Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veikkauksia: Mitä "vikaa" vanhemmissani on ollut, kun meistä kolmesta sisaruksesta

Vierailija
10.07.2012 |

kaksi on paniikkihäiriöisiä ja yksi masentunut? Lisäksi kaikilla on enemmän tai vähemmän huono itsetunto.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi sisällissota ja sota valtioiden välillä on yhteiskunnallinen, ei psykologinen ilmiö. Samoin elinkeinorakenteen muutos, kun maatalousvaltainen yhteiskunta teollistui ja kaupungistui ja sitten taas tehtaat ajettiin alas. Kansainväliset lamat ovat yhteiskunnallisia ilmiöitä.

Kaikilla näillä on psykologisia seurauksia, jotka vaikuttavat ihmisten kykyyn toimia vanhempina. Esimerkiksi sotien seuraukset näkyvät monessa sukupolvessa aiheuttaen muun muassa masennusherkkyyttä, heikkoa stressinsietokykyä ja monenlaiset mielentereveyshäiriöitä.

Hölmöä psykologisoida kaikkea.

Totta. Usein ihmisten ongelmia selitetään sillä että hänen vanhemmat oli "huonoja". No mistäs se huonous niihin vanhempiin tuli? Isovanhemmista? Ja isovanhempiin heidän vanhemmistaan? Ja niin edelleen, ketju on loputon. Eli syytetään Aatamia ja Eeva tai jos et raamattuun usko niin sitten muuten vaan kivikauden ihmisiä. Kyllä mielestäni paljon uskottavamaa selityspohjaa löytyy kun katsotaan yhteiskunnallisia eriarvoisuusilmiöitä.

Minun lapseni on masentunut, koska yhteiskunta on mätä. Minä en ole tehnyt mitään väärin, vaan valtaapitävät, työnantajani sekä sossu tekevät asioita väärin. Siksi lapseni kasvaa kieroon.

Kiitos synninpäästöstä.

Vierailija
22/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on masentunut, koska yhteiskunta on mätä. Minä en ole tehnyt mitään väärin, vaan valtaapitävät, työnantajani sekä sossu tekevät asioita väärin. Siksi lapseni kasvaa kieroon.

Kiitos synninpäästöstä.

Ei kun lapsesi masentuu sen takia kun itse olet niin alhainen paskaneekeri ja teet kaiken tahallasi ja pahuuttasi väärin, vaikka yhteiskunta on täydellinen ja kaikessa oikeudenmukainen. Ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla