Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PEPPI PITKÄTOSSUN VOIMAVUOKA OLI PETTYMYS! MUITA TOSI HELPPOJA RUOKIA?

Vierailija
10.07.2012 |

Tein sitä PP:n voimavuokaa eilen ja kukaan ei tykännyt. Kuulemma mössöä vaikka tein ohjeen mukaan. He eivät tykkää kun ruoat on sekoitettu yhteen. Minusta ruoka oli ihan ok. Mies haukkui sen lyttyyn ja lapset jättivät vain lautaset täyteen.

No jaa. Sellaista se elämä on. Pakastan loput yksittäisiin annoksiin, voin sulattaa sieltä itselleni joskus sitä.

Onko teillä muita helppoja reseptejä, miten tehdä nopeasti täyttävää, maistuvaa ruokaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sinulla :D Haukkuu lyttyyn.

Vierailija
2/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta lapset ottavat oppia.

Mutta ei silti tarvitse HUUTAA vaikkeivät tykänneet.

Ihan mielenkiinnosta, mutta mitä teillä sitten yleensä syödään? Googlasin ton ohjeen ja ei voi paljon simppelimmäksi enää ruoka tosta mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa sen tapaiset reseptit, nimet on hienoja ja sitten ruoka itsessään on tomaattista pastamössöä tai hernemaissipaprika-"risottoa". :D

Vierailija
4/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoja ruokia ovat mm.

kana/possupata (eli kanasuikaleita tai possunsuikaleita uunipataan, 2prk esim. chilimaustettua tomaattimurskaa, 1prk ruokakermaa ja pakastimesta muutama kuutio valkosipulia. Lisäksi vaikka kanaliemikuutio. Hauduta pari tuntia ja keitä kaveriksi perunaa/riisiä/pastaa.

Kinkkukiusaus ja kirjolohikiusaus (tän varmaan osaat ilman ohjettakin), samoin voi tehä kanasuikaleista tai possunsuikaleista

tortillasagne (tehdään kuin lasagne mutta pastan tilalle tortillalettuja, ei tarvitse uunissa kuin kuumeta kun aineet on kypsiä..tai sitten helpompana vaihtoehtona paista jauheliha ja sekoita se tomaattimurskan kanssa, lado kerroksittain vuokaan ja päälle cheddarjuustoa ja hetkeks uuniin. Eli valkokastike jää pois ja on enemmän texmex-tyyppinen)

Esimerkiksi nämä..

Vierailija
5/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ruokana tänään savulohipastaa, joka on ihan maailman helpoimpia ruokia:

200g savulohta

1 pieni sipuli

valkosipulia

öljyä

2 dl ruokakermaa

1,5 rkl sitruunan mehua

0,5 tl suolaa

mustapippuria

tuoretta tilliä

pastaa

Kuullota öljyssä hienonnettu sipuli. Lisää ruokakerma, kiehauta. Mausta. Lisää paloiteltu lohi, ohenna vedellä tarvittaessa. Mausta lopuksi tuoreella tillillä. Nauti pastan kera.

Vierailija
6/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa sen tapaiset reseptit, nimet on hienoja ja sitten ruoka itsessään on tomaattista pastamössöä tai hernemaissipaprika-"risottoa". :D

Meillä ainakin kaikki söi ihan hulluna seuraavanlaista uunissa laitettua ruokaa:

- 2 tölkkiä tomaatteja

- pari sipulia

- ruukku basilikaa

- suolaa, mustapippuria, oliiviöljyä, kuivattua chiliä

- valkosipulia

- noin 300 g pennepastaa

- pari palloa mozzarellaa

- 2 litraa tuoreita herneitä

Kastiketta varten ensin kuullotetaan sipulia ja valkosipulia öljyssä, sitten lisätään tomaatit (murskattuna jos olivat kokonaisia) ja mausteet. Jätetään hautumaan 15-20 minuutiksi. Muutama minuutti ennen kuin on kypsää lisätään silputtu basilika.

Kastikkeen kypsyessä keitetään pasta ja poistetaan herneet paloistaan, paloitellaan mozzarella. Uuni lämpenemään 200 asteeseen.

Kun kastike on kypsää sekoitetaan se pastaan.

Otetaan uunivuoka ja laitetaan sinne kerroksittain pasta-kastikeseosta, tuoreita herneitä ja mozzrrellapaloja. Laitetaan uuniin 10 minuutiksi niin että juusto sulaa.

Vierailija
7/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että mua aina ihmetyttää sellaiset joiden mielestä ruoanteko on jotenkin hankalaa. Mitä te sitten syötte, ap tai muut? Meillä syödään minusta ihan normaalia ruokaa jota tehdään lisää melkein joka päivä, eikä ikinä ole pahaa tai monimutkaista.

Vierailija
8/22 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruuan pystyyn ja sä kyselet täältä uusia reseptejä??? Oletko sä ihan poljettava räsymätto. Mun mies olis saanut tehdä seuraavat viikot ihan itse ruokaa itselleen ja lapsilleen, jos olis käyttäytynyt noin.

Vierailija
9/22 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaoppinen risotto on meidän mondäänissä kulttuurikodissamme se ainoa ja oikea tällainen "mössöruoka"

Muuten emme tällaisiin alennu.

Vierailija
10/22 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, oikeaoppinen risotto on ihanaa, koita peppi sitä!

Vierailija
11/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tykkää koko perhe! Minä 27vee, mies 30vee, poika 7vee ja tyttö 2,5vee!

Vierailija
12/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus kotiruuat ovat helppoja, hyviä, nopeita ja varmasti maistuvat miehellesi kuten lapsellesi. :) esim. lohikeitto, perunamuusia, pinaattikeitto, janssoninkiusaus yms.

Vierailija
13/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2012 klo 15:05"]

Täytyy sanoa että mua aina ihmetyttää sellaiset joiden mielestä ruoanteko on jotenkin hankalaa. Mitä te sitten syötte, ap tai muut? Meillä syödään minusta ihan normaalia ruokaa jota tehdään lisää melkein joka päivä, eikä ikinä ole pahaa tai monimutkaista.

[/quote]

Mä olen ammatiltani ravintolakokki, ollut 27v tässä ammatissa. Nykyinen mieheni ( 5v kimpassa) ei halua syödä minun tekemää ruokaa, on kuulemma omituista:D. Hän syö siis omia keitoksiaan ja aika paljon eineksiä. minä syön itse duunissa hyvin, iltaisin vain jotain keittoa tms. Näin meillä mennään. Harmittaa, koska ruoka on intohimo, harrastus ja jatkuva opiskelun aihe minulle. Mutta olen jo tottunut. Mieheni on perinteinen "ei kaninruokaa- mies"- Mulla ois tahtoa ja halua tehdä himassakin kunnon illallisia viikonloppuisin, mutta...En edes jaksa luetella asioita, mitä hän ei suostu syömään.  Helpompi luetella ne mitä hän syö. Muuten täydellinen mies.

Vierailija
14/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalavuoka: peruna-sipulisekoitusta ja kippariruokakermaa purkki, juustoraastetta ja vähän mausteita ja uuniin.

maailman helpoin ruoka ja tosi hyvää! Itse tykkään puolukkahillon kanssa ja tietty sallaattia.

Vierailija
15/22 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:04"]

Tonnikalavuoka: peruna-sipulisekoitusta ja kippariruokakermaa purkki, juustoraastetta ja vähän mausteita ja uuniin.

maailman helpoin ruoka ja tosi hyvää! Itse tykkään puolukkahillon kanssa ja tietty sallaattia.

[/quote]

Mistä tulee nimi tonnikalavuoka kun tonnikalaa ei edes ole ohjeessa?

Vierailija
16/22 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ruuassa jo nimikin kerro että tarkoitettu sellaiseksi ruuaksi jota pienet lapsetkin pystyy syömään, (mutta maistuu myös vanhemmille?). Siksi se on ns. "mössöä" ja hauskalla nimellä saa pienetkin lapset syömää eikä tavii pureskella paljon.

Vierailija
17/22 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 18:04"]

[/quote]

Mistä tulee nimi tonnikalavuoka kun tonnikalaa ei edes ole ohjeessa?

[/quote]

On varmaan kala-allergikon tonnikalavuoka :)

Vierailija
18/22 |
01.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuuko nuo kipparikermat ja yleensä ruokakermat jonkun mielestä millekään? Vai olenko mä ainut jonka mielestä ne on mitäänsanomattomia. Ite käytän kuohukermas, jos on pakko laittaa ruokaan kermaa.

Vierailija
19/22 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/22 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on hirveää.