Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Enkeli-Elisa on huijausta

Vierailija
07.07.2012 |

Vauva-lehden av:kin on muuten mainittu Hesarin Kuukausiliitteen perusteellisessa jutussa, jonka jälkeen kukaan täyspäinen ei usko Enkeli-Elisan tarinaan.

Kommentit (212)

Vierailija
41/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se hesarin kirjoituskin jo oli vakuuttava. Ja kaikki muu päälle.

Toisaalta myös mielenkiintoista, kaikessa karmeudessaan. Toivottavasti asiaan saadaan vielä kunnon selko!

Vierailija
42/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan pakko kommentoida. En ota kantaa edellisiin kirjoituksiin. En arvostele ketään, enkä varmaan tuo edes mitään uutta asiaan, kuin sen...että ... Enkeli-Elisan vanhempien blogi aloitettiin kirjoittamaan IHAN ALUN ALKAEN kopioimalla minun vuodatusblogini osoite tuon Elisan vanhempien blogin osoitteeksi. JA miksikö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat aloittaneet blogin kirjoittamisen minun blogiosoitettani kopioiden, sillä meillä ei ole mitään yhteyttä? Emme edes tunne toinen toisiamme. Kirjan kirjoittajan kanssa kyllä onkin...Valitettavasti olen tästä yhteydestä joutunut kärsimään hyvin paljon. Joten ensimmäinen ajatus joka mieleeni tuolloin juolahti oli se, että tämä oli KIUSAN TEKEMISTÄ ja häiriköintiä MINULLE ja blogilleni, kun löysin tuon melkein vastaavalla osoittella kirjoitetun blogin alun. Oma blogini oli osoitteella "elankerran.vuodatus.net".. Ja Enkeli-Elisaa alettiin kirjoittamaan osoitteella "elankerrann.vuodatus.net".....

Minä en väitä mitään, enkä esitä mitään , mutta kysyn vaan... Onko kaiken tämän takana yksi ja ainoa henkilö? Miksi Elisan vanhemmat olisivat halunneet tehdä kiusaa minulle ja blogilleni aloittaneet kirjoittamaan omaa blogiaan kopioimalla minun blogiosoitteellani?

ei tarvitse kuin googlata tuo osoite: www.elankerrann.vuodatus.net löytyy kyseisessä blogissa olleita tekstejä. Ajattelee sitten kukakin mitä ajatelee, mutta ainakin minun mielessäni yhdistyy kirjoittaja (siis mielestäni omakustanteita tuottava kirjoittaja ei ole kirjilija) tämän Elisan vanhempien blogin alulle saattajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa blogissahan kirjoittaja on maininnut kärsivänsä kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, mahdollisesti skitsofreniasta, vakavasta masennuksesata ja alkoholismista.

Tuskinpa on vuodelta 2009 asti kiusaaja kirjoitellut, huh huh.

Tuon blogin mukaan kirjoittaja on myös ollut laitoshoidossa sekä avohoidossa, mutta ilmeisesti ne ei auta. Musta tuntuu, että tuo Elisan tarina on Mintun oma elämä, kuinka koulukiusauksen vuoksi hänen oikea minänsä kuoli ja nyt jäljellä on vain tyhjyys ja paha olo, möykky rinnassa, ja sen kanssa on vain opittava elämään.

Se fantasiahahmo, joka olisi tehnyt itsemurhan silloin 15-vuotiaana.

Vierailija
44/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon ilmapiiri

11.07.2009 - 15:45

Tänään kaikki taas tuntuu kaatuvan päälleni.

Tämä päivä on niitää päiviä, jolloin mietin, olisiko parempi ollut, että en olisi pelastanut tuota lasta itseltäni.

Silloin,

juuri viime hetkellä tunsin suurta katumusta ja kiidin lapsi käsivarsillani lääkärin luo.

Ja nyt tunnen suurta katumusta, etten vienyt tekoani loppuun.

Olen välillä niin kadoksissa, kadotettuna, yksin, vain tuo möykky rintalastani alla.

Välillä tuntuu, että minulla on vain tämä huone ja koneeni..... sormet, jotka kiitävät sen näppäimistöllä.

Seinät kaatuvat päälle..... vähä vähältä, metri metriltä ne tavoittavat minut ja ahdistavat puristavaan syleilyynsä.

Kaikki uskovat, että hengityksesi vain pysähtyi.....

Minä tiedän totuuden.

Tosi hurja teksti. Oli tämä sitten kenen hyvänsä kirjoittama, niin olisi aiheellista selvittää kuka sen takana on ja miten heillä menee.

"En voi sanoa tietäväni millainen on suru, kun menettää oman lapsensa. En onneksi. Voin sanoa tietäväni mitä on, kun löytää sängystä lapsen, joka ei hengitä. Voin sanoa tietäväni mitä on, kun lasta kiidätetään pillit soiden hengitysvaikeuksien vuoksi lastenklinikalle. Voin kertoa tietäväni miltä tuntuu, kun pieni poika makaa isänsä sylissä saamatta henkeä ja hätäkeskuksesta luvataan mediheli."

Vierailija
45/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä bongasin blogin joskus puoli vuotta sitten, ja olin aivan että häh. Sellaista skeidaa en ollut vähään aikaan lukenut. Luin, luin ja luin, mutta täysin epämääräistä jorinaa ja sössötystä, ympäripyöreää surutyö-höttöä. ja se päiväkirja oli alusta lähtien ihan keksityn oloinen.

Olenkin odotellut, millin tämä kupla puhkaistaan. Vihdoinkin. Mutta Elisa-uskovaisten lahko jää elämään ja valittamaan, kuinka media puhuu paskaa. Tästä voi vain sanoa, että sääli todellisten kiusattiin puolesta. Tällainen keksitty enkeli-

skeida tekee heille vain entistä kipeämpää.

Vierailija
46/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaahan tällä ainakin on tehty, jos kirja on myynyt vähäänkään. Toivottavasti myös sosiaaliviranomaiset käyvät tutustumassa tarkemmin satutäti Vettenrannan huusholliin. Vaikuttaa kohtalaisen kahjolta muijalta, että miten lie lapset voivat?

Vierailija
47/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä bongasin blogin joskus puoli vuotta sitten, ja olin aivan että häh. Sellaista skeidaa en ollut vähään aikaan lukenut. Luin, luin ja luin, mutta täysin epämääräistä jorinaa ja sössötystä, ympäripyöreää surutyö-höttöä. ja se päiväkirja oli alusta lähtien ihan keksityn oloinen.

Olenkin odotellut, millin tämä kupla puhkaistaan. Vihdoinkin. Mutta Elisa-uskovaisten lahko jää elämään ja valittamaan, kuinka media puhuu paskaa. Tästä voi vain sanoa, että sääli todellisten kiusattiin puolesta. Tällainen keksitty enkeli-

skeida tekee heille vain entistä kipeämpää.

niin paljon hämärää ja epämääräistä jutun ympärillä oli ja kuka kirjailija kehtaisi kirjoittaa jonkun oikeasti vastikään kuolleen tytön fiktiivistä päiväkirjaa.

Hesarin on tietysti helppo puhaltaa tämmöinen kupla rikki, koska kyseessä on mielenterveysongelmista kärsivä omakustannekirjailija, jolla ei ole verkostoja mihinkään suuntaan, joten ei tule astuneeksi kenenkään varpaille. Samanlaista rehellisyyttä ja tutkivaa journalismia toivoisi monessa muussakin jutussa.

Vierailija
48/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchausen by internet -jutuista. Kirjoittaja saa valtavasti huomiota keksimistään kamalista ihmiskohtaloista (itselleen tai muille) ja jää kiinni siihen.

Vierailija
49/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaahan tällä ainakin on tehty, jos kirja on myynyt vähäänkään. Toivottavasti myös sosiaaliviranomaiset käyvät tutustumassa tarkemmin satutäti Vettenrannan huusholliin. Vaikuttaa kohtalaisen kahjolta muijalta, että miten lie lapset voivat?

Aika pieniä lapsia on ja äiti ilmoittaa käyttäneensä kirjoittamisesen 14 tuntia päivässä???

Vierailija
50/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisan väitettynä kuolinpäivänä ei kuollut koko Suomessa yhtäkään 14-, 15- tai 16-vuotiasta tyttöä.

Tottakai kuolinpäivä on muutettu,luultavasti myös vuosi.Ei kukaan voi olla niin hölmö että luulee ettei noita tietoja olis muutettu.Tässä suojellaan asianomaisten yksityisyyttä.

Sinä uskot vielä varmaan Joulupukkiin ja hammaskeijuunkin?

Vierailija
51/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchausen by internet -jutuista. Kirjoittaja saa valtavasti huomiota keksimistään kamalista ihmiskohtaloista (itselleen tai muille) ja jää kiinni siihen.

mutta ihmiset löysivät blogit ja uskoivat tarinan olevan tosi, ja kun tarpeeksi moni uskoi, oli vaikeaa yhtäkkiä sanoa, että eiiii, tämä oli fiktiota vaan... Sitten piti elää sen valheen mukaan. Nyt ollaankin sitten jo aika sopassa. :(

Vierailija
52/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://taruolento.com/blog/archive?&y=2009&m=07

Joten kyseessä on hänen bloginsa. Se onko kyseessä todella hän vai jokin hänen luomansa hahmo, menee kyllä arvailuksi, koska melkoinen sekasotku tämä on jo muutenkin.

Skitsofrenia ja kaksisuuntainen mielialahäiriö selittää todella paljon.

Vierailija
53/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. että aivan helvetin naurettava lempinimi aikuiselle naiselle tuo Minttis.

Vierailija
54/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmäsinpä tässä vanhoja Meidän Perhe lehtiä selaillessa aika hassuun sattumaan,.

Tämä kyseinen harrastaja kirjoittelija, Vettenterähä on kirjoitellut myös kirjaa nimeltä Miten mörkö kesytetään.

Kuinka ollakaan Meidän Perhe-lehden nro 3/2009 yksi artikkeli on otsikoitu "Miten mörkö kesytetään".

Eikö siis Vettenterällä oikeasti ole mitään sanottavaa itsellään, vaan tämäkin on kopioitu tuosta artikkelista. Todennäkösiseti koko mörkö idea.

Mikäli Vettenterä joskus haaveilee olevansa oikea kirjailija, on valitettava totuus,että tälläinen kyseenalainen julkisuus vie uskottavuutta ihmisestä ja antaa aika oudon Tukiais-mielikuvan.

Vierailija
55/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuolinpäivä on muutettu,luultavasti myös vuosi.Ei kukaan voi olla niin hölmö että luulee ettei noita tietoja olis muutettu.Tässä suojellaan asianomaisten yksityisyyttä.

Erittäin hölmö veto muuttaa kuolinpäivää jos ei samalla tarkisteta että joku muu samanikäinen ei ole kuollut sinä päivänä johon muutetaan. Silloinhan joku asiaan liittymätön joutuisi yksityisyystietojensa kanssa julkisuuteen. Ja en usko että Vettenranta olisi mitään tarkistanut, koska hänellä ei ole tarkkoja lukuja yksinkertaisemmistakaan tiedoista ja hän istekin myöntää sen blogissaan.

Vierailija
56/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tuo "isän" blogi on laitettu salasanasuojan taa?

http://enkelielisa.vuodatus.net/

Vierailija
57/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan sama onko huijausta vai totta. Koulukiusaaminen samoin kuin masennus tappaa.

Vierailija
58/212 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin kielentutkija on myös analysoinut, että suuri osa tänne vauva-palstalle edellisen puolen vuoden aikana kirjoitetuista Elisan tarinaa epäilleitä agressiivisesti herjanneista viesteistä olisivat Vettenterän anonyymina kirjoittamia. Samat maneerit, kirjoitusvirheet ja erikoissanat toistuvat. Analysoitiin myös, että ainakin facebook-ryhmän anonyymi moderaattori "Kim" olisi yksi alterego lisää. Samalla asettuvat muut anonyymit toimijat epäilyksen alle. Eri nimimerkeillä tukea itselle?

Jos kaikki mitä on kirjoitettu ja linkitetyt blogit ovat totta, niin tämä tarina on joka tapauksessa hyvin surullinen. Vettenterä on tehnyt väärin manipuloidessaan 40,000:a hyväuskoista ihmistä ja laajempaakin julkisuutta, ja siksi tämän on tultava ilmi, vaikka se häntä nyt satuttaa, mutta hänen syynsä lienevät sellaisia, että niitä meistä ei varmaan kukaan omalle kohdalleen tai omalle läheiselleen ikinä toivoisi.

Jotenkin jää voimaton olo noista kirjoituksista pitkistä hoito- ja lääkejaksoista, jotka eivät ole tuoneet apua. Ehkä hän epätoivoisesti halusi saada sen avun menestyksestä kirjailijana, ja tämä epätoivo oli motivaatio toimia niin kuin toimi.

Vierailija
59/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos Vettenranta on mielenterveysongelmainen henkilö niin ei häntä ole syytä ruoskia liian rankasti julkisuudessa. Juttu tulee todeta keksityksi mutta itse kirjoittaja voidaan jättää rauhaan ja toivoa että toipuu vaivoistaan.

Vierailija
60/212 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta keksiä tuollainen juttu. Hyi olkoon.