Pitäis ottaa melatoniinia, mutta
en millään viittis, nimittäin siitä tulee painajaisia. Näen tosi outoja ja hyytäviä unia ja saan ahdistuskohtauksia. Lähinnä kuolemanpelkokohtauksia.
Ja sen ei pitäis ees vaikuttaa unen rakenteeseen, mut kyllä se mulla saa aikaa pöhnän aamulla. Ja se ei oo edes sitä pitkävaikutteista :/
Kommentit (9)
nukahdan, mutta nukun tosi pinnallisesti, nään painajaisia, herään yliaikaisin ja aamulla särkee päätä! Surullista. Mutta aina sillä saa unen.
6 mg, 3 mg ei tehoa. Unen sillä kyllä saa, mut samat sivuvaikutukset kuin kolmosella. On apteekin valmistamaa ja reseptillä ostettu.
nukahtamisen kanssa on niin ja näin. Varsinkin kun sain ikäviä uutisia, jotka pyörii mielessä koko ajan. Ei pysty rauhoittumaan. No, ehkä olen terveellä tavalla väsnynyt huomisen päivän ennemmin kuin ahdistelen yöllä muuten.
ap
unia minä näen, kun käytän melatoniinia ja nukun hyvin, mutta..... paska lentää eli ripuli tulee jo kahdesta käyttökerrasta. huoh
ei saa ottaa yliannosta.
Syötkö illalla jotain mikä melatoniinin kanssa aiheuttaa painjaisia?
Itsellä jotkut juustokastikkeet (esim. Tacojen kanssa) illalla syötyinä ovat aiheuttaneet sanoinkuvaamattomia painajaisia. Jätä juustot iltaleiviltä pois parina iltana. Helppo ne on sit taas lisätä takaisin.
Myös liika suola ja jotkut lisäaineet (glutamiini) voi edesauttaa painajaisia
on 3-6mg, lasten 1-3mg.
Näin sanoi psykiatri minulle aikuisen annoksesta, lapsen annoksen on määrännyt lastenlääkäri.
t. melatoniini-perhe
Sitä on tutkittu, että itseasiassa pienempi annos melatoniiniä toimii paremmin kuin suuri. Suuri kun voi aiheuttaa levottomuutta. Itselleni riittää hyvin 2mg, jopa 1mg on avuksi. Tulee luonnollinen väsymys illalla, ja unikin on normaalia. Ehkä kannattaisikin kokeilla pienemmällä annoksella? Asiasta on enemmänkin tietoa netissä, jos viitsii googlata
vai luontaistuotekaupasta? Vähän pelottavalta kuulostaa...