Onkohan mulla joku rannekanavaoireyhtymä, vai vaan rasitusvamma
vai onko ne sama asia?
Mulla on nyt parisen viikkoa oikea käsi/kyynärvarsi ollut puutuneen oloinen melkein koko ajan yötä päivää. Yöllä pahemmin, viime yönäkin heräsin siihen että sormet ja osa kämmenestä on ihan tunnoton, ravistelin ja pyörittelin kättä ja käsivartta että veri alkaisi kiertämään, mutta kauan sai heilutella ennenkuin helpotti! eikä sittenkään kokonaan loppunut mutta sain nukuttua kuitenkin.
Päivisinkin käsi ja sormet (vaihtelevasti peukalo, etusormi ja keskisormi tai sitten joskus pikkurilli ja nimetön/kaikki) ovat puutuneen oloiset, pistelee, tuntuu voimattomalta. Samoin ranne ja kyynärpää, niissä sellaisia "vihlaisuja" puutuneisuuden lisäksi. Ranteesta ikäänkuin säteilee kyynärpäähän saakka kipua/vihlaisuja/puutuneisuutta. (vaikea kuvailla! myös vaikea kunnolla paikallistaa tarkasti)
Olen tässä koko kesäkuun ja heinäkuun alun tehnyt melko rasittavaa hommaa, mattoja olen pessyt urakalla juuriharjalla yms. enkä osannut ensin yhdistää että olisi siitä johtuvaa, mutta luulen nyt että se on syynä? Koskaan ennen tällaista ei ole ollut.
Meneeköhän tämä itsellään ohi? Täytyykö käydä lääkärissä? Onko tämä joku sellainen, että kun kerran tulee, voi helposti uusia?
Kommentit (2)
olla joku hermopinne? Käypä hermoratahierojalla, saat varmasti apua vaivaasi!
rannekanavasyndroomassa erityisesti keskisormi ja nimetön ovat puutuneita, eivät niinkään muut sormet. Vain lepo auttaa.
Se pistely tulee siitä, että ranne turpoaa, jolloin hermo jää puristuksiin. Mulla on ollu toi molemmissa raskauksissa.