Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä syystä en ole vienyt omia grillattavia kyläpaikkaan:

Vierailija
09.07.2012 |

kun ei ole pyydetty!!! Minulle tärkeintä on nähdä ystäviä ja jos pyydän päästä kylään, oletan että ystävä kertoo, mitä pitää tuoda. Joissain kulttuureissa koetaan loukkauksena se, että vieras tuo mukanaan ruokia. Kukaan ei mene vararikkoon, jos kerran kesässä poiketaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vie tuliaisia "kun ei ole pyydetty", mutta kutsuu itsensä kylään, vaikkei olekaan pyydetty. Eikös siinä ole selkeä ristiriita?

mutta mun ystäväpiirissä ihan tavallista. Suurin osa ystävistämme asuu muualla, joten totta kai soitellaan puolin ja toisin, että voitaisko tulla silloin ja silloin, ootteko kotona? En mä ainakaan osais pyydellä, että hei, tulisitteko meille yöksi kuukauden päästä, kun en yhtään tiedä perheen aikatauluja...

Kyllä mä oletan, että mun ystävät HALUAA, että me tullaan kylään, ja jos ei sovi, sanovat ettei sovi. Pitäiskö tässä nyt alkaa kyräillä omia ystäviäänkin, että ei ne varmaan halua nähdä meitä, kun eivät PYYDÄ.

Vierailija
22/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa ne heti kättelyssä emännälle/isännälle. Pelkät omat saunakaljat on junttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kysynyt? Meillä on sukulaisten ja ystävien kanssa tapana sopia etukäteen syömään tai yöksi mennessä, mitä kukin tuo. Kysymys "mitä mä toisin" on ihan normaalia.

Vierailija
24/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vie tuliaisia "kun ei ole pyydetty", mutta kutsuu itsensä kylään, vaikkei olekaan pyydetty. Eikös siinä ole selkeä ristiriita?

mutta mun ystäväpiirissä ihan tavallista. Suurin osa ystävistämme asuu muualla, joten totta kai soitellaan puolin ja toisin, että voitaisko tulla silloin ja silloin, ootteko kotona? En mä ainakaan osais pyydellä, että hei, tulisitteko meille yöksi kuukauden päästä, kun en yhtään tiedä perheen aikatauluja...

Kyllä mä oletan, että mun ystävät HALUAA, että me tullaan kylään, ja jos ei sovi, sanovat ettei sovi. Pitäiskö tässä nyt alkaa kyräillä omia ystäviäänkin, että ei ne varmaan halua nähdä meitä, kun eivät PYYDÄ.

Tuliaisia ei vie, koska ei pyydetä. Kylään menee vaikka ei pyydetä.

Kyllä minä kaverille ehdotan vierailua vaikkei kaveri kutsuisikaan, mutta voin sitten myös viedä viemisiä erikseen pyytämättä.

Entä vastavuoroisuus: kutsuvatko ap:n kaverit itseään kylään? Tuovatko he jotain tullessaan? Mitä väliä sillä, mitä muu Suomi tekee – oleellista on se, että kunkin omaksuma tapa sopii siinä omassa piirissä.

Vierailija
25/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliaisia ei vie, koska ei pyydetä. Kylään menee vaikka ei pyydetä.

Kyllä minä kaverille ehdotan vierailua vaikkei kaveri kutsuisikaan, mutta voin sitten myös viedä viemisiä erikseen pyytämättä.

Entä vastavuoroisuus: kutsuvatko ap:n kaverit itseään kylään? Tuovatko he jotain tullessaan? Mitä väliä sillä, mitä muu Suomi tekee – oleellista on se, että kunkin omaksuma tapa sopii siinä omassa piirissä.

"Ap ei vie tuliaisia "kun ei ole pyydetty", mutta kutsuu itsensä kylään, vaikkei olekaan pyydetty." Sitä kommentoin.

Tosin mä oletan myös, että kaverini saavat suunsa auki myös siinä asiassa, pitäiskö tuoda jotain.

Vierailija
26/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap ei vie tuliaisia "kun ei ole pyydetty", mutta kutsuu itsensä kylään, vaikkei olekaan pyydetty." Sitä kommentoin.

Tosin mä oletan myös, että kaverini saavat suunsa auki myös siinä asiassa, pitäiskö tuoda jotain.

Eli sinä saat suutasi auki tasan sen verran, että kutsut itsesi – loppu jää kaverisi kontolle. Ja jos hänet on paremmin kasvatettu, hän ei ruinaa sinua mitään tuomaan vaan ihmettelee hiljaa, kuinka kehtaat käyttäytyä noin.

Vierailija
27/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kutsua ihmisiä kylään, jos ei ole varaa tai halua kustantaa niille ruokia ja juomia? En tajua.

Vierailija
28/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään kun mennään, niin sen vertaa ei isäntäväkeä ajatella, että heille vietäisiin jotain, mikä heitä ilahduttaisi. Oma maha täyteen vaan ja sitten koiin.

Vierailija
29/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyläilyn luonteesta. Ketä harvemmin näkee, niin vien jotain jos tulee mieleen jokin juuri heille/hänelle sopiva juttu, mutta en ala keksimällä keksiä jotain ihan vain että olisi tuomisia. Jos menen jonnekin esim. iltaa viettämään-syömään&juomaan, niin kysyn "vosinko tuoda jotain". Joskus ihan lähimipien kavereiden luo kahville mennessä jos käyn kaupassa ja sattuu jotkut ihanat leivokset silmiin, niin vien, mutta en tarkoituksella etsi viemisiä.

Vierailija
30/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kutsuessani vieraita halua kenenkään tuovan omia eväitään. Teen kyllä aina selväksikin että ruoka ja juoma tulee talon puolesta. Jos raha on tiukalla, järjestän kutsut toiste.

Toisaalta en kyllä tippaakaan loukkaannu tai tykkää millään tavalla huonoa jos minut kutsutaan ja ilmoitetaan että nyyttikestit olisi tiedossa ja vieraat tuovat omat ruoat ja juomat. Pääasia on että tämä ilmoitetaan.

Joskus olen roudannut omia mättöjä mukaan vaikka ei olisi tarvinnut ja isäntäväki oli ihmeissään. Se, että vien isännälle tai emännälle viinipullon tuliaisiksi, onkin sitten eri asia, se kun ei ole lainkaan minua varten.

Vierailija
31/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä syömään ja grillailemaan tai yöpymään. Ja ilman vastavuoroisuutta. Se on suomalaisuutta pahimmillaan. jotain sellaista mitä ei tapaa missään muualla.

Vierailija
32/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä suunnittelen menun alkuruoasta jälkiruokaan juomineen tasapainoiseksi kokemukseksi. Ärsyttää, kun joku kiikuttaa jonkun Fresitan alkujuomaksi, kun itse haluaa tarjota keltaista leskeä... Mieluummin sitten vaikka kukkia, mitä itse yleensä ostan.

Vierailija
33/33 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut sisustukseni ja kattaukseni tasapainoiseksi kokonaisuudeksi ja joku sitten tuo siihen kimpun jotain hempeitä hajuherneitä, kun itse suosin graafista kallaa. Mieluummin sitten vaikka... hmmm...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi