Mistäköhän johtuu, että aikaisin vellit ym. kiinteät aloittaneet äidit
täälläkin ovat juuri teinejä? (mm. Syyskukka ja NuoriÄiti) Miksiköhän juuri heille " neuvolassa käskettiin" antaa vellejä suunnilleen vastasyntyneelle.
Tuskin voi olla ihan sattumaakaan... Mietinpä vaan...
Kommentit (23)
mistä olet saanut selville palstalaisten iät? Kirjoittajien nimimerkit esim eivät kerro mitään oli nikin perässä sitten mikä tahansa luku. MuTu tuntuma on aika heikko lähtökohta argumentillesi.
minua kyllä surettaa tämä suuntaus ja nämä keskustelut kiinteiden aloittamisesta. Eli isokokoinen ja aikaisin kiinteitä syövä vauva on ylpeyden aihe. Samoin kun kiltti vauva nukkuu jo laitoksella läpiyöt. Minusta tälläinen ajattelu on itsekästä!
Näitä keskusteluja lukiessa näyttää hienoa olevan se, että antaa mahd. aikaisin lisämaitoa ja mielummin ei imetä ollenkaan. Neuvolat ovat äitien kiusaamista ja piinaamista varten. Tutkimuksia vauvan hyvinvoinnista ovat tehneet tiukkapipoiset imetysnatsit jne.
Minulle alkaa nyt riittää nämä keskustelufoorumit! Sitten vielä ihmetellään miksi nuorisomme voi huonosti! Jos jo vauvojemme tarpeiden huomioiminen on näin äiti-lähtöistä, niin eipä ihme!!!
Tämä purkaus nyt vain tuli, liittyipä sitten aloitukseen tai ei. Lähden nyt imettämään 2 kk:n ikäistä vauvaani ja näin aion häntä ruokkia vielä pitkään ja ihan tutkimusten pohjalta ja neuvolan suositusten mukaisesti!
Taitaa olla mulla joku ikäkriisi päällä... Ahdistaa ajatus että nyt sitä sitten ollaan aikuisia, ja käyttäydytään aikuisten tavoin. Uraa pitäisi tehdä, ja omaisuutta kerätä. Lapsille olla malli esimerkkinä....Argh!!!!!!
Joskus olisi kiva olla ja mennä kuin lintu vaan, ilman murheita.
(kyseessä ei ole siis esikoisen mukana tuoma kriisi, esikoinen on jo 5,5v)
Joskus ottaa päähän kun kaikki kääntyvät mun puoleeni, millon missäkin ja mun pitäis tietää, auttaa, ymmärtää jne.
Ah, onneks on taas perjantai, ja tääkin viikko alkaa olla takana. Tälläsiä sitä täällä kotona yksin pyörittelee....