Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suosittele aborttia kenellekään

Vierailija
10.07.2012 |

Ihan kamala, olen 2 pienen lapsen äiti ja tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi.

Koska lapseni ovat vielä todella pieniä (toinen vauva) ja mies paljon työreissuilla abortti oli ainoa vaihtoehto.

Olin maanantaina sairaalassa ja näin ultran ruudulla sen pienen vauvan alkion, jolla iloisesti sydän pomppoili..

Olen itkenyt siitä lähtien vähän väliä. Sain maanantaina sen ensimmäisen tabletin ja huomenna itse abortti (lääkkeillä).

Olen ihan surun murtama, itken nytkin ja minulla on olo, että pitäisi pyytää anteeksi :(

Tämän jälkeen ihmettelen aborttiin kevyesti suhtautuvia. En muista kokeneeni mitään näin kamalaa olotilaa :(

Minulle on kerran tehty lääkkeellinen tyhjennys tuulimunan vuoksi, eikä se tuntunut miltään, koska tiesin ettei siellä edes ole mitään elävää.

Nyt vain huomista "odotellessa".. ;(

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo sielun olemassa oloon ja välittää siitä mitä Jeesus on sanonut, miten voi perustella sen ettei pienellä syntymättömällä lapsella olisi sielua? Se on oma pieni yksilönsä ja ihan yhtä elävä kuin kuka tahansa meistä. Joko kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo tai sitten ei kellään.

Vierailija
22/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sure surusi, se on tärkeää, mutta sitten alat elämään täyttä elämää. Mietitte sitten parin vuoden päästä lisää lapsia. Kaikki on mahdollista. Mutta älä lue enää näitten hihhuleiden aivopieruja.

Oikeassa elämässä sä oot oikeassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa ihmisessä on jo alusta asti kirjoitettuna kaikki se mitä hän tulee ajattelemaan ja tekemään. Jokainen pieni pihamaalla leikkivä lapsi on joskus ollut ihan pieni ja kohdussa. Ja jokaisen pienen kohdussa olevan pitäisi saada jonain päivänä leikkiä ja kasvaa.

Vierailija
24/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evra, joka irtosi lomamatkalla ja olin muutaman päivän ilman ehkäisyä, koska ei ollut varalle laastaria mukana.

Kiitos muutamista tukevista viesteistä..

Vierailija
25/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että väärin teit.

Sen yhdeksän kuukauden aikana olisi lapsesi kasvaneet jo paljon isommiksi.

Sietää ollakin paha olo!! Se lapsen sydän sykki ja sinä tapoit sen lapsen.

Vierailija
26/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksynä. En ole katunut tai asian perään surrut. Aikuisen naisen päätös ja oikea sellainen tuli tehtyä. En suhtaudu kevyesti mutta en myöskään sentimantaalisesti.

Nähdessäni pikkuvauvoja ajattelen kauhulla sitä että ilman keskeytystä minullakin olisi kohta tuollainen. Ei ajatus enää nappaa

Vierailija
27/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evra, joka irtosi lomamatkalla ja olin muutaman päivän ilman ehkäisyä, koska ei ollut varalle laastaria mukana.

Kiitos muutamista tukevista viesteistä..

silti harrastit seksiä ilman esim. kondomia ja kas kummaa, pamahdit paksuksi. Tosi vastuuntuntoista toimintaa kahden lapsen äidiltä..:/

Vierailija
28/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo sielun olemassa oloon ja välittää siitä mitä Jeesus on sanonut, miten voi perustella sen ettei pienellä syntymättömällä lapsella olisi sielua? Se on oma pieni yksilönsä ja ihan yhtä elävä kuin kuka tahansa meistä. Joko kaikilla ihmisillä on sama ihmisarvo tai sitten ei kellään.

Sitä ei ole vielä alkiossa. Se sieluntaival alkaa siitä ensi hengenvedosta.

Vierailija
29/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista oli se, että kun ultrattiin, niin sen mukaan olisin raskautunut jo viikko ennen kuin laastari irtosi..

Minä olen varma päätökseni kanssa, mutta silti tuntuu kamalan pahalle.

Vierailija
30/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se jossain vaiheessa vaan pölähtää ihmiseen? Ihminen on ihan kokonainen ihminen alusta viimeiseen hengenvetoon. Niin minä uskon, vaikkei kukaan kertonutkaan. Järkyttävää, että tällainen ihan vaan kun just nyt ei satukaan huvittamaan syystä oleva abortti on käytössä sivistysvaltiossa.

Vierailija
31/44 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl sil sielu on jo siittiön ja munasolun yhdistymisestä asti. ei meil oo valtaa tappaa muita ihmisiä. vaik en lasta haluiskaan esim. raiskauksen takia, nii en sitä IKINÄ murhaiskaan! kamalaa miten jotku voi olla noin julmia! hävettää olla ihminen teijän takia! tsiigaisitte youtubesta silent scream viden nii tajuisitte et vauvaa siinä tapetaan! jotku idiootit viel kehtaa väittää, et naisel on oikeus omaan ruumiiseensa! jos se kerran on niin, niin niin on myös sillä lapsella oikeus omaansa, joten ei kellään tappaja-akalla oo siis oikeutta sitä murhata!

Vierailija
32/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää 17.

Vierailija
33/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää 17.

Meillä on kolme lasta, yksi 19 ja muutti juuri omaan kämppäänsä, yksi 16 poika ja 14 tyttö. Aivan ihania olleet kaikki kolme läpi elämänsä, tukeneet minua ja toisiaan. En voi kuvitellakaan että olisin yhden heistä tappanut. Mieluummin kuolisin itse.

Vierailija
34/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ikäiset ipanat myös minulla. Ja ihan vastikään tein lääkkeellisen keskeytyksen. Kolmatta lasta toivoin mieheni kanssa, mutta en näin yllättäen, en näin pian. Henkinen jaksaminen on välillä kovilla näiden kahdenkin kanssa, lisäksi kumpikin meistä käy töissä.

Elossa olevat lapseni ovat ihania ja täydellisiä ja katsoimme parhaaksi keskittyä nyt heihin, ja parisuhteemme hoitamiseen myös. Sitten, kun tulee pikkukolmosen aika niin sen otamme kyllä vastaan, mikäli on silloin enää tullakseen.

Näennäisuskovaiset raamatulla päähänhakkaajat "alkiolla on sielu"-vinkujat voi jättää omaan arvoonsa. He eivät elä sinun, eikä minun, elämää. Eivätkä tiedä mikä meille on parasta.

Abortti on kova paikka, mutta ei toivottu lapsi on pahimmillaan pilattu elämä. Teidän tilanteessa ei yhden lapsen pilattu elämä, vaan hadolisestikoko perhe olisi kärsinyt.

Vierailija
35/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse-sedällä on turha moralisoida.

Sulla on 2 lasta elämää rikastuttamassa, eikä niitä oo kukaan sulta ottamassa pois. Olet varmaan muutenkin aika tunteellisessa tilassa vielä, kun toinenkin vasta vauva.

Miehen poissaolo ei sekään ole helppoa.

Ehkäisyhän oli käytössä, joten tarkoituksena ei alunperinkään ollut tulla raskaaksi. Ja ainahan se on mahdollisuus, että ehkäisy pettää.

Kannattaa puhua asiasta jollekin ammatti-ihmiselle, jolla ei ole suhun henkilökohtaista tuomiovaltaa. Saat purettua pahaa oloas. Ei ne asiat masentumalla parane.

(Tää on kuiteskin sen verran herkkä aihe, että tästä varmaan kehittyy vielä kunnon raivoriita, jossa lentelee raamatun sivuja näytöllä ristiin rastiin ja rintaliivejä nakataan juhannuskokkoon..)

Vierailija
36/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun AP nuorin lapsesi täyttää 4, saattaa se kysyä sulta että "äiti miksi minä sain elää, mutta pikkuveli ei saanut?".

Siinä sitten selität että kierukka petti taas eikä ollut aikaa hakea kortsuja!!!

Vierailija
37/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesse-sedällä on turha moralisoida.

Sulla on 2 lasta elämää rikastuttamassa, eikä niitä oo kukaan sulta ottamassa pois. Olet varmaan muutenkin aika tunteellisessa tilassa vielä, kun toinenkin vasta vauva.

Miehen poissaolo ei sekään ole helppoa.

Ehkäisyhän oli käytössä, joten tarkoituksena ei alunperinkään ollut tulla raskaaksi. Ja ainahan se on mahdollisuus, että ehkäisy pettää.

Kannattaa puhua asiasta jollekin ammatti-ihmiselle, jolla ei ole suhun henkilökohtaista tuomiovaltaa. Saat purettua pahaa oloas. Ei ne asiat masentumalla parane.

(Tää on kuiteskin sen verran herkkä aihe, että tästä varmaan kehittyy vielä kunnon raivoriita, jossa lentelee raamatun sivuja näytöllä ristiin rastiin ja rintaliivejä nakataan juhannuskokkoon..)

ehkäisy nimenomaan EI ollut käytössä eli ap otti tietoisen riskin raskaaksi tulemisesta. Ja nyt sitten itketään ja haetaan vertaistukea! Se on sitten voivoi, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa ja hyvä niin.

Vierailija
38/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan samassa tilanteessa ja päädyin samaan ratkaisuun. Mä en onneksi nähnyt sykettä, kaskeytys tehtiin niin aikaisin, ettei sykettä vielä ollut.

Siitä tuli nyt keväällä vuosi. Mä en muista siitä keväästä mitään, edes vauvasta en pystynyt nauttimaan. Itku tulee edelleen kun kuulen Jenni Vartiaisen "missä muruseni on" kappaleen. Kävin jopa psykologilla tapahtuman jälkeen.

Uskon, että tein oikean ratkaisun, ja olo helpottaa kyllä ajan myötä.

Voimia sinulle! Muista, että vain sinä voit antaa itsellesi anteeksi.

Vierailija
39/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sanoit aloituksessa, että ehkäisy petti kun tosiasiassa sinä et käyttänyt ehkäisyä.

Kai sinä nyt kahden lapsen äitinä ymmärrät, että jos ei käytä ehkäisyä on suuri riski tulla raskaaksi.

Ja ei, äitinä en hyväksyä tällaista aborttia. AP oli tietoinen, että ehkäisyä ei ole mutta silti piti hässiä vaikka lapsi ei ollut toivottu.

Evra, joka irtosi lomamatkalla ja olin muutaman päivän ilman ehkäisyä, koska ei ollut varalle laastaria mukana. Kiitos muutamista tukevista viesteistä..

silti harrastit seksiä ilman esim. kondomia ja kas kummaa, pamahdit paksuksi. Tosi vastuuntuntoista toimintaa kahden lapsen äidiltä..:/

Vierailija
40/44 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap sanoit aloituksessa, että ehkäisy petti kun tosiasiassa sinä et käyttänyt ehkäisyä.

Kai sinä nyt kahden lapsen äitinä ymmärrät, että jos ei käytä ehkäisyä on suuri riski tulla raskaaksi.

Ja ei, äitinä en hyväksyä tällaista aborttia. AP oli tietoinen, että ehkäisyä ei ole mutta silti piti hässiä vaikka lapsi ei ollut toivottu.

Evra, joka irtosi lomamatkalla ja olin muutaman päivän ilman ehkäisyä, koska ei ollut varalle laastaria mukana. Kiitos muutamista tukevista viesteistä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan