sitten antanut jonkun herkun.
Älä puristele, hirtä, äläkä muutenkaan poista. Voi olla kivuliasta ja poistokohtiin voi jäädä ikävät arvet jos arpikudosta muodostuu runsaasti. Molluskat on kuivaihoisten vaiva joten perusvoiteella kosteuta ihoa, häviävät aikanaan. Osterivinokaskaan ei meillä auttanut.
Juu, en menis puristamaan enkä hirttämään. Ajallaan kyllä lähtevät - mutta arvet ronkkimisesta välttämättä eivät! Osterivinokas ok, jos mukelo suostuu sitä missään piilotettuna syömään (ja niitähän tarttee helvatun monta kapselia per päivä). Todellakin, perussuihkuttelua ja runsaasti rasvaa kuivaan ihoon, ja kärsivällisyyttä. Aika parantaa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2012 klo 22:43"]
Mutta jos nyt jätät sen kasvamaan niin varmasti on kohta kymmeniä tai satoja molluskoja lisää.
Ihon puristaa/raapasee rikki ja ottaa pallon sieltä pois. Ei todellakaan kasva enää samaan paikkaan uudelleen. Jos saat kaikki kerralla pois niin ei leviä laajemmalle.
t.Lasten sairaanhoitaja
molluskat aiheuttaa veressä oleva virus. Vaikka poistat näppylöitä sata, ei virus poistu mihinkään. Syylät poistuvat vasta kun elimistö kehittyy vastustuskykyiseksi kyseiselle virukselle. Toisilla se voi viedä vain muutaman kuukauden, toisilla vuosia. Aikuisista lähes kaikki kantavat ontelosyylävirusta, me aikuiset vain olemme sille vastustuskykyisiä.
t. lastenosaston ylilääkäriä kuunnellut
vaan luotin äiteihin, jotka olivat saaneet molluskat häviämään.
Me käytimme osterivinokasjauhetta, jota saa luontaistuotekaupasta. Jo parin viikon kuluessa huomasi, että molluskat alakavat muuttamaan muotoaan. Kysyin asiasta lääkäritlä, mutta hän sanoi, että tuosta ei ole tieteellistä näyttöä = ei ole lääkefirman tuote.....
Meillä siis tehosi hyvin ja molluskoita oli kymmeniä pitkin jalkoja. Tytön nukkuessa puhkoin taskulampun valossa isoimmat ja rutistin + puhdistin. toimi!
Jos pelkää, että tuo sattuu apteekista saa puuduttavaa Emla-voidetta!
Juuri näin! Tämä keino tepsi myös isoveljelläni aikoinaan lapsena. Suosittelen ehdottomasti!! :)
Mun omssa jalassa (vain toisessa ) on 30. Yksi hiertää todella pahasti, ja on sininen. Muut normaaleja. Ne kutiavat vain vähän, ja kun housun sauma osuu niihin, niin kuori lähtee, ja vera tulee paljon. Niille ei voi tehdä mitään, sanoi lääkäri ja lähetti pois.
Täh, mitä tääkin taas on. Ihan luotettavilla terveyssivustoilla neuvotaan rikkomaan neulalla molluskan pinta jos niitä on vain muutamia. Täällä sitten väitetään sunnilleen lapsen silpomiseksi eikä uskota neulalla tökkimisen poistavan vaivaa...ehkä luotan sitten johonkin terveysporttiin enemmän kuin av-palstaan.
Siispä menen tökkimään lapseni kahta molluskaa ennen kuin leviää sisaruksillekin! Meidän ihoaan repivä atoopikko varmaan kuolis tulehdukseen jos saa jotain molluskoita joita myös repii...
meillä on kyllä hävinnyt heti kahdelta lapselta kun on muutama tullut, ja ollaan heti nypitty pois. Meille lastenlääkäri sanoi, että niin pitää menetellä, heti pois kun näkyy yksikin. Jos kolmannelle lapselle tulee niin taatusti nypin pois.
meillä tytöllä oli noita. Aikani tilannetta seurailin ja mollukat vain kasvoivat. Lapsikin jo valitti että paita hiertää näppyihin. Saunassa sitten ihon pehmennettyä puristeltiin isoimmat pois. Muutama näppy kerrallaan. Siitä se näppy sitten lähti paranemaan. Eikä tullut takaisin. Eikä jäänyt arpia.
Mulle syötettiin kakarana osterivinokaskapseleita tuohon vaivaan. Kapselit aiheuttivat sienen makuista närästystä ja sain ikuisen ällötyksen kaikkia sieniä kohtaan. Ne kyllä tepsi, molluskat hävisivät ilman mitään pakkokeinoja.
Kouluterkka puristi yhden ja pyörryin siihen paikkaan.
Meilläkin niitä on ollut ja nuoremmalla on edelleen. Vanhempi raapi niitä ja ne levisivät, vaikka puristelinkin niitä heti alkuunsa pois. Vajaan vuoden niistä kärsittiin, ja sitten yks kaks noin kuukauden sisällä ne vaan hävisivät iholta. Tuskin oltaisiin vieläkään puheväleissä, jos silloin olisin yrittänyt niitä kaikkia riipiä irti. Nuorempi sai myöhemmin omansa tarhasta. Ne ovat levinneet vähemmän, mutta ei anna koskea niihin yhtään. Ne ärsyttävät mun silmää vähän ristuksen paljon, mutta en henno rääkätä lasta, kun eivät häntä häiritse lainkaan eivätkä ne enää keneenkään leviä täällä meillä. Tarhassa leviävät joka tapauksessa.
meidän nuoremmalla on molluskoita :( Ensin ihmelteltiin, mitä ihmettä on vaipan alla kankussa ja nyt niitä on joka samperin taive täynnä.
Mutta sitten se positiivinen... Luin siitä osterivinokkaasta, jota en vielä ole hakenut, mutta koska muutenkin hoidan kyseisen lapsen atooppista ihoa merisuolakylvyillä, niin ajattelin kokeilla, josko se helpottaisi. Sekoitin eilen illalla pariin desiin vettä atlantin merisuolaa ja pyyhin kaikki molluska-alueet sillä. Aamulla näytti rauhoittuneen nuo alueet todella paljon.
Toivokaahan, että helpottaa tuolla, koska mä en kestä jos niitä riittää vuosi pari eteenpäin ja meillä ei ruveta niitä puhkomaan tms. Kerron myöhemmin, miten etenee.
puhkoa (apteekista ostetulla) steriilillä neulalla ja antaa kuivua. Ei saa puristaa! On kipeä projeksti, joka ilta vaan n. 3-5 kärsi puhkoa. Hävisivät n. 3kk aikana kaikki eikä lisää ole tullut.
Molluskapihdit ajaa saman asian, silloinkaan ei saa erikseen puristella ja pitää antaa kuivua itsekseen.
Väkisin, lasta itkettämällä ja satuttamalla tätä ei kuitenkaan pidä mennä tekemään, koska molluskoista ei ole lapselle mitään haittaa (paitsi kosmeettinen, mutta se harvoin häiritsee lasta itseään).
Itse nypin omalta 7-vuotiaaltani molluskat pois, kun hän itse niihin kyllästyi. Nyppiminen sattuu, joten en olisi sitä väkisin mennyt tekemään, niin kuin vielä joskus 80-luvulla tehtiin. Eivät ole tulleet takaisin, ilman nyppimistä olisivat iholla vieläkin. Molluskat voi myös jäädyttää apteekista saatavalla jäädytyslaitteella, ongelmana vain on ettei siihen tahdo löytyä tarpeeksi pieniä kärkiä (kun on tarkoitettu tavallisille syylille).
T. lastenlääkäri
puhkoa (apteekista ostetulla) steriilillä neulalla ja antaa kuivua. Ei saa puristaa! On kipeä projeksti, joka ilta vaan n. 3-5 kärsi puhkoa. Hävisivät n. 3kk aikana kaikki eikä lisää ole tullut. Molluskapihdit ajaa saman asian, silloinkaan ei saa erikseen puristella ja pitää antaa kuivua itsekseen.
Molluskat ovat jo valmiiksi puhki, ei sitä paranemista nopeuta yhtään se että niitä vielä menee neulalla sohimaan. Verenvuotoa aiheuttamalla saa toki aikaan sen, että vereen pääsee valtava määrä viruksia ja silloin myös immuunivaste saattaa tehostua - tai sitten molluskat leviävät vain kahta kauheammin.
voi toki puhkoa, mutta tämä tehtävä varoen.. ja on kivuliasta. Itse olen lapsille syöttänyt Osterivinokas kuurit, ja muillekin näitä suositellut jos molluskoja ollut, ja tämä on toiminut.. Yhden kuurin jälkeen/aikana ovat mollustkat hävinneet eikä ole puhkoa tarvinnut. Yhdellä lapsella piti syödä kaksi kuuriä perätysten, mutta sitten molluskat hävisi. Tämä helppo ja kivuton tapa. :) Suosittelen.