Mua ärsyttää kun mä en saa olla mökillä rauhassa!
Juttu on siis näin että mun vanhemmat asuu tässä aika lähellä. Lasten kannalta tietysti kiva että näkevät isovanhempia usein täällä ollessa mutta varsinkin isäni on aikamoinen tunkeilija.
Ei sellaista aamua että sais juoda kahvia rauhassa ja heräillä omaan tahtiin, pihalla ollaan pyörimässä heti sian pieraisun jälkeen ja kysellään että mitäs meinaat tänään tehdä. Ja auta armias jos satun avaamaan netin, ihan kuin se ääni kuuluisi naapuriin, heti ollaan vieressä katsomassa että mitä turhaa mä nyt sieltä taas katselen. Päiväunia on turha yrittää ottaa kun joku on aina ovella kolkuttamassa. Loma menee rauhallista hetkeä odottaessa. Ja suoraan en voi sanoa että seura ei kiinnosta 10 kertaa päivässä vaan mä haluan olla rauhassa edes lomalla!
Kommentit (4)
Lähde kotiin jos niin paljon stressaa.
kun haluat olla yksin.
Tai souda järvelle.
hankala tilanne! Ei oikein voi epäkohteliaasti sanoakaan asiasta, tai loukkaantuvat. Eiväthän he mitään pahaa tarkoita; vanhemmat vain innostuu niin ikihyviksi ja hössöttävät. Joskus tekisi mieli kalauttaa, että lopeta jo tuo..;)
Olisiko rehellisestä avoimesta juttutuokiosta mitään apua; selittäisit miltä tuntuu, ja voitaisko sopia vaikka kellonajat, milloin on "avoimet ovet". Tai jos ovat innoissaan lapsenlapsista; etkö voisi viedä niitä mummolaan koko päiväksi - saisit nauttia hiljaisuudesta mökillä omassa rauhassa...
Ehkäpä he eivät käsitä asiaa sinun näkövinkkelistä eivätkä osaa ajatellakaan; jospa voisi hienovaraisesti vihjaista oman perheen omasta rauhoitetusta ajasta.
Mukavaa kesää ja lomaa sinulle kuitenkin - muista, että mikään ei ole ikuista, eivätkä he ikusesti ole siinä hääräämässä - joskus myöhemmin voi tulla ikävä, kun heitä ei enää olekaan....
Tosin meillä ramppaa eri sukulainen ja mökin sijasta kotonamme, mutta n. 5-10 kertaa päivässä. Uuvuttavaa.