Olen lihonut vuoden aikana lähes 8 kiloa!
Olin ollut 10 vuotta kotiäitinä, silloinkin olin ylipainoinen. Mutta vuosi sitten aloitin työt, vuorotyöt. Ruokailuajat on mitä sattuu ja lounasta/iltapalaa haetaan mistä nopeimmin saadaan...
Olen lihonut järkyttävästi enkä voi sietää itseäni tällaisena ihrakasana. Painan nyt 80 kiloa, pituutta on 160 cm joten olen todella lyhyt ja paksu. Inhottava lyllerö. Alkaa tuntua että alkaa tulla kaikenlaista vaivaa ja selkäsärkyä sun muuta ja eiköhän se johdu tästä painostani.
Inhoan (kukapa ei ;) tätä lihavuuttani mutta laihduttaminen on niin vaikeaa. Vaikeaksi juuri minulle sen tekee se, että jos verensokerini laskee liiaksi niin alan pyörtyillä ja päästä heittää ja huimaa hyvin herkästi. Jotenkin on nyt tehtävä jotain. Luuletteko rakkaat arvostelijani että tuollainen VLCD-kuuri olisi hyvä? Pysyykö siinä verensokeri tasapainossa edes jotenkuten?
Haukkukaa, tsempatkaa, ivatkaa, tehkää mitä vain että en välittäisi kenenkään muun ivailusta ja pystyisin vetämään tämän laihdutuksen loppuunsa!
Kommentit (5)
vuoden aikana 13 kg, aion laihduttaa ne pois, sinäkin voit!!
Aion yrittää tuota Nutrilettia. Ajattelen vain liikaa sitä mitä muut ajattelevat ja jotenkin luulen heidän ajattelevan että tuollainen laihduttaminen on noloa. Eihän se voi olla? Taidan olla itse niin nolo... parempihan se on että edes yrittää!
Nyt aion aloittaa, huomenna menen kauppaan! Onko se sama syökö patukoita vai pusseja?
kiloklubissa olen aloitellut. Hitaasti, mutta varmasti terveellistä ruokaa tasaisesti, paljon kasviksia. Olen nyt lomalla paino on hieman tippunut ja vyötärö kaventunut. Vuorotyö kutsuu saa nähdä kuinka käy. Erityisesti valvomisen syömiset on vielä mietittävä tarkkaan. Tsemppiä!
Aion yrittää tuota Nutrilettia. Ajattelen vain liikaa sitä mitä muut ajattelevat ja jotenkin luulen heidän ajattelevan että tuollainen laihduttaminen on noloa. Eihän se voi olla? Taidan olla itse niin nolo... parempihan se on että edes yrittää!
Nyt aion aloittaa, huomenna menen kauppaan! Onko se sama syökö patukoita vai pusseja?
Patukat ei ole VLCD-tuotteita ja niillä ei pääse ketoosiin. Samoin ei ole ne erilliset tetroissa myytävät pirtelöt esim. Hunger Control. Valitse niitä laatuja joissa nimenomaan lukee että on VLCD-valmisteita ja päivittäin kalorinsaanti alle 600 kcal. Muuten ei tule sitä dieettiä helpottavaa ketoositilaa todennäköisesti ollenkaan ja joudut taistelemaan kaikkien perintesiiin dieetteihin kuuluvien epämukavien oireiden ja nälän kanssa.
Nuo muiden ajatukset, joo totta on että jotkut varmaan ajattelee että se on noloa. Itse salasin töissä tiukasti dieettini. Kävin työpaikan vessakopissa sekoittamassa shakerilla pirtelöni ja join ne, koska en olisi tosiaan jaksanut kuunnella miesvaltaisen työpaikkani äijien kuittailua pussikuurista. Niinpä selitin että on niin kiire etten ehdi lähteä lounaalle yhdessä kuten meillä oli tapana, ja kävin kumoamassa vaan suklaapirtelöni pari kertaa päivässä vessassa.
Minusta se on tosi hyvä juttu. Olen laihduttanut itse sillä (Nutrilett) parikymmentä kiloa nopeasti ja kilot on pysyneet poissa.
Kyllä VLCD-kuurilla pysyy verensokeri hyvin tasaisena, sen jälken kun ketoositila kehossa alkaa, eli 3-5. päivän jälkeen. Siihen asti voi olla tukalaa, päätä särkeä, nälättää, viluttaa, ärsyttää. Mutta kun ketoosi tulee päälle niin sen jälken nuo oireet kaikki häviää ja dieetin jatkaminen on hyvin helppoa.