Miten eheyttää luottamus?
Mua kiusattiin rajusti koko ylä-aste ja siitä on jääny sit jäljet henkiseen että fyysiseen puoleen. Mut nyt kun käsitellään enemmän tätä henkistä puolta niin se tarkoittaa traumoja, pelkoja .. en tiiä nyt onko nuo kaks sit sama asia .. ja vielä se et mun on tosissaan vaikea luottaa ihmisiin ja saatan jopa olla vainoharhainen!
Niin kerroin sit yhelle ystävälle tosi tärkeän jutun ja hän suhtautui hirmu laimeasti siihen, ikään kun se ei olisi vakava asia, vaikka mulle se on!
Se oli myöskin kertonu mun kiusaamisesta sen nyk. poikaystävälle vaikka siihen ei ollut lupaa... ei tuntunu tosiaan kovin kivalta
Sit muistan ylä-asteella yhen toisen jutun minkä se kerto sen parhaasta ystävästä sen silloselle poikaystävälle et se sen parasystävä tykkää myös pojista ja sit tää sen sillonen poikaystävä levitti sitä asiaa... Eli siis se oli tarkotettu se tieto VAAN tälle tytölle , ei heille molemmille
Mulle on nyt sanottu et parhaimman mielenrauhan saan jos unohtaisin nyt koko jutun. Mutta kun en oikeen tiiä, mä saan ehkä mielenrauhan siitä just et saisin selvitettyy kasvotusten nää asiat, mut tajuaakohan se silti vaikka itkisin siinä sen edessä et miten tärkeä se asia mulle on? vai onko tuollanen epäluotettavuus joku peritty luonnevika? Pitäs sit matkata tämänkin asian takia monen sadan kilsan päähän jos kasvotusten haluis puhua..... en usko ainakaan et tekstarit tai puhelinsoitot nii et se ottais niitä vakavasti
Kommentit (2)
tuo kaveri ei ymmärrä, miten tärkeä asia se sinulle on. Samalla lailla sinä olet varmaan kertonut eteenpäin jonkun jutun, omaa ymmärtämättömyyttäsi. Me kaikki teemme niin. Suulaammat ihmiset tekevät sitä enemmän kuin hiljaisemmat.
Vaatii taitoa oppia erottelemaan ne ihmiset, joihin voi luottaa enemmän ja joihin vähemmän. Se on sitä elämänkokemusta, joka karttuu erehdysten kautta. Meillä kaikilla.
Neuvon, että annan ystävällesi anteeksi. Hän ei tiennyt, mitä hän teki. Vain anteeksiannon kautta saat itsellesi rauhan.
Taidat olla aika nuori? Tulet huomaamaan että 99% tärkeistä asioista ei ole tärkeitä jollekin muulle ja sinun täytyy vain hyväksyä se. Esimerkiksi joku poika voi kertoa sinulle todella kauan elämänsä tärkeimmästä asiasta ja sinä mietit: Mitä toi ääliö noista peleistä jauhaa. ja kerrot kaverillesi että poika on joku nörtti noob ja sitten poika kuulee sen ja pahoittaa mielensä eikä ikinä kerro sinulle mitään. Toinen asia joka kannattaa muistaa: Jokaikinen ihminen puhuu selän takana toisista, meistä kaikista puhutaan mutta koska kaikista puhutaan, se ei ole siis tärkeää.