Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut perheet lymyilevät rannalla varjossa ja vaatetettuina...

Vierailija
06.07.2012 |

...kalkkilaivan kapteeneina? Jotkut aneemiset ja epäfyysisen vetämättömän arat isätkin paita päällä vähäverisen oloisena. Onko aurinko NIIN paha että pitää viettää kesää aralla zombiemeiningillä? Kommentoikaa, etenkin te aurinkoa ankarasti ja angstisesti välttelevät perheenäidit ja -isät, koska olen kiinnostunut mikä on filosofianne ja fobianne, kun olette niin mahdottoman pelokkaita auringonoton ja normaalin, vapautuneen auringossa touhuilun suhteen. Ei se normaali terve rusketus teitä tai lapsianne tapa. Melanomariski on olematon, kunhan ette polta ihoanne usein. Antakaa itsellenne ja lapsillenne lupa nauttia auringosta ja kesästä !

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten suosittelet, koko iho on suojattava vaattein tai ei mitään? Uusi virallinen suositus? Tottahan ihminen, jolla on paahteisella rannalla vaatetusta on todennäk. voidellut myös paljaana olevan ihonsa suojakertoimin. Tietenkin se T-paita suojaa osaksi. Logiikkasi ontuu ja pointtisi on itsestäänselvä.

Vierailija
2/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käytän suojakerrointa 80+, jonka hölvään iholleni jo kotona. Olen T-o-d-e-l-l-a Kalpea, mutta ylpeä valkoihoisuudestani. Lisäksi sairastan masennusta, olen superarka ja pelkään sosiaalisia tilanteita, mutta en suostu myöntämään että nämä liittyisivät mitenkään pohjattomaan aurinkokammooni ja äärimmäisen ankaraan ja ehdottomaan rusketusvihaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paisteessa istuessa alkaa ahdistaa. Mul ei ole mitään auringonottoa tai rusketusta vastaan, en vain yksinkertaisesti viihdy auringonpaisteessa. Niin joo ja tulee aurinkoihottumaakin, ei kiva.

Vierailija
4/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä riisun vasta kun olen varma että paikalla ei ole av-mammoja jotka tulevat heti raportoimaan av:lle mitä kammottavaa ovat nähneet uimarannalla!

Vierailija
5/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja miehen yhteisgeeneillä on syntynyt kaksi lasta, jotka eivät rusketu. He palavat.

He ovat yhtä valkoisia syyskuussa kuin olivat huhtikuussa eivätkä he rusketu, vaikka kuinka siellä auringon alla oltaisiin. Polttavat ihonsa punaiseksi ja kipeäksi.

Miksi minä vaarantaisin lapseni ihosyövälle alttiiksi, heidän pitäisi elää terveenä vanhuuteen asti? Miksi aiheuttaisin heille itkua ja kärsimystä punaisen palaneen ihon muodossa? Paljon aurinkorasvaa: nenä, korvanlehdet, niska, posket. käsivarret.

Mies ei rusketu. Hän palaa nopeammin kuin nuo lapset. Hän ei jaksa olla auringossa, tulee huonovointiseksi. Siksi hän on kalpea, valkoinen ja varjossa vaatteet päällä.

Minä rusketun jonkun verran, saan käsivarsiin hailakkaa väriä, olen siis tosi tumma verrattuna muihin.

En kuitenkaan jaksa olla auringossa, tulee huono olo, väsyn, ärtynyt olo.

Mutta lapset haluavat uimaan ja rannalle aivan kuten muutkin lapset. Ja uimarannalla ollaan uimapuku päällä, jos läträävät vain rannalla, laitan t-paidan, ettei olkapäät ja selkä pala.

Pitäisikö meidän jäädä sisälle koko kesäksi, koska sinä et kestä nähdä meidän valkoista nahkaa uimarannalla?

Vierailija
6/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on ihon taistelua haitallista uv-säteilyä vastaan ja palamisen esiaste. Parempi pysyä vaan rohkeasti kalpeana.

Vierailija
7/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aurinko noin pelottaa.

Vierailija
8/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta olet kyllä aika omituinen jos et tajua, että kaikki eivät nyt vain kestä aurinkoa. Meidän perheestä 66.6% kestää aurinkoa, mutta 33.3% ei. Tällä jälkimmäisellä osalla melanoomariski on viisinkertainen normaaliväestöön nähden, joten ei tässä ihan turhasta "vouhkata".

Vierailija
9/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teki myös Michael Jackson.

Vierailija
11/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en viitti tappaa itteeni auringossa

Vierailija
12/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, jos om aneeminen ja arka ja vähäverinen ja zombi ja silleen niin ehkä sitten on parempi olla poissa auringosta.. voi vittu. Te ämmät sitte olette aika uskomattomia, vaimo se ai aikoinaan kehotti minuakin kurkkaamaan tänne ja voi mikä maailma täältä paljastuikin.

Mitähän sinä rakas ap sitten teet siellä rannalla, oletkohan kenties niitä helvetin 200-kiloisia epäviehättäviä ryhävalaita jotka epävarmoina kyyläävät kaikkia muita perheitä että pääsisivät raportoimaan av-palstalle?

Me olemme normaali onnellinen perhe, välillä rannalla varjossa ja välillä auringonpaisteessa eikä voisi vähää kiinnostaa muiden tekemiset jossei lapsemme leiki yhdessä jolloin seurusrelemme kohteliaasti ja ystävällisesti kuten tilanteeseen kuuluu.

Onne vain sinulle, vaikutat aika katkeralta ja kenties tyytymättömältä elämääsi.. toivottavasti saat sen joskus korjattua ja sinun ei enää tarvitse niin kovin kyylätä ja arvostella muita.

Vierailija
13/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä en ollut ja niin vaan selkä vähän paloi vaikka oli T-paita päällä enkä kauaa auringonpaisteessa ollut. Lapseni ovat myös valkoisia, siis VALKOISIA ja heidän vaaleuteensa on kiinnitetty jo synnärillä huomiota ja se on kirjattu kaikenmoisiin papereihin ylös. En halua, että lasteni tai sen puoleen omanikaan iho kärähtää kun kipeää se tekee vaikkei automaattisesti ihosyöpää tarkoittaisikaan. Ja kyllä minun teki kipeää jo katsella vieraiden lasten punaisia, suojaamattomia selkiä rannalla ja lähellä oli etten mennyt sanomaan, että laittakaa sille lapselle jo edes paita päälle. Toisaalta meidän kuumuuden sietokyky ei ole parhaimmasta päästä ja toisaalta vielä ei ole sellaisia pakkasia tullut, että valittaisimme kylmyyydestä.

Vierailija
14/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en vaatetettuna,olen myös ruskettunut mutta saan lämpöhalvauksen helposti suorassa paahteessa. Lapset kirmaavat ruskettuneina veteen ja takaisin.

Vierailija
15/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kuumasta.

Vierailija
16/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan pidä kuumuudesta. Saan myös migreenin, jos luen kirjaa auringonpaisteessa tai jos katselen aurinkoisena päivänä järvelle (sama pätee lumihankeenkin talvella). Mieluummin pysyttelen siis varjossa.

Lapset saavat olla rannalla ja tulen sinne vain katsoakseen heidän peräänsä ja muistuttaakseni juomisesta ja syömisestä. Ihoa meillä ei aina edes jakseta rasvata (!!!), sillä lapsilla on samanlainen iho kuin minulla eli ei pala helposti.

Vierailija
17/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelota melanooma. rusketun hyvin. mutta auringossa on liian kuuma kun pitää touhuta lasten kanssa. inhottava hiki ja heikko olo tulee auringossa. siksi rannalla aina varjossa ja pitkähihaisissa.

Vierailija
18/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikesta tehdä paheksumisen aihe? Ei oo varmaan hauskaa sullakaan, oli sitten kesä tai talvi...

Meillä ainakin vältellään aurinkoa, koska ihotyyppi ei kestä sitä, haluamme pysyä nuoremman näköisenä ja emme halua ihosyöpää. Kyllä, tällä ihotyypillä se riski on oikeasti olemassa.

Aurinko kyllä pääsee iholle vaatteiden läpi ja varjossakin, mutta hillitysti. Näin meillä, silläkin uhalla, että sinun makuusi olemme liian vaaleaihoisia.

Vierailija
19/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aurinkoa jo kymmeniä vuosia eikä ihomme taatusti ole rypistynyt enempää kuin muillakaan. Kyse on siitä että ei liioittele eikä polta itseänsä. Emme ole myöskään grillanneet itseämme ulkomailla. Pikkasen järkeä ja suhteellisuuden tajua kehiin: normaali auringonotto Suomen kesässä ei tuhoa ihoa eikä aiheuta melanoomaa jos ei polta itseänsä. Asia erikseen on jos ihotyyppi on sellainen joka palaa Hyvin Helposti. Naurettavaa hysterisoida auringon vaaroja. En ota kantaa siihen jos suvussa on esiintynyt paljon melanomaa: ehkä silloin saattaa olla syytä pidättäytyä auringonotosta ts. oleskella auringossa hieman vähemmän. Terveysfasismi on mennyt liiallisuuksiin Suomessa.

Tuo kaulan alunen ja rintojen päällynen on se, joka näyttää rukkasnahalta kaikilla aurinkoa ottaneilla.

Vierailija
20/55 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain silti melanooman 27-vuotiaana. Siksi olen auringossa pitkät housut jalassa ja vähintään t-paita päällä, uimarannallakin. Se on nyt ap:n ja kaltaistensa vain kestettävä.