Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sellaista nykyään virastoissa ja erilaisissa firmoissa asiakaspalvelussa,

Vierailija
05.07.2012 |

ettei mikään mene kerralla oikein? Siis asiakkaana? Kaikkea pitää kysyä uudestaan, ihmetellä kun ei toimituksia kuulu tai korjauttaa virheitä. Vai onko tämä vaan mun kohtalo?

Esim1. käänsin postin maksullisena palveluna, osa posteista meni väärään osoitteeseen koko loman ajan. Juuri se tärkeä kirje myös, jota odotin.

Esim2. mies kävi ostamassa tv:n pluspalveluja, soittivat itse perään, että yksi paperi jäi allekirjoittamatta. Ja mies lähti uudestaan sinne liikkeeseen jonottamaan.

Esim3. Otin vakuutuksen ostamaamme sijoitusosakkeeseen. Sinne laitettiin meidän koti-irtaimen vakuutus, vaikka ei muutettu sinne. Ja ei kun soittaen perään uudestaan korjaus.

Esim4. Kävin juurihoidattamassa takahammasta, kolmatta juurikanavaa hammaslääkäri ei löytänyt millään, laittoi mut kotiin väliaikaisen paikan kanssa. Rusautin lähes koko hampaan murskaksi ja menin hammaslääkärille näyttämään. No lohjenneesta hampaasta löytyi sitten kätevästi se kolmaskin juurikanava ja päästiin rassaamaan vielä sekin. Ja neljännen kerran kotiin väliaikaisen paikan kanssa.

ja sitten olisi vielä toinen samanlainen lista virastoista, mutta jätän ne ettei tutut tunnista.

Onko jollakin woodoo-nukke tehtynä minusta vai mistä nämä kaikki johtuu?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin ja arvaa, kun maistraatti kirjasi meidän osoitteen väärin. Sitä soppaa olen saanut selvittää jo puoli vuotta! Viimeksi taas oli väärä osoite lapsella terveyskeskuksessa. Ja näihin törmää yllättäin missä sattuu.

Kiva sille, kenen asuntoon meidät laitettiin asumaan. Ainakin muutaman kerran tuo on jaksanut posteja käännellä, mutta epäilen, että hänkin hyytynyt.

En ole ollenkaan varautunut moiseen, monet paikat kun vaihtavat osoitteen vrk:sta automaattisesti ja minä en saa niistä mitään vinkkiä, että näin tehty. Ja jotkut ei suostu muuta osoitetta asiakasrekistereihinsä vaihtamaan, aina joskus oikein riita!

Pitää vielä kerran soitella ja kysellä, onko siellä maistraatissa vieläkin tai vaihdettu uudemman kerran meille väärä osoite. Tulee ihan vainoamisen tunne tässä asiassa.

Vierailija
2/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kans mikään oo menny koskaan putkeen. Virastoihin liittyen, isyydentunnustus unohtui virastossa virallistaa. Vuoden päästä tuli kirje että pahoittelevat että jäänyt tekemättä. verot on aina väärin, en ole koskaan käynyt kaupassa niin että kaikki ostokset olis ollu oikein, käytän kaikkia kauppaketjuja ja sama juttu aina, aina on jotain väärin ja aina niin päin että mua veloitetaan enemmän. Kaikissa taloissa, autoissa, veneissä yms. on ollut jokin piilovika jota ei asiantuntijakaan ole tunnistanut. Joka päivä tulee erilaisia väärinymmärryksiä. Oiskohan ikinä mikään mennyt putkeen, kaikki mitä teen menee jotenkin väärin minusta riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin ja arvaa, kun maistraatti kirjasi meidän osoitteen väärin. Sitä soppaa olen saanut selvittää jo puoli vuotta! Viimeksi taas oli väärä osoite lapsella terveyskeskuksessa. Ja näihin törmää yllättäin missä sattuu.

Kiva sille, kenen asuntoon meidät laitettiin asumaan. Ainakin muutaman kerran tuo on jaksanut posteja käännellä, mutta epäilen, että hänkin hyytynyt.

En ole ollenkaan varautunut moiseen, monet paikat kun vaihtavat osoitteen vrk:sta automaattisesti ja minä en saa niistä mitään vinkkiä, että näin tehty. Ja jotkut ei suostu muuta osoitetta asiakasrekistereihinsä vaihtamaan, aina joskus oikein riita!

Pitää vielä kerran soitella ja kysellä, onko siellä maistraatissa vieläkin tai vaihdettu uudemman kerran meille väärä osoite. Tulee ihan vainoamisen tunne tässä asiassa.

n edes yrittäisi osoitteenmuutosta, ei tulisi mieleenkään että se onnistuisi. Ikinä yksikään ykkösluokan kirje edes ei ole mennyt seur. päivänä perille vaikka on priority tarrat yms. Ei toivoakaan että mikään voisi ikinä onnistua ja mennä oikein.

Toinen vastaaja

Vierailija
4/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin pesukone, joka hajosi 2kk käytön jälkeen. Meillä on perustakuun (2 vuotta) lisäksi vielä erikoistakuu (toiset 2 vuotta), joten huoltoasioiden pitäisi sujua simppelisti. Vaan eivätpä suju! Liikkeessä, josta ostimme pesukoneen, kukaan ei ollut varma että miten asia etenee. Otimme yhteyttä maahantuojaan, joka vinkkasi erään korjauspalvelun nimen; kyseistä firmaa ei ainakaan Googlen mukaan ole olemassakaan. Liikkeessä sanottiin tämän jälkeen että voimme itse valita korjaajan ja he maksavat. No, se olisi kai ok mutta helvetin vaikeaa, koska mistään ei löydy ihmistä, joka tämän merkin konetta korjaisi..! Ja kun ajattelee että maksoimme ekstratakuustakin sievoisen summan, luulisi että meitä kohdeltaisiin ykkösluokan asiakkaina.

t. rikkinäinen maanantaikappale edelleen rikki

Vierailija
5/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin pesukone, joka hajosi 2kk käytön jälkeen. Meillä on perustakuun (2 vuotta) lisäksi vielä erikoistakuu (toiset 2 vuotta), joten huoltoasioiden pitäisi sujua simppelisti. Vaan eivätpä suju! Liikkeessä, josta ostimme pesukoneen, kukaan ei ollut varma että miten asia etenee. Otimme yhteyttä maahantuojaan, joka vinkkasi erään korjauspalvelun nimen; kyseistä firmaa ei ainakaan Googlen mukaan ole olemassakaan. Liikkeessä sanottiin tämän jälkeen että voimme itse valita korjaajan ja he maksavat. No, se olisi kai ok mutta helvetin vaikeaa, koska mistään ei löydy ihmistä, joka tämän merkin konetta korjaisi..! Ja kun ajattelee että maksoimme ekstratakuustakin sievoisen summan, luulisi että meitä kohdeltaisiin ykkösluokan asiakkaina.

t. rikkinäinen maanantaikappale edelleen rikki

korjauksesta ja kluista mitä teille aiheutuu kun viette koneen takaisin. Siis kilsat ja pakettiauton vuokra + kantomiehen palkka. Teidän ei kuulu murehtia kuka korjaa. Korjausaika max 2 viikkoa pesukoneelle. Turhaan huolehditte. Jos tämä ei toteudu niin yhteys kuluttajavirastoon.

Meillä hajos upon pk 2 v jälkeen, maksoivat silti korjaukset (takuu 8 v pesukoneille ilman mitään maksettuja lisätakuita, harva tuota tietää) saimme myös vakuutusyhtiöstä rahat.

Vierailija
6/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten asiakaspalveluissa ei enää ole osaamista. Vanhoja ja osaavia työntekijöitä ei kunnioiteta.

Pikakoulutetaan nuoria mistään mitään tietämättömiä ja kokemusta omaavia.

Asiakkaan pitää nykyään tietää ja osata enemmän kuin itse yrityksen edustaja ja asiakaspalvelija.

Tämä on ihan päivittäistä ainakin omalla kohdallani.

(itse olen tumpelo, enkä osaa mitään)

Vierailija
7/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoverolappuja. Sitä se on, hutkitaan nykyään kiireellä ja ei jää aikaa tarkistaa työtä.

Sitten laki on kirjoitettu niin, että asiakkaan itse pitää huolehtia, että vero on maksettu määräpäivään mennessä. Vielä vastuun välttelyäkin virastoilta sopivasti!

Vierailija
8/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis nykyisin tili Nordeassa eikä Sammossa enää mitään muuta ollut kuin lainatili, siis sellainen mistä lyhentävät kun Nordeasta siirrän rahaa.

Se opintolainan lasku oli aina mukamas tosi tarkka, maksettava 2 pankkipäivää ennen jne muuten tulee satikutia - ja tuo lasku tuli aina ihan viime tipassa ennen maksupäivää!

Kerran ei ehtinyt tulla ollenkaan ja siirsin sitten ulkomuistista jotain sinne päin sinne Sammon tilille (korkoahan ei pysty itse laskemaan), sitten tiskiltä kyselemään että paljonko olette vielä vailla ja maksoin sitten käteisellä sen loppusumman!

Luulisi että olisi paremmin hoidettu.

Vierailija
9/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis nykyisin tili Nordeassa eikä Sammossa enää mitään muuta ollut kuin lainatili, siis sellainen mistä lyhentävät kun Nordeasta siirrän rahaa.

Se opintolainan lasku oli aina mukamas tosi tarkka, maksettava 2 pankkipäivää ennen jne muuten tulee satikutia - ja tuo lasku tuli aina ihan viime tipassa ennen maksupäivää!

Kerran ei ehtinyt tulla ollenkaan ja siirsin sitten ulkomuistista jotain sinne päin sinne Sammon tilille (korkoahan ei pysty itse laskemaan), sitten tiskiltä kyselemään että paljonko olette vielä vailla ja maksoin sitten käteisellä sen loppusumman!

Vierailija
10/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysten asiakaspalveluissa ei enää ole osaamista. Vanhoja ja osaavia työntekijöitä ei kunnioiteta.

Asiakkaan pitää nykyään tietää ja osata enemmän kuin itse yrityksen edustaja ja asiakaspalvelija.

Toinen on tehostaminen: Kun sama työ yritetään tehdä aina vaan pienemmällä henkilökunnalla, alkaa huolellisempikin työntekijä tekemään virheitä. Sitten kun siihen lisää erilaisia kehittämisprojekteja, organisaatiomuutoksia ja milloin mitäkin, osa työajasta ja suuri osa ennen kaikkia pomojen työajasta menee muuhun kuin varsinaiseen työhön.

Sitten kun tähän lisää vielä sen, että organisaatiomuutoksissa usein potkitaan pois kokeneimmat, osa uupuu tai kyllästyy ja vaihtaa työpaikkaa, lopulta jäljellä on liian vähän tiheään vaihtuvia työntekijöitä, joista suuri osa ei osaa töitään ja joita kukaan ei ehdi perehdyttää kunnolla. Vaihtuvuutta ei yleensä vähennä ollenkaan määräaikaiset tai muuten työntekijälle hankalat työsuhteet.

Vierailija
11/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin työpaikalla asiakaspalvelussa oli aiemmin enemmän henkilöstöä töissä ja työt oli hajautettu. Nyt väkeä on luukulla vähemmän ja he joutuvat tekemään useammanlaista työtä kuin aiemmin. Asiakkaita tulee siis enemmän työntekijää kohden, jonot ovat kasvaneet, ja hallittavien työtehtävien määrä on myös kasvanut. Kaiken lisäksi työssä tarvittavia tietokoneohjelmia uudistetaan vähän väliä, niin että vaikka olisi joskus hallinnut ohjelman hyvin, niin joutuukin kohta opettelemaan kaiken alusta ihan erilaisella ohjelmalla.

Mutta mun kohdalleni asiakkaana ei vielä ole sattunut hirveästi kämmejä. Ehkä se toisaalta johtuu siitä, etten pidä niitä yleensä kovin kummallisina, kun tilanne on, mikä on. Toisaalta, harvoin tarkistan ruokakaupan kuitteja. Luotan aika paljon lähikaupan kassaan.

Itellasta on kuitenkin muutamia huonohkoja kokemuksia. Erityisesti eräältä joululta muutaman vuoden takaa. Isäni, joka ei yleensä koskaan lähetä korttia kellekään, päätti lopulta lähettää meille joulukortin. Hän varmisti moneen kertaan osoitteemme ja sen, millainen postimerkki korttiin on laitettava. Se kortti ei tullut perille koskaan. Sen koommin isä ei olekaan korttien lähettämistä enää kokeillut.

Samana jouluna ystäväni lähetti joulukortin mukana samassa kuoressa valokuvia. Sekään lähetys ei koskaan tullut perille.

Yritin tuon jälkeen reklamoida Itellaan sen oman nettipalvelun kautta, mutta nettipalvelu tilttasi.

Vierailija
12/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea provo.

Ei ole provo, miks ihmeessä olisin tällaisen keksinyt?

Vierailija
13/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palasiksi rusautettu hammas juurihoidetaan, eikö se jokatapauksessa jouduta poistaan

Vierailija
14/16 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin oikeastaan vahvistaa kaiken, mitä tässä ketjussa on sanottu huonosta palvelusta.

Olen töissä myymälässä, jossa on postin palvelut. Olen tullut siihen tulokseen, että viime kädessä ei myymäläketjua eikä postia isona laitoksena kiinnosta jonkun yksittäisen pisteen palvelu, vaikka se olisi kehnoakin.

Tähän vaikuttaa sekä se, että ollaan osa myymäläketjua. Myymäläketju ei laske postiin käytettäväksi mitään työtunteja, vaikka postin erilaiset toiminnot vievät päivittäin aikaa. Myymäläketjun palaute onkin, että aina pitäisi olla leikkaamassa työtunteja, koska henkilöstökulut ovat ketjun mielestä aina liikaa. Omasta työstäni saan palautetta lähinnä siltä osalta, ovatko myymälän (ei postin) tehtävät tehty, pitää siis päivittäin tehdä x määrä tehtäviä kassan ja postin toimintojen ohella. Postin asiakaspalvelu ja myymälän asiakaspalvelu on tärkeysjärjestyksessä sijalla ö. Olen myös nykyisessä paikassani oppinut, että minun ei kannata palvella ketään asiakasta pitempään tai olla ystävällisen huomioiva, koska silloin saan paskaa niskaa siitä, että kaupan tehtäviä ei ole tehty tarpeeksi. Kaupan esimiesten taholta siis ei juurikaan voida kannustaa aikaavieviin selvittelyihin, joita välillä postissa on. Asiakkaan pitäisi myös selvitellä mahdollisimman paljon itse, eikä asioida meidän kanssamme.

Myymälä on panostanut postin koulutukseeni yhden päivän koulutuksella, joka ei todellakaan riitä postin erilaisten toimintojen hallitsemiseen. Se ei olisi ongelma, jos olisin töissä aina kokeneemman työntekijän kanssa, näin ei kuitenkaan ole. Olen tehnyt virheitä tämän vuoksi ja joidenkin asioiden selvittämiset ovat minulle todella aikaavieviä, koska en tiedä joistakin asioista yhtikäs mitään. Postilla on puhelinpalvelu, josta saa neuvontaa mutta usein palvelussa joutuu jonottamaan hissimusiikkia kuunnellen ja sen aukioloajat ovat niin rajatut, että se ei ole koko ajan käytettävissä. Olen siis joutunut joskus tekemään itsenäisiä ratkaisuja vailla kunnon tietoa.:(

Posti on myös organisaationa iso laitos, jossa ei kukaan tunnu tietävän, mitä missäkin paikassa tehdään. Tieto ei kulje eri toimijoiden välillä. Esimerkiksi osoitteenmuutoksia ei hoideta meillä mutta en myöskään voi kommentoida niistä mitään, en tiedä onko tämä hyvä vai huono juttu. Emme ole myöskään missään tekemisissä jakelun kanssa.

Koska ihanteena on saada hyvät katteet minimipanostuksella, ei siinä paljon paina, jos joku joskus vähän valittaakin. Se onkin sitten nykyisen palvelutason lopputulos. Tähän olen päätynyt nyt sillä kokemuksella, joka minulla on tuosta paikasta ja sen toimintatavoista.

Vierailija
15/16 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Halutaan ottaa halpaa ja nuorta työvoimaa, joilla ei aina ole pitkäjännitteisyyttä, halua eikä kykyä työhön. Mistään ei välitetä ja hommat tehdään huonosti. Joukkona vain ihmetellään esim. kassan takana mitä nyt tehtäisiin ja osa vain pyörittää silmiään. Voi siinä omistaja ihmetellä miksi kauppa ei käy.

Virastoissa tilanne samoin, osaavat päästetty tai pantu pois kun eivät enää ole "nuoria ja osaavia".

Työhönottajat vain ei tajua tätä kun ovat niin kaukana itse työpaikasta.

Asiakas saa monesti neuvoa asiakaspalvelijaa, jotta homma toimii eihän se näin voi olla!

Vierailija
16/16 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos työssä sattuu moka jonkun asiakkaan kohdalla, niin sitten sen saman asiakkaan kohdalle osuu sitten monta muutakin mokaa.

Eli kun lähtee menemään päin p:tä niin sitten menee kunnolla.

EIkä se asiakasn enää ikinä luota että osaisin jotain oikein.

Olen pankissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi