Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluvalmisteluista, miten miehesi valmistautuu joulun tuloon? Auttaako siivouksissa, leipomisissa, ruoan laitossa, yms.

Vierailija
24.11.2005 |

Alkaa oma ukko jo ärsyttää, kun joka vuosi on sama juttu. Itse joudun suunnittelemaan kaiken, hoitamaan korttikasat, siivoukset, ruoan suunnittelun. Miehelleni jätän hänen puolen sukunsa lahjojen oston ja muistutan niistä hyvissä ajoin. Yleensä n. 1 vko ennen joulua kinuaa sitten mua kaveriksi kauppoihin ja päädytään siihen, että joudun taas sen hänen ainoan " joulutyönsäkin" tekemään eli valitsemaan anopille ja apille sun muille lahjat...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalistuu kanssani myös paljon muuhun, valkkaa lahjoja, kirjoittaa itse nimensä korttiin jotka valitaan yhdessä..jne..

Minulla on aika kiva mies.. =)

Vierailija
2/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä mieltä, että ei ainakaan mitään joululiinoja tai jouluverhoja, ne ovat mauttomia. Eikä meillä sitten ole ollutkaan sellaisia. Joulusiivous on ihan tarpeeton kummankin mielestä. Kortteja ei olla koskaan lähetetty.

Mutta lahjojen ostoa mies alkaa miettiä ajoissa. Minä en edes osaisi valita hänen vaateliaalle suvulleen lahjoja. ne ovat niin epäkohteliaita, että sanovat vielä heti, jos eivät tykkää! Mahdollista lahjoista puhutaan kotona ja kun on päätetty, mitä hankitaan, kipaistaan nopeasti kaupoilla. Mies keksii usein lahjat myös mun suvulle.

Aika usein ollaan oltu jouluna anoppilassa. Kerran porukka oli meillä ja silloin mies osallistui ihan tasapuolisesti ruokien suunnitteluun ja tekemiseen sekä asunnon koristeluihin. Siivoushommat jätti minulle :-(

Anoppilassa miehen perinteinen homma on kinkun koristelu ja kuusen koristelu yhdessä siskonsa kanssa. Suvun yleinen vitsi on siitä, että miehelle kuuluu myös joulutorttujen teko, jonka se aina perinteisesti unohtaa.

Aika tyytyväinen olen siis mieheni osallistumiseen jouluvalmisteluihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sitten paljoa muuta teekään.Enemmän saisi osallistua jos minulta kysytään.

Vierailija
4/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina osallistunut kaikkiin kotitöihin. Vessan siivous on mun yksinoikeus eli haluan siivota sen itse. Muuten tehdään yhdessä kaikkea.

Vierailija
5/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään jouluhörhö eli laitan sen verran mitä viitsin. Sen verran mies on kiinnostunut joulusta, että jos aion ostaa jotain kalliimpaa joululahjaa lapsille (cd-soitin, kännykkä) niin saattaa kiinnostua silloin valitsemaan mun kanssa. Miehen mielestä joutavia turhia päiviä vuodesta, jotka saa monet ihmiset sekaisin :D Ja oon muuten samaa mieltä. Monet satsaa jouluun todella paljon tehdään kaikki itse, ostetaan ylettömästi lahjoja, puunataan koko koti lattiasta kattoon eikä kumminkaan mikään mene suunnitelmien mukaan, heh. Ja sitten jälkikäteen maristaan, kun miestä ei kiinnostanut ruuat, anoppi oli hankala, yhdelle päivälle olisi tarkoitus käydä kaikkien sukulaisten luona yms

Me osataan ottaa joulu rennosti syödään tietysti jouluruokaa, mutta vain niitä joista pidetään. Ei syödä sitä pakko-lanttulaatikkoa, tai pakko-rosollia, koska ne kuuluu jouluun. Kinkku tietysti ja porkkanalaatikko, koska ne meillä kelpaa ja perunat. Ja jotain muuta mikä kaikille kelpaa. Eli ei laiteta sellaisia jouluruokia jotka kuuluu jouluna syädä vaan sen joulun takia, vaikka ei ite tykätä. Eikä laiteta jouluvaloja jos siltä tuntuu. Ei kierretä sukulaisten luona joulupäivinä, koska sukulaisia näkee muulloinki. Halutaan olla oman perheen (minä, mies ja lapset) kesken nuo kolme joulunajan päivää. Haudalla käydän joko jouluaattona tai joulupäivänä ihan miltä itsestä tuntuu. Appiukko + miehen nuoremmat siskot jotka asuvat kotonaan eivät oleta automaattisesti, että tulemme käymään. Koska ottavat joulun yhtä rennosti kuin me. Samoin mun vanhemmat.

Ja miksi siivota jouluksi kauheat suursiivoukset voihan sitä joulunjälkeenkin siivota. Tietysti sellainen normaali viikkosiivous ja siisteys, mutta turha hössötys pois.

Vierailija
6/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoja siskoille, veljille, omille vanhemmille tai muillekkaan sukulaisille. Ja yleensä minä hoidan nuo lahjaostokset osittain kaupasta osittain netin kautta

Vierailija
7/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli myös jouluvalot. Samoin ulos tulevat kynttilät ovat miehen hommia. Ja kinkun paisto. Joulukuusen hän käy hakemassa. Me koristellaan se kyllä lasten kanssa. Mutta osallistuu kyllä ja suunnittelee... myös ruoka puolti. Minkä minä sitten joudun toteuttamaan...

Vierailija
8/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tekee oman osansan joulusta; askartelee kortit kanssani, ostaa lahjat ja jouluruoat, siivoaamme yhdessä...

Miksi ihmeessä pidätte miehiänne APULAISINA?

Vierailija
9/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu nyt hyvä ihminen. Mitä sä siellä riehut. Tää koko juttu on sulta kun epäjumalalle uhraaminen, hirvee duuni, ja mitään sä et siitä saa. Pirttihirmu??

Vierailija
10/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille sukulaisille lahjoja, so what? Älä sinä enää siitä ota stressiä ja ala valitsemaan lahjoja. Istuhan nyt tuolille kaikessa rauhassa ja hengitä syvään ja laske kymmeneen. Kyllä se joulu tulee ja meneekin ilman hössötystä ja lahjoja. Miksi ihmiset menee sekaisin joulusta? Kolmen päivän takia kauhea vouhotus

Vierailija
11/11 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei joulua valmistella etukäteen mitenkään, paitsi että mies ostaa kinkun, ja lapsille ostetaan jotkut lahjat.

Jouluaattona mies tekee ruuat: peruna- ja lanttulaatikon ja ottaa ed.iltana paistumaan laitetun kinkun uunista. Rosolli tehdään yhdessä. Lapset koristelevat joulukuusen.

Joulunpyhät ollaan ihan kotona, ei käydä missään eikä meillä käy ketään. Lahjoja ei tarvitse ostaa kenellekään paitsi omille lapsille, eikä myöskään mitään erityisiä joulusiivouksia tehdä, normaalit viikkosiivoukset vain. Todella leppoisaa ja rauhallista... Onneksi ollaan samoilla linjoilla miehen kanssa.

t.kolmen äiti