Missä olit kun viimeksi jonossa joku etuili?
Kommentit (41)
oli venäläisillä selkeästi tapa, että joku jonottaa tytölle "paikkaa" sillä aikaa, kun tyttö on vielä edellisessä laitteessa. Sitten kun tyttö tuli paikalle eikun jonon ohi! Onneksi siellä oli fiksuja aikuisia, jotka pistivät perheelle kampoihin.
Olin toisena jonossa ja kädessäni oli yksi mekko, jonka aioin ostaa. Eiköhän siinä yksi rakkaan itänaapurin edustaja ala kiilata melkein täyttä ostoskärriään siihen väliin. Puhetta ei kuunnellut, yritin huomauttaa englanniksi, koska en osaa venäjää. Mulkaisi vaan pahasti ja änkesi väliin. Ihana myyjä osasikin venäjää, käsitteli minun ostokseni ensin ja selitti asian etuilijalle tämän äidinkielellä. Kiitos vaan hyvälle asiakaspalvelijalle! :)
Vaikea varmaan arvata, ketkä etuilivat...
Olin jonottanut 2 tuntia ja kun tuli minun vuoroni, noin kuusikymppinen nainen käveli pokalla ovesta sisään ja sanoi labralle, että olis vähän kiireistä asiaa. Hänet tosiaan otettiin sisään ja mun numero oli jo painettu eli muihin huoneisiin olis jatkettu sit mua seuraavista. Onneksi sain pysäytettyä yhden hoitajista, joka liikkui muilla asioilla, joten pääsin sit tarvittaviin kiireellisiin kokeisiin.
Kolmen pienen lapseni kanssa jonotin lähikaupan kassajonossa, kun noin 55+ mies tuli lapsenlapsensa kanssa sivulta ja laittoi heidän ostoksensa hihnalle, katsoi mua ja sanoi pojalle, että laitetaan nää äkkiä tähän. Mun takana ei enää edes ollut ketään muuta.
tein sen mokan että päästin sukulaislapsen (10v) itse jonottamaan t-paidan ostoa. Odotettiin vielä pahimman alkuruuhkan ohitse.
Sieltä kaikki mammat ja isit tunki sivusta ohi. Ja myyjät myi paitoja tytön ylitse, vaikka hän seisoi jo pöydän edessä (pitkän jonottamisen jälkeen). Enkä tiedä kuinka pitkään olisi siinä seissyt raukka raha kädessä, jos en olisi myyjille vinkannut, että hän siinä jonottaa.
Hyvää esimerkkiä itsekin näytätte!
Kuten joku aikaisempikin sanoi, ihmettelen myös tuota vapaan kassan avautumisen aiheuttamaa kiilausta. Tapahtuu joka kerta, ja joka kerta ihmettelen.
Nimimerkillä
Aina jonon hännillä
lasten kanssa ostamassa leffalippuja niin papparainen tunki eteen jonossa ihan törkeesti..tönäisi vielä vaunuja=(
Olin jonottanut jo noin 10 minuuttia, kun edelläni oleva mamma huusi ystävälleen, että tulepas nyt tänne maksamaan omat ostoksesi. Ja niin tämä toinen mamma tuli, kiilasi edelleni ja maksoi.
ja alkoi kyselemään kaikenlaista myyjältä. Siinä sitten vielä pähkäili ja pähkäili kunnes myyjä kysyi, että sopiiko, että hoitaa meidät siinä välissä. Mukanani olleet lapsetkin jo kyselivät, että entäs jos ei ehditäkään bussiin jonottamisen takia. Nainen mulkaisi pahasti, mutta huomattuaan minulla vain yhden valmiiksi pakatun pussin niin suostui moiseen ehdotukseen.
Vankilassa, ja kiilaaja oli eräs vanki.
yrittivät etuilla ja usein siinä onnistuivatkin. Aamiaisella, respassa ihan missä vaan. On turhaa varmaan mainita että tämä kansa tuli tuolta idästä päin.
Pariisissa respassa jonottelin että saisin avaimen. Kuitenkin sivusta tuli venäläinen nainen, joka sanoi että hänellä on ihan pikku asia. Respan rouva otti ko naisen palveltavaksi, jolloin kävi ilmi, että asia olikin aika pitkä...
Huvitti sanoa suorat sanat, mutta venäläisellä oli mafia-tyyin näköinen heppu miehenä, joten asia jäi sikseen.
Kuuluu kuulemma kulttuuriin, ovat oppineet, että vain röyhkeät ja etuilijat saavat palvelua/tavaraa.
Vaikea varmaan arvata, ketkä etuilivat...
Itse olen ollut tullissa se etuilija, ja ihan suomalainen olen. Olin tosin silloin noin 12 ja oltiin perheen kanssa jonotettu tullissa (Liettua-Puola) jo hyvän aikaa (vuorokauden luokkaa), kun saksalainen pariskunta päästi meidät eteensä.
ohittaja oli mummoiässä oleva äkkirikastunut oman arvonsa tuntenut rouva ja joi kahvit sit ennen meitä :)
Ja olen kiertänyt varmaan kahdessakymmenessä maassa viimeisen 10 vuoden aikana kun heidän matkustelunsa on räjähdysmäisesti kasvanut. Koskaan en ole menettänyt tässä jonottamisasiassa hermoja muun maalaisten kanssa kuin heidän!
Ennemmin sääntö kuin poikkeus että heidän asiansa on se kaikkein tärkein!
annoin mennä. Itse olen keski-ikäinen ja maltan kyllä odottaa vuoroani.
Kassa huomasi mummon etuilun, katseemme kohtasi mummon asioidessa.
Kun maksoin ostokseni kassa kaivoi tiskin alta huulirasvan ja antoi sen minulle viitaten tapahtumaan.
Kenenkään mieli ei pahoittunut, iäkäs mummo sai asioida rauhassa. Minulle jäi hyvä mieli apteekin kassan huomaavaisuudesta, korrektisti toimittu.
Luulen ettei mummo edes tajunnut etuilleensa.
nuori röyhkeä äiti kiilasi. Seuraavalla kerralla tätä äippää odotti jonotusvuoronumero ja minä nauroin partaani.
Lintsillä jonon ohi menevät/kiilaavat hämmästyttävät aina!
Mutta ihan yhtä tympeitä ovat ne, jotka hengittävät jonossa niin kiinni niskaan kuin vain ikinä pääsee. Työntävät kärrytkin suunnilleen siihen edelläolijan viereen.
Taaperon kanssa jonottamassa, siihen paahtoi pakolla väliin toinen mamma vähän isomman lapsen kanssa. Sanoin kyllä asiasta ystävällisesti, mutta ei meillä ollut (kai) yhteistä kieltä.
ryntäsin vessajonon kärkeen (kaks olis ollut ennen minua), en jaksanut odottaa).