Ihastukseni soitti ensimmäistä kertaa ja oli humalassa. En tiedä mitä ajatella.
Puhuimme pitkän puhelun ja mies oli kyllä tolkuissaan, mutta silti humalassa. Kysyin asiaa ja hän kertoi juoneensa viiniä. Pysyimme asiassa, mutta silti huomasi, ettei hän ollut kuten silloin, kun olemme tavanneet.
Nyt kun olen päivän mittaan miettinyt asiaa, niin on tullut kurja olo. Ymmärrän kyllä, että mies ehkä tarvitsi rohkeutta ja että hän on lomalla ja että on viikonloppu ja niin edelleen. Mutta ihastumiseni on nyt vähän haihtunut enkä odota puhelussa sopimaamme tapaamistakaan niin kovin innokkaasti. Vaikka mies ei olisi mikään alkoholistikaan, niin mielestäni olen sen arvoinen, että minulle soitetaan selvin päin. Onkohan tämä nipoa?
Ja eka puhelu tosiaan oli kyseessä. Tähän asti ollaan vain tekstitelty.
Kommentit (25)
ehdotti tapaamista huomisillaksi ja oli kaksi paikkavaihtoehtoa, joista sain valita. Toinen oli kahvila ja toinen anniskelupaikka. Valitsin sen kahvilan, mutta jotenkin mies muutti paikkaa ja nyt se olisikin se anniskelupaikka. Käyhän sekin tietysti minulle, mutta sitten aloin ajatella, oliko tämä viittaus alkoholinkäyttöön. Suunnittelevatko alkoholistit etukäteen, mistä saavat alkoholia? Vai olenko jo ihan hysteerinen?
ap
Sinä ylireagoit, jos mies tosiaan on ottanut sukulaisten kanssa pari lasia viiniä, eikä muuta. Se on täysiin normaalia ja kohtuukäyttöä. Jollet voi sitä sulattaa, niin et ole oikea nainen hänelle. Älä myöskään ajattele, että se on paha tapa, jonka kitket aikanaan pois. Ei se ole paha tapa. Sinusta vaan tulee nalkuttaja.
Tai sitten mies tosiaan juo liikaa, ja reaktiosi on täysin oikeutettu. Ja mies on väär sinulle.
Kumpi vaan, niin ei kuulosta toimivalta suhteelta. Tapanne ovat liian erilaiset.
Sinä ylireagoit, jos mies tosiaan on ottanut sukulaisten kanssa pari lasia viiniä, eikä muuta. Se on täysiin normaalia ja kohtuukäyttöä. Jollet voi sitä sulattaa, niin et ole oikea nainen hänelle. Älä myöskään ajattele, että se on paha tapa, jonka kitket aikanaan pois. Ei se ole paha tapa. Sinusta vaan tulee nalkuttaja.
Tai sitten mies tosiaan juo liikaa, ja reaktiosi on täysin oikeutettu. Ja mies on väär sinulle.
Kumpi vaan, niin ei kuulosta toimivalta suhteelta. Tapanne ovat liian erilaiset.
Minusta miehen alkonkäytössä ei vaikuta olevan mitään vikaa, ihan tavanomaista suomimiehen kohtuukäyttöä, mutta kun ap:lla on varsin tiukka asenne alkoholiin niin eipä tuosta taida mitään tulla.... Mies joutuisi vaan kyylättäväksi ja valvotuksi, jokaista tuopin ostamista tai saunakaljaa kytättäisiin epäilevin silmin...
Jos itse olisin ihastunut ja tapailisin jotain miestä, ja olisin ollut sukulaisteni/kavereideni luona nauttimassa viiniä, en mitenkään malttaisi olla soittamatta ihastukselleni....
Mutta ap:lla taitaa olla aika tiukka suhde alkoholiin, joten - niin, en tiedä. Tuntuu ettei suhteesta voi tulla mitään jos moisesta tiukkistelee.
en huomaa tuossa ilmaisussa mitään outoa, mutta ehkä olen sokea omalle kirjoitukselleni. Ensimmäinen soitto on ensimmäinen soitto, vaikka soitto tulisi vasta vuosien tuntemisen jälkeen. Nyt se tuli erinäisten tapaamisten ja tekstareitten jälkeen ja oli mielestäni oleellista, että se oli ensimmäinen soitto.
ap