Miksi en ymmärrä?
Jäin sairauslomaööe kaksi viikoa sitten masennuksen vuoksi. en nähnyt enää missään toivoa enkä jaksnut uskoa huomiseen.
Työnantajalle ilmoitin sl syyni ja pituude. Esimies oli erittäin ymmärtäväinen ja ystävällinen. Kuitenkin hän tuo keskusteluissa ja tekstiviesteissä usein esille seikan, että olen vapaa irtisanomaan itseni.. työantaja ymmärtää tässä tilanteessa. (työsuhteeni on määräaikainen ja kesäkuun alussa aloittanut ko työnantajan palveluksessa)
Itse kuitenkin olen kertonut palvaani töihin, mutta esimies vain markkinoi minulle mahdollisuutta ottaa lopputilin, töitä kuulema on sairausloman jälkeenkin. Mutta enhän minä voi mitään lopputiliä ottaa, koska itse sanoutuessani irti on mm ansiosidonnaisen saamisessa aivan tolkuton karenssi.
Nyt asiaa tarkemmin harkittuani, olen päättänyt etten tuohon työpaikkaan palaa. Mutta vieläkö voin vedota esimiehen sanoihin + tekstiviesteihin tuon irtisanomisen suhteen? Voinko vastaanottaa uuden duunin ja tämän jälkeen sanoisin itseni irti? Eli en sanoisi itseäni irti ennenkuin uusi työpaikka olisi varma.
Miksi hän markkinoi minulle näin kovin tätä itseni irtisanomista? Enkö ole masennusdg:n vuoksi tervetullut töihin? Vai onko esimieheni niin jalo luonteeltaan, että hän näkee tilanteeni myös minun kannalta?
Ethän sinä tiedä saatko nuppisi kuntoon sairasloman aikana ja masentuneen ihmisen työkyky on selvästi heikentynyt. En irtisanomisella vihjailua ymmärrä, muttei masentunut työntekijä ole kovin houkutteleva lisä palkkalistoille.