Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lähihoitaja haluaa opiskella uuden koulutusohjelman?

Vierailija
10.07.2012 |

Olen valmistunut muutama vuosi sitten lähihoitajaksi ja koulutusohjelmani oli vanhustyö. Nyt minua kiinnostaisi opiskella lasten ja nuorten koulutusohjelma. Miten haen opiskelemaan? Tarviiko lukea koko koulutus uusiksi tai pitääkö hakea yhteishaussa koulutukseen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin itse viime vuona, olin oppisopimuksella.

Kysyin silloin opettajalta että täytyykö kaikkea käydä uusiksi jos haluaako erikoistua johonkin muuhun, niin sanoi että riittää se viimeinen vuosi, ja suositteli että kun vaihtaa erikoistumista niin parasta melkein olisi jos saisi sen oppisopimuksena, työnantajankin tarvitsisi vain sitoutua vuoden sopimukseen.

Vierailija
2/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONko työtilanne tuolla puolella parempi?

Oletko ajatellut hammashoitajan työtä? Ei ainakaan vuorotöitä, itseasiassa kotiin pääsee jo klo 15. Työtilanne paikoitellen Suomessa todella hyvä, keikkafirmat alkaa soitella jo opiskeluaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on pätevyys tehdä töitä myös lasten kanssa. Et tarvitse tutkintoa. Itsesi kehittämiseksi voisit lukea vaikka psykologian perusopinnot. Järkevintä olisi tietysti hankkia jokin korkeampi koulutus aikuisopiskelumuotoisena.

Vierailija
4/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne koulutusohjelmat oli siis siihen aikaan nimeltään suuntaavat opinnot :)

Koulutuksesta on aina hyötyä. Mä kävin mielenterveys-suuntaavat työvoimapoliittisena koulutuksena. Varmaan kannattaa kouluun ottaa yhteyttä, että miten etenet. Mutta onko järkeä opiskella toinen suppea suuntaava? Olisiko järkevämpää ajatella vaikka sahua?

Vierailija
5/5 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se suuntautumisala. Jatkossa nuo suuntautumiset tulevat olemaan vielä tarkempia. Monessa koulussa on noita vuoden kestäviä koulutuksia juuri siksi, että voi opiskella toisen suuntautumisalan.