Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikolla keskenmeno?

24.11.2005 |

Millä viikolla Teillä keskenmenon kokeneilla on keskenmeno tapahtunut? Olitteko ehtineet nähdä esim. sykkeen ultrassa jo ennen tuota? Millaiset oireet edelsivät keskenmenoa? Millaiset oireet Teillä oli tuossa keskenmenoraskaudessa (vaihtelivatko, katosivatko yllättäen tms)? Epäilittekö keskenmenoa itse jo ennenkuin se tapahtui vai oliko täysi yllätys? Selvisikö keskenmenoon ikinä mitään syytä, vai oliko se " vaan luonnon tapa" ?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla Teillä keskenmenon kokeneilla on keskenmeno tapahtunut?

- rv 9+3 (sikiö, II raskaus) ja rv 12+3 (tuulimuna IV raskaus)

Olitteko ehtineet nähdä esim. sykkeen ultrassa jo ennen tuota?

-en ollut kummassakaan

Millaiset oireet edelsivät keskenmenoa?

- alaselän jomotus-menkkakivu-rusehtava vuoto, joka muuttui pian punaiseksi

Millaiset oireet Teillä oli tuossa keskenmenoraskaudessa (vaihtelivatko, katosivatko yllättäen tms)?

-ekassa km ei raskaus oireita (ei ollut kyllä esikoisen raskaudessakaan)

Tokassa km oli voimaks pahoinvointi vielä edell. iltana.

Epäilittekö keskenmenoa itse jo ennenkuin se tapahtui vai oliko täysi yllätys?

-ekassa yllätys ja tokassa oli joku aavistus koko ajan läsnä raskausoireista ja vatsan kasvusta huolimatta.

Selvisikö keskenmenoon ikinä mitään syytä, vai oliko se " vaan luonnon tapa" ?

- ekassa ei tutkittu ja tokassa oli ihan selvä syy-ei sikiötä.

Vierailija
22/44 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus eteni ihan samalla tavalla kuin kaksi aikaisempaakin, joista minulla on pojat 4v ja 6v.

Ensimmäinen ultra oli sovittu ja edellisenä päivänä sit alkoi töissä pientä vuotoa, mutta en lähtenyt minnekään. Seuraavana päivänä oli se ultra klo 14 ja juuri sinä päivänä alkoi puolen pvän aikaan tulla hyytynyttä verta ja kovat kivut. Soitin neuvolaan ja sovimme, että menen ultraan. Ultrassa ei näkynyt mitään (verta syöksyi kauheasti). Kivut alkoi olla kovat ja ambulanssilla sit vietiin sairaalaan, kun en pystynyt istumaan. Sairaalassa oli niin kovat ruuhkat, että jouduin tuskissa ja kivuissa odottamaan 8h päivystyshuoneessa. Päivystyksessä hoitajat ottivat verinäytteitä ja niissä näkyi korkea raskaushormooni, vaikka pari tuntia aikaisemmin ultrassa ei näkynyt mitään. Oli tosi kurja olla tämmöisen epätietoisuuden vallassa kipujen kanssa 8h. (siinä kävi mielessä, että voi kun herrat ja narrit joutuis joskus näin kauan tuskissa odottamaan, ennenkuin saa apua). Kun vihdoin pääsin lääkärin luo, hän katsoi ultralla ja siellä näkyi iso sikiö, rv 11+4 joka vastasi kymmentä viikkoa. Minua kaduttaa, että katsoinkaan tuota kuvaa, koska se on jäänyt niin vahvasti mieleeni.

Nyt jouluna vein kynttilän kirkon hautausmaalle myös tälle vauvalle, jota emme koskaan saaneet. Nyt en tiedä uskallanko enää ajatellakaan vauvaa, koska tuo keskenmeno on niin kova paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden yrittämisen ja tutkimusten aloittamisen jälkeen tuli yllättäin raskaaksi! Kaikki meni hyvin kunnes viikolla 13+1 oli np-ultra. Siellä maailma seisahtui kun lääkäri sanoi, että niskaturvotus oli reilusti yli normaalin ( Melkein 6 mm). Kahden päivän päähän sain istukkanäyttteenotto ajan.

Siéllä lääkäri totesi sikiön menehtyneen. Seurasi lääkkeellinen tyhjennys ja jouduin synnyttämään kuolleen sikiön. Luulin, että kuolen siihen paikkaan:(

Siitä selvittyä saimme tulokset, että sikiöllä oli vaikea kromosomipoikkeavuus. Trisomia-18. Meiltä otettiin miehen kanssa kromosomikokeet ja nyt odottelemme niiden tuloksia:(

Jos ne ovat normaalit niin aion varata ajan väestöliittoon ja toivoa Clomeja käyttöön ( ongelmana pitkät kierrot). Ja toivoa, että raskautuisimme mahdollisimman pian uudestaan!

Edelleenkin olen kamalan katkera ja jumalattoman kateellinen niille joilla on vauva tai jotka odottavat vauvaa!!! (ystäväpiirissä useampi raskaana)

En tiedä milloin se helpottaa vai helpottako koskaan!!!

Vierailija
24/44 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on ollut... En ehtinyt ultraan ennen keskenmenoa. Neuvolassa viikolla 10 ei saatu sykettä kuulumaan, mikä harmittaa. Onkohan vauva ollut silloinkaan enää elossa?

Keskenmeno alkoi rusehtavalla niukalla vuodolla, joka sitten yltyi erittäin kovaksi ja samalla alkoi " menkkamaiset" alaselkä- ja alavatsakivut. Silloin menin heti sairaalaan, jossa minua seurattiin kovan vuodon vuoksi päivän ajan.

Raskausoireita oli, joskin laimeammat kuin esikoisen raskaudessa. Pahoinvointia ja kuvotusta, rintojen arkuutta, mielialojen vaihtelua, herkistynyttä hajuaistia, masun turvotusta... Oireet katosivat paria viikkoa ennen keskenmenoa. Jäljelle jäi vain järjetön väsymys iltaisin.

Keskenmeno oli yllätys, mutta ehdin epäillä siitä asti kun tiputteluvuoto alkoi, ettei kaikki ole hyvin. Viimeksikään en kertonut raskaudesta ennen ensimmäisen kolmanneksen päättymistä. Nyt oli tarkoitus odottaa np-ultraa ja kertoa sitten, jos kaikki hyvin.

En tiedä vielä keskenmenon syytä, voi olla ettei koskaan selviä. Ottivat jotain näytteitä, mutta koska sairaalaan mennessä oli jo niin totaalisesti kesken, ei pystytty kunnolla arvelemaan mitään syytä.

Mulla oltiin sairaalassa ihanan ystävällisiä, kiitos siitä kaikille mua hoitaneille! Jaksamista teille kaikille, menetys on kova... Itse jaksan jotenkin uskoa tulevaisuuteen ja siihen, että toivoa joskus olisi saada toinen pienokainen. Nyt 1,5v esikoinen pitää sen verran vauhdissa, etten juuri muulloin kuin illoin ehdi keskenmenoa kunnolla miettimään ja suremaan. Olen onnellinen ihanasta pienestä perheestäni! Läheisten avulla jaksan...

Vierailija
25/44 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sikiö todettiin kuolleeksi rv9+3, kaavinta seuraavana päivänä.

- Olin alkuraskauden ultrassa rv 7+0, jolloin nähtiin terhakka sydän ja hyvin kehittynyt viikkoja vastaava sikiö. Lääkärin mukaan oli 95% mahdollisuudet, että kaikki sujuu tästä eteenpäin hyvin, kun niin monta riskiä oli nyt poissuljettu. Tätä ennen hcg-arvot oli todettu erittäin korkeiksi.

-lähinnä oireiden puute. Muutenkin lievät raskausoireeni hävisivät kokonaan n. viikko ennen kuin sikiö todettiin kuolleeksi. Ei vuotoja, ei kipuja, ei mitään. Vain voimakas sisäinen tunne, ettei kaiki ollut hyvin.

Millaiset oireet Teillä oli tuossa keskenmenoraskaudessa (vaihtelivatko, katosivatko yllättäen tms)?

-oireet olivat kaikenkaikkiaan todella lievät. Ne vaihtelivat, ja sitten lopulta katosivat kokonaan. Ainoa jäljelle jäänyt muisto on himmenevä linea negra alavatsassa.

-pelkäsin pahinta, kun menin päivystykseen. Mutta kun mitään vuotoa tms. ei ollut, toivoin kuitenkin parasta. Tieto tuli shokkina, ja olo on edelleen turta.

- mitään tulehdusta tms. ei verikokeiden mukaan ollut. Kohdun tai istukan koepalaa ei otettu. Lääkkeelistä tyhjennystä ei harkittu sikiön koon vuoksi.

Meillä takana lapsettomuus, ja ICSI-hoidolla alkanut raskaus. Lapsettomuuden aiheuttaman tuskan takia tämä kokemus oli erityisen kova, kun menetimme sittenkin sen pienen elämänalun, joka pienistä mahdollisuuksistamme huolimatta oli lähtenyt kasvamaan. Tätä pahempaa voisin kuvitella olevan vain se, että synnyttää kuolleen lapsen myöhäisillä raskausviikoilla, kun se " pahin aika" on jo takana.

Toivon meille kaikille jaksamista ja uskoa tulevaisuuteen.

Vierailija
26/44 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten minua harmitti lukea rypaleraskaudestasi! Itsekin olen jo kolmen lapsen aiti, mutta silti kovasti haluan sen neljannen. Olen hcg-seurannassa varmistuaaksemme ettei kyseessa ole rypaleraskaus nyt saatuani toisen keskenmenon perakkain.

Voimia!

Vierailija
27/44 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tuulimuna 11+2

- ei

Millaiset oireet edelsivät keskenmenoa? Millaiset oireet Teillä oli tuossa keskenmenoraskaudessa (vaihtelivatko, katosivatko yllättäen tms)?

- elämäni ensimmäinen raskaus: vilu ja väsy sekä todella arat rinnat. Raskausoireet eivät hävinneet minnekään koko aikana

- Kun sydänääniä ei alkanut kuulua ja ultrassa ei saatu varmuutta sikiön olemassaolosta: " ainakin paljon pienemmät viikot" , epäilin pari päivää etukäteen. Siihen saakka en epäillyt yhtään

[/quote]

- tuulimuna

Nyt uudelleen raskaana rv 39+6, eli huomenna jo laskettu aika. Voimia kaikille keskenmenon kokeneille ja uskoa huomiseen!

hb-69

Vierailija
28/44 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin nähdä (tai lääkäri näki) sykkeen vajaa pari viikkoa aikaisemmin. Tosin sikiö ei tuolloinkaan vastannut viikkoja joten jo alusta alkaen jotain ongelmaa oli. En kuitenkaan tiennyt sitä varmasti kunnes tuolloin 9+3 lääkäri totesi sikiön kuolleen ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.

Oireita mulla oli tosi vähän koko aikana, tiedä sitten oliko syy se että vikaa oli, vai oliko mulle vaan ns. normaalia. Vähäistä tuhruttelua oli tullut muutamana päivänä ennen tuota lääkärikäyntiä, mutta en silloinkaan vielä ollut varma, tosin pelkäsin tietenkin.

Nyt tuosta keskenmenosta on jo muutamia kuukausia, mutta kyllä edelleen on haikea mieli kun jouduimme luopumaan pikku kirppusestamme ja lähettämään hänet enkelten huomaan. =´(

Vierailija
29/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- verinen vuoto, vatsakivut ja paha olo

- oireet alussa samat kuin onnistuneessa raskaudessa, sitten vaimenivat.

- kaikki ei tuntunut olevan kohdallaan...

- selkeä homma oli: tuulimuna.

Vierailija
30/44 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ultrassa ei ollut elämää eikä sen jälkeen vaikka koko ja viikot vastasivat täysin toisiaan joten siinä paikkeilla oli menehtynyt.

Aavistin itse jotakin kun oli niinkuin mahakipeä aina välillä, mutta ei mitään vuotoja ym...olo oli niinkuin odottaisi edelleen närästi ja väsytti.

Olen nytten tyytyväinen kun asiat pitkittyivät ja lääkehoidolla aloitettiin kohduntyhjennyt, koska on tullut hyvin tavaraa ulos ja toivon että ei jää sisälle mitään voi kuinka tehokkaat lääkkeet voivat ollakaan vaikka luulin ettei mitään vaikutusta ole kun ensiksi ei tapahtunut mitään.

JAKSAMISTA SINULLE!

Vierailija
31/44 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Sikiö todettiin kuolleeksi rv 15+4

- kävimme alkuraskauden ultrassa rv 8+?, jolloin sydämen syke näkyi. Myös toisella neuvolakäynnillä rv 11+? saatiin sydänäänet kuuluviin. Kolmannella neuvolakäynnilla rv 15+2 ei ääniä saatu enää kuulumaan.

-ei mitään erityistä, ei vuotoja tai kipuja...

- ei poikkeavia oireita vrt normaaliraskauteen, ainoastaan voimakas väsymys on jäänyt mieleen, joka kesti lähes raskauden loppuun. Myös pahaa oloa oli.

- koska kyseessä oli neljäs raskaus ja kaikki edelliset olivat menneet kuin oppikirjasta, epäilin ettei minulla olisi niin hyvä tuuri, että sekin raskaus menisi onnellisesti. Kuitenkin, kun km todettiin se oli täysi yllätys ja olin aivan shokissa.

- pari viikkoa kaavinnasta sain kirjeen, jossa kerrottiin, että normaalin km löydöksen lisäksi löytyi rakkulainen istukka ja " tuomioksi" tuli osittainen rypäleraskaus. Nyt sitten olen hcg-seurannassa vielä ainakin 5 kk (yhteensä seuranta kestää n. 8 kk), jonka aikana ei saa raskautua...

Vierailija
32/44 |
25.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä viikolla keskenmeno?

8+1 tuli vähän veristä vuotoa, minkä toivoin olevan normaalia. 8+2 alkoi vuotaa enemmän. Illalla päivystykseen, siellä selvisi tuulimuna. Seuraavana päivänä lääkkeellinen tyhjennys ja 3 pv sairaslomaa.

Ei oltu käyty alkuraskauden ultrassa eli ei sykettä eikä tosin näkynyt mitään alkioon viittaavaa. Kuukauden päästä hcg-testi ja jos vielä hormoneja, ultraan ja kaavintaan eli silloin jotain vielä jäljellä.

Surullinen olo, joka puolella näkyy vauvoja.

Uuteen yritykseen, kunhan ensin on vuoto loppunut ja yhdet normaalit menkat tulleet.

Voimia, jos olet vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
33/44 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sikiö oli menehtynyt 9+6.

Kävin alkuraskauden ultrassa 8+0 jossa kaikki ok.

Np-ultrassa todettiin vauvan pään olevan liian pieni viikkoihin nähden ja aivoissa turvotusta.

Minulle helpotus että nähtiin että vauva ei ollut normaali, ilmeisesti hyvin sairas koska oli menehtynyt.

Minä olen tällä hetkellä iloinen että selvisin keskenmenohoidosta hengissä,oli kamalaa ja iloitsen myös neljästä terveestä lapsestani.

Vierailija
34/44 |
27.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun raskausoireeni eivät hävinneet ,mutta paha olo oli väistynyt niin kuin aikaisemmissa normaaleissa raskauksissa.

En siis aavistanut mitään, mutta en myöskään ollut kertonut raskaudesta kuin hyvin harvoille.

Lääkäri puhui kaavinnan jälkeen että vuodon syynä ollut istukan palanen tutkitaan,mutta en tiedä miksi tai saanko minä siitä tietoa.

Vierailija
35/44 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*todettiin 15+0,menehtynyt hieman aiemmin(poika syntyi parin pv kuluttua)

*Kyllä,parikin kertaa.toisessa ultrassa löydös:hidas syke,jonka takia uudelleen,jossa todetaan menehtyneeksi

*hakeuduin ultraan kun pari pv tuli veristä vuotoa,ei kovin paljoa mutta punaista ihan

*Ihan normi oireet,paha olo loppui joskus 12-13 viikoilla

*Kyllä se järkytys oli,olin varautunut vaan että sikiöllä todetaan sydänvika tms matalan sykkeen vuoksi.Olin kyllä ystävieni mukaan puhunut koko raskauden että tässä ei ole kaikki kunnossa,mutta itse en muista...

*Sikiöperäinen vika,sanottiin

Vierailija
36/44 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ruskehtava vuoto, joka muuttui veriseksi. Alavatsa ja -selkäkipuja.

-Myöhemmin ajateltuna oli todella kipeä, vatsa oli arka ja oireet muuttuivat jossain vaiheessa (pahoinvointi, mieliteot katosivat, kuin myös vahva tunne lapsen sukupuolesta katosi)

-Menin vuodon vuoksi tarkistuttamaan tilanteen " varmuuden vuoksi" ,en osannut kuvitella että mikään olisi oikeasti ollut pielessä.

-Ei varmistunut, kehitys oli joko jostain syystä pysähtynyt tai sitten tuulimuna, varmistusta en saanut, koska keskenmeno tapahtui kotona.

Vierailija
37/44 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kävi meillä:

- viikkoja olisi pitänyt olla viimeisessä ultrassa 9+3 mutta pienten kehitys oli loppunut viikolla 6+0

- ei minkäänlaisia oireita. Ei kipuja eikä vuotoja. Keskenmeno selvisi vasta ultrassa.

- samanlaiset oireet kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Pahoinvointi, väsymys ja rintojen (nännien) arkuus. Oireet pysyivät loppuun asti.

- keskenmeno oli todella ikävä yllätys. Luulin (tai halusin uskoa) että kaikki olisi kohdussa hyvin.

- mulle sanottiin, että syynä saattoi olla kaksoisraskaus... että se olisi aina tavallaan " riski" .

Vierailija
38/44 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä viikoilla rv 13-31 todettu kuolleeksi ultrassa.

Oireena niukka vuoto jolloin menty ultraan.

Syynä tukostaipumus joka todetiin viimeisen keskenmenon jälkeen.

Seitsemäs raskaus sitten onnistui ja nyt tulla sängyssä tuhisee 9kk vanha tyttö.

Terveisin:Tiitu

Vierailija
39/44 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-viikolla 7

- syke ja viikkoja vastaava sikiö näkyi viikolla 6, kun tiputteluvuotoa 3 päivää jo ollut

- pahoinvoinnin loppuminen, tiputteluvuoto

- normaali alku, mutta lievempi pahoinvointi joka loppui viikolla 6

- epäilin kun pahoinvointi loppui ja kun tiputteluvuoto alkoi pelkäsin jo pahinta. Minulla aiemmin keskenmeno viikolla 6, jossa miltei samat oireet.

- ei syytä, minulla kyllä hyytymistekijäongelma, mutta siihen minulla on lääkkeet, voi se silti johtua siitä. Todennäköisesti kuitenkin luonnonvalintaa.

Vierailija
40/44 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin kolmannen kerran vauvan toissa päivänä raskausviikolla 15. Oman vaiston takia menin ennen pääsiäistä ultraan eikä sykettä enää ollut.

Epäilevät että kohdussa on joku seinämä,menen sitte joskus tähystykseen...