Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä edes hakea töitä?

Vierailija
10.07.2012 |

Oikeasti. Taas tuli meili että "kiitos hakemuksestasi, tällä kertaa et tullut valituksi". Olen hakenut ainoastaan ns.paskaduuneja, joten siinäkään ei voi olla syy...pk-seudulla hakijoita on toki paljon, mutta silti ärsyttää. Miksi minä edes yritän??

Nytkin meni sivusuun yksi paikka, jossa katsottiin eduksi tietynlainen kokemus (minulta löytyy), harrastuneisuus (löytyy) ja kielitaito (check). Työpaikka olisi ollut kotini lähellä jne. En päässyt edes haastatteluun!!

Vittu pitäkää tunkkinne. Olen tehnyt ilmaistyötä harjoittelussa, vapaaehtoistyötä, ollut vaikka missä kursseilla ja pajoilla ja tässä lopputulos: ei töitä vieläkään. Suosittelija on nimekäs, vaan eipä auta. En jaksa enää hakea, nyt tulee kolmas vuosi työttömänä täyteen...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lähtee kolmas vuosi Aalto-yliopiston teknillisessä korkeakoulussa, niin silti oon toista kesää työttömänä. Satoja ja satoja työhakemuksia oon lähettänyt mutta aina sama kielteinen vastaus.. Kyllähän tuo vähän vituttaa kouluttautua hyvin ku ei edes paskahuussin siivoojaksi kelpaa.. Eikä edes ainuttakaan työhaistattelua saa..

Vierailija
2/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen IT-alalla ja olen hakenut uutta duunia jo pari vuotta, ei tipu. Onneksi en sentään ole työtön vaan minulla on nytkin työ mutta tympii kyllä todella ja haluaisin vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harva haluaa palkata pitkään työttömänä olleen.

Vierailija
4/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu kiirii. Puskaradio viestitti, että olen lopettamassa työstäni.

3 eri alaa ja 3 räysin erilaista työpaikkaa.

Näitä siis työnantajat itse tarjosivat minulle.

Oli mistä valita.

Kaikille oli tiedossa se, että olen tunnollinen, täsmällinen ja luotettava.

En siis mihinkään noista itse hakenut.

Yhden noista valitsin.

Jotta ei ihan heti sanoisi, että ei ole tarjolla mitään.

Nollatkaa tilanteenne ja aloittakaa alusta. Hakemukset jne. Laajentakaa.

Vierailija
5/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kolme vuotta, tai kolme kesää työttömyyttä.

Tulkaa sitten uudelleen kehään, kun takana on noin 30 vuotta pätkätyötä ja työttömyyttä.

Vierailija
6/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin hakenut paskaduuneja. Opiskelen merkonomiksi, mutten kelpaa duuniin edes pullonpalautukseen/ostoskärryjen paikalleen palauttelijaksi...

Perhepäivähoitajan duunia olisin aloitellut, ei riitä hoitolapsia, ei yksityisellä eikä kunnallisella puolella (johon olisin päässyt jos lapsia).

Millä aloilla se työvoimapula on, onko sitä?

Vierailija
7/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloitin vuodenvaihteessa opiskelut että onko sinulla kesällä yhtään lomaa, tulisitko töihin! Vitte ehkä arvata mitä opiskelen... :D

Vierailija
8/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut hakea ulkomailta toitä?

kannattas tutkia..

Vierailija
9/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kolme vuotta, tai kolme kesää työttömyyttä.

Tulkaa sitten uudelleen kehään, kun takana on noin 30 vuotta pätkätyötä ja työttömyyttä.

Mullakin on koko aikuisikä ollut työttömyyttä + pätkätöitä satunnaisesti. Vaikka on mullakin koulutuksia ja työkokemusta ajoittain myös mutta myös ihan määrättömän kovaa yrittämistä ja työhakua muttei sittenkään onnaa.

En jaksa enää edes hakea työpaikkoja, sillä aina tulee "et ole tullut valituksi "kirje kuitenkin. Ainoa mihin olen pässyt viime aikoina on ollut 4 tunnin satunnainen työ mutta siihen en lähtenyt kun työmatkat olisivat jo vieneet koko palkan.

Vierailija
10/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan hlpolla pääse. Itse sain vakituisen työpaikan kun hain suoraan firmaan töihin. Olivat juuri päättäneet että palkkaavat lisää työvoimaa, mutta ei avoimen haun kautta. Satuin soittamaan oikeaan aikaan! Avoimia hakemuksia eri firmoille vain, voi poikia vaikka mitä

Vierailija
11/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen firma tahtoo hakijan olevan "joustava" = perheellisen pitäisi lähteä töihin keskellä yötä, alkuillasta tms. mahdottomaan aikaan ja mielellään vielä tunnin varoitusajalla. Töitä voi myös olla niin vähän, ettei sillä elä: osassa ilmoituksia sanotaan suoraan että 7h/kk tai muuta naurettavaa.

Vaatimukset ovat älyttömiä, hakemuksiin ei vastata, palkkaa ei kukaan maksaisi.

Vierailija
12/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tettiläisiäkin oli vielä 5 vuotta sitten mutta nyt ei enää yhtään. Ainoat jotka meille hakee ovat työkkärin pakko-haku tapauksia.

Firma jossa olen töissä on vain tavallinen pk-yritys pk seudulla. Ei olla mikään maikkari tai hesari tai joku muu sexympi työpaikka.

Vierailija
13/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tettiläisiäkin oli vielä 5 vuotta sitten mutta nyt ei enää yhtään. Ainoat jotka meille hakee ovat työkkärin pakko-haku tapauksia.

Firma jossa olen töissä on vain tavallinen pk-yritys pk seudulla. Ei olla mikään maikkari tai hesari tai joku muu sexympi työpaikka.

Vierailija
14/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa hsariin ilmoituksia. Työkkäriä pitää käyttää jos haluaa rekrytoida.

Ollaan logistiikka-alalla. Moni luulee että siellä on vain haalari porukkaa mutta kyllä meillä on ihan kaiken alan osaajaa kuten isommassakin firmassa mutta vähemmin tietysti.

Laittakaa kuulkaa PK-yrityksiin hakemuksianne niin eiköhän joku tärppää.Niissä on sitten ihan täysjärkistä porukkaa jotka eivät kysele jonkun kaavan mukaan että "mitä sä odotat elämältä". Jos on hyvä/sopiva tyypi niin ura urkenee. ja voihan sitten myöhemmin yrittää isompaankin firmaan.

Vierailija
15/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa hsariin ilmoituksia. Työkkäriä pitää käyttää jos haluaa rekrytoida.

Ollaan logistiikka-alalla. Moni luulee että siellä on vain haalari porukkaa mutta kyllä meillä on ihan kaiken alan osaajaa kuten isommassakin firmassa mutta vähemmin tietysti.

Laittakaa kuulkaa PK-yrityksiin hakemuksianne niin eiköhän joku tärppää.Niissä on sitten ihan täysjärkistä porukkaa jotka eivät kysele jonkun kaavan mukaan että "mitä sä odotat elämältä". Jos on hyvä/sopiva tyypi niin ura urkenee. ja voihan sitten myöhemmin yrittää isompaankin firmaan.

Vierailija
16/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevyys olisi riittänyt, vaan ensisijalla hommaan olisi työtön työnhakija, joka tulisi Kelan (= yhteiskunnan) rahoilla HARJOITTELEMAAN PUOLEKSI VUODEKSI HOMMAA, JONKA KUKA TAHANSA SIIHEN PÄTEVÄ OPPII PÄIVÄSSÄ. Haistakaa nyt jo sanonko mitä..!

Vierailija
17/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne niihin ota ketään jolla rahkeita muuhun sillä rahkeelluset lähtevät het pois.

Itse sain yhden paskaduunin mihin hain siksi kun työnantaja lupasi ilmoituksessa työtehtäviksi kultaa ja kunniaa mannasateessa. Totuus oli ihan muuta enkä sellaisesta kertoneeseen ilmoitukseen olisi edes vastannut. Hetihän minä sieltä lähdin kun vaan uuden paikan löysin.

Mitä töitä olette hakeneet!

Vierailija
18/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalainen saa töitä jos on valkoinen

Vierailija
19/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylä jossa asun on hiljainen kuin huopatossutehdas. Lähimmät työpaikat 50km päässä.

Itse en jaksaisi ajaa päivittäin 100km, bensoihin uppoaa mieletön summa.

Töttömyyskorvausta en ole nostellut, itse olen mt-ongelmien vuoksi sairauslomalla. Eikä tarvitse pelätä töihinmenoa, koska kukaan ei huoli hullua töihin. Saan olla rauhassa. Ei tässä kulutusjuhlia pidetä, mutta toimeen tulen ja velkojani makselen.

Työ on yliarvostettu asia.

Vierailija
20/24 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten teette jotain väärin.

Yksi tuttu ei saanut töitä ei millään. Fiksu kaveri, ylempi kk-tutkinto ja ihmettelin että mites nyt noin. Mietin että jotain tekee väärin, katsoin itsekin että paikkoja on auki ja jeesasin suhteillani.

No, ans olla kun lopulta pyysin saada nähtäväkseni työhakemuksen. enpä ihmetellyt enää ettei töitä tipu. Kysyin haluaako että teen siitä version. Kaverin mielestä siinä ei ollut mitään vikaa joten en voinut auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi