Alakerran naapuri remppaa, lapsi ei nuku päikkäreitä...
voinko käydä nätisti kysymässä, jos voisivat pitää aina aamulla 9-10 ja päivällä 14-15 tauon rempassa, että lapsi saisi nukuttua vai saanko sitten jonku valivalijäkätysnaapurin leiman?
Kommentit (31)
voinko käydä nätisti kysymässä, jos voisivat pitää aina aamulla 9-10 ja päivällä 14-15 tauon rempassa, että lapsi saisi nukuttua vai saanko sitten jonku valivalijäkätysnaapurin leiman?
Mutta jos siellä on remppamiehet, niin tuskin ne kellon kanssa tunnin taukoja pitää, että sun lapsi saa nukkua. Lähde ulos kävelylle unien ajaksi. Ei remppa loputtomiin kestä. Harmittava tilanne kyllä.
että ne istuu nuo ajat sormiaan pyöritellen kun sun tenavasi nukkuu? Entä jos niillä on maksetut remppamiehet?
Jos tekevät itse remppaa,minusta voi hyvin kysyä onnistuuko edes toinen noista ajankohdista.
Jos on maksetut remppamiehet niin jättäisin väliin.
mutta en varmaan itse kävisi. lähtisin kävelylle lapsi vaunuissa tai jotain, jotta nukkuminen onnistuu.
Kysyminen ei tietenkään haittaa, ja itse naapurina pyrkisin ottamaan tällaisen huomioon. Mutta ei sille vain mitään mahda: yhtä remonttia tehdessä tuli naapuri kysymään miten pitkään remontti kestää, kun hän on yötyöläinen ja nukkuisi mielellään päivisin..
Eihän siinä auttanut kuin koittaa kiireellisesti tehdä melua tuottavat työt, jotta naapurikin saisi nukkua. Joskushan ne oli kuitenkin tehtävä, eikä yölläkään voi kun silloin muut nukkuvat vuorostaan.
...nostat sen ahterisi pois penkiltä ja vaunuilla kävelet aina päikkäajat??Et kai sä oikeesti ole tosissas?Pakko olla provo? =)
No et todella mene pyytämään :D
Oon töissä parvekelasitusfirmassa ja pari kertaa on asiakas sanonut ettei heille voi tulla silloin ja silloin kun vauva/taapero nukkuu päiväunia. Ookkei, no katotaan sitten muutaman vuoden päästä kun teidän taapero ei enää tarvitse päiväunia.
Pointti oli ettei muut ihmiset voi alkaa sovittaa touhujaan jonkun lapsen päiväunien vuoksi.
mutta uskompa että tuolla ei ole mitään vaikutusta.
Naapureillasi kun on täysi oikeus remontoida päiväsaikaan. Etkö sinä taas voisi mennä nukuttamaan lasta vaikka ulos rattaisiin?
Asiallisesti kun esittää asiansa niin ei pitäs olla mitään ongelmaa.
Itse remppasin kesäkuun aikana asuntoani ja keskitin meluavat työt tiettyihin ajankohtiin, koin että parempi on poraukset yms hoitaa keskitetysti kuin että porailee pitkin päivää. Kysyin naapureilta onko toiveita tietyistä ajankohdista.
Ei kenenkään rempassa ole tarvis koko ajan tehdä meluavia hommia, välillä voi tehdä sellaista mistä ei tule häiriötä
T: Mies
meillä oli vastaava tilanne keväällä..
Tosin silloin alakerrassa remppamiehen porasivat kovaäänisesti monta tuntia.
Ilmoitustaululla ei ollut mitään lappua, joten kävin ovikelloa soittamassa ja kysymässä milloin poraaminen loppuu..
Lupasivat parata klo 11 asti eli aamuisin hoitivat poraamisen ja sen jälkeen tekivät jotain muuta remonttia..
Kyllä remonttia saa tehdä, mut itseäni ärsytti kun asiasta ei etukäteen ilmoitettu mitenkään. Yhtäkkiä vaan hirveä meteli, lapset (1v ja 2v) ihan paniikissa, yritä siinä sit nukuttaa :D:D
Meidän naapurissa tehtiin myös aikanaan remppaa. Laitoin lapsen rattaisiin ja kärryteltiin lähipuistoon, mulla oli kirja mukana ja oltiin siellä sen aikaa kun päiväunia kesti. Lisäksi käytiin rempan aikana parin päivän reissulla mummolassa. Ei haitannut remonttimeteli unia :)
Itse remppasin kesäkuun aikana asuntoani ja keskitin meluavat työt tiettyihin ajankohtiin, koin että parempi on poraukset yms hoitaa keskitetysti kuin että porailee pitkin päivää. Kysyin naapureilta onko toiveita tietyistä ajankohdista.
Ei kenenkään rempassa ole tarvis koko ajan tehdä meluavia hommia, välillä voi tehdä sellaista mistä ei tule häiriötäT: Mies
ASIALLINEN VASTAUS!! olen samaa mieltä kanssasi
t. nro 14
Ei kenenkään rempassa ole tarvis koko ajan tehdä meluavia hommia, välillä voi tehdä sellaista mistä ei tule häiriötäT: Mies
Piti erikseen mainita, että oot mies, koska tässä puhuttiin remonteista ja nehän on miesten hommia.:D Sori oli pakko kommentoida näin feministin näkökulmasta.
(Kerrostalokämpän remontissa ei ole mitään sellaista hommaa mihin ei myös nainen kykenisi.)
T:Nainen
Mä en saa unta öisin kun sun kersas huutaa. en valita silti sulle because i understand tilanteen
En todellakaan kävisi! Ajattele, joutuuhan naapuritkin kuuntelemaan sinun lapsesi itkua/mökäämistä ilman valituksia.
Neuvojahan tuossa onkin jo tullut lapsen päikkäriajaksi (eli perse penkistä ylös ja ulos, hopi hopi).
Kyllä olenkin poikaa kärrännyt nyt ympäri kaupunkia jo pitkään, mutta se olis välillä ihan mukava saada nuo pyykitkin laitettua ja tiskattua... tämä kun ei onnistu kuin sillon kun poika nukkuu. On nimittäin pahin eroahdistus päällä ja on koko päivän joko sylissä tai niin, että minä istun lattialla koko ajan vieressä kun poika leikkii. Tekevät siis ihan itse tuolla remonttia kaksi nuorta sälliä, ei siis ole palkattuja apuja. Enkä nyt tarkoittanut, että pitää niitä peukaloita pyöritellä sen ajan kun meillä nukutaan. Ajattelin vain, että kaippa hekin nyt esimerkiksi syövät joskus??? niin, että jos ajoittaisivat ne päivän aikaiset tauot pojan päikkäreiden ajaksi, mutta selvästi oli aivan sulaa hulluutta edes ajatella tuollaista ehdottaa. ottakaa ihan rauhallisesti, en minä sinne teille ole tulossa valittamaan :D jos joku ihmettelee aloituksia niin minä näitä vastauksia. 8/10 kun näyttää olevan tuollaista peruskoulutasoista haukkumista. Sen eriävän mielipiteensä kun voi esittää ilman niitä voimasanojakin.
tämä ei ole todellakaan sukupuolikysymys...
olen aina kirjoittanut alle t: mies koska 99 % kirjoittajista täällä on naisia.
Tämä on vain tapa! Ja todellakin kerroin vain tehneeni remonttia ja kuinka toimin naapureiden kanssa, en mitenkään maininnut että naiset eivät osaisi....
Asiallisesti kun esittää asiansa niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Itse remppasin kesäkuun aikana asuntoani ja keskitin meluavat työt tiettyihin ajankohtiin, koin että parempi on poraukset yms hoitaa keskitetysti kuin että porailee pitkin päivää. Kysyin naapureilta onko toiveita tietyistä ajankohdista. Ei kenenkään rempassa ole tarvis koko ajan tehdä meluavia hommia, välillä voi tehdä sellaista mistä ei tule häiriötä T: Mies
Piti erikseen mainita, että oot mies, koska tässä puhuttiin remonteista ja nehän on miesten hommia.:D Sori oli pakko kommentoida näin feministin näkökulmasta. (Kerrostalokämpän remontissa ei ole mitään sellaista hommaa mihin ei myös nainen kykenisi.) T:Nainen
Mä en saa unta öisin kun sun kersas huutaa. en valita silti sulle because i understand tilanteen
kyllä nukkuu yöt, mutta kiitos huolenpidosta :D ja tässä ei ollut kyse siitä, että MINUN uneni häiriintyy vaan pojan.
Mutra lähde lapsen kanssa lenkille ja laita rattaisiin nukkumaan. Saisit isekin liikuntaa. Meillä nuorimmainen nukkui rempan keskellä päikkärit aikanaan, siis rempattiin ihan itse. Luovuutta käyttöön eikä valittamista.
Mutra lähde lapsen kanssa lenkille ja laita rattaisiin nukkumaan. Saisit isekin liikuntaa. Meillä nuorimmainen nukkui rempan keskellä päikkärit aikanaan, siis rempattiin ihan itse. Luovuutta käyttöön eikä valittamista.
että ne istuu nuo ajat sormiaan pyöritellen kun sun tenavasi nukkuu? Entä jos niillä on maksetut remppamiehet?