Kiire! Kuuluuko ripillepääsijälle viedä kukkia lahjan lisäksi?
Kyseessä on poika, kuuluuko tapoihin viedä myös esim. yksi ruusu lahjan lisäksi?
Kommentit (11)
Itse vein viime viikonloppuna ja niin näyttivät tekevän muutkin. Yksi ruusu on hyvä. Kirkon pihassa yleensä onnitellaan kukin ja lahja annetaan kotona/juhlapaikalla.
Mutta eipä siihen kai maailma kaadu, vaikka ei veisikään. En siis turhaa stressiä moisesta ottaisi. Ja varsinkin, jos et mene kirkkoon, vaan suoraan juhlapaikallr.
en ole vienyt kukkia sen paremmin rippilapsille kuin ylioppilaillekaan.
että lahja on rahaa tilille ja se on lisäksi kimppalahja (tämä ajatus ei ollut minun, älkää kivittäkö!), eli meillä ei ole juhliin mennessä "mitään". Tuntuisi hölmöltä mennä tyhjin käsin.
Olen ollut viimeksi rippijuhlissa 15 vuotta sitten, joten en yhtään muista miten näissä etiketti menee.
Kiitoksia jo vastanneille!
ap
http://kaikkijuhlista.fi/juhlista/perhejuhlat/rippijuhlat
Eli kirkon jälkeen kukitetaan, ja kotona annetaan lahja.
Menemme suoraan juhliin, kirkkoon emme ole menossa, koska tilanpuutteen vuoksi kirkkoon tulevaa vierasmäärää on rajoitettu vain kummeihin ja vanhempiin tms.
Jos teillä on rahakimppalahja. Ei olisi kiva mennä tyhjin käsin. Kukka mukaan, vaikka ette kirkkoon menisikään.
6
No en mä ainakaan kaikkea muista ja toisaalta kun lähden pidemmän matkan takaa konfirmaatioon, ei se ruusu mistään itsestään ilmesty niin täytyy miettiä pitääkö se ostaa jo lauantaina valmiiksi ja pysyykö hyvänä jne.
Ei aamulla kukkakaupat ole auki niin aikaisin ja vaikka olisi, kiva lähteä vieraalta paikkakunnalta sitä etsimään.
mulla on budjetti rippijuhliin, sisältää kukan. Sankarit saa niin paljon kukkia, että mielummin ostan vähän arvokkaamman lahjan.
Mutta en tiedä onko tässä joku etiketti.. En usko että loukkaantuu, vaikka menisit ilmankin ruusua.