Olenko kamala anoppi?
Poikani ja miniäni pääsivät eilen sairaalasta vauvan kanssa kotiin.Miniä sanoi että jos saisivat olla pari kolme päivää ihan rauhassa ja totutella uuteen arkeen vauvan ja taaperon kanssa.Pyytävät kyllä käymään kun jaksavat ottaa vieraita.Minäpä ajattelin lähtee pyynnöstä huolimatta sinne kohta.
Kommentit (38)
mutta mun parhaalla ystävällä OLI tollanen anoppi juurikin:tunki joka asiaan pyytämättä,jos ei avattu ovee,tuli omilal avaimilla´,ei todellakaan kunnioittanut perheen rauhaa..Kaverini mies oli vielä aika tossu ja ei pystynyt sanoon vanhemmilleen että antakaa jo olla...näin siinä sitten tuli avioero,yhtenä syynä tämä anoppi...kyllä,tälläisia anoppeja on olemassa uskotte tai ette.
kai minulla nyt herran tähden on oikeus mennä häneen tutustuun ettei ala vierastaan? terv.tämä anoppi
Häviääkö se veriside johonkin jos odotat pari päivää?! Se on vauva. Vauva tarvitsee tasan kaksi ihmissuhdetta ensimäisenä elinvuotenaan ja ne ovat äiti ja isä. Se vauva alkaa tunnistamaan sinut ehkä kaksivuotiaana.
Harvinaisen typerä olet ihmiseksi.
Olin heitä slloinkin vastassa kun tulivat esikoisen kanssa kotiin.Terv.tämä kamala anoppi
Esikoisen kotiutumisesta viisastuneina nyt sanoivat sinulle suoraan, että ÄLÄ TULE.
Voisiko sen ilmaista suorasanaisemmin, vai mikä mättää, kun et ymmärrä. Emme tietenkään tiedä, on syy sinussa, lapsessa, miniässä vai pojassasi, että vierailuasi ei vielä toivota.
Toivottavasti tämä on provo ja aloittaja riemuissaan, kun on saanut liekin viestinsä eteen ja me kaikki otimme tämän tosissamme.
kuulostaa niin mun anopilta. Jos ois kirjotettu pari vuotta takaperin niin olisin varma, että sama henkilö. Lisäksi anoppini oli sitä mieltä, että hänen on välttämätöntä asua meillä kuukauden ajan lapsen synnyttyä, opettaa imettämään ja vahtimaan että kaikki menee hyvin...Ja en ole trolli...olisinkin...
Hävytöntä, jos et ollenkaan kunnioita toisten toivetta. Jos menet paikalle joka tapauksessa, niin toivottavasti heittävät sinut ulos!
Lapsi ei ole sinun ja sinulla ei ole mitään erityisoikeuksia häneen. Kun vanhemmillakin on jo ennestään yksi taapero kotona, on todella tärkeää, että perhe saa rauhassa totutella perhe-elämään ja tutustuttaa myös esikoisen kuopukseen. Ei sinua sinne tarvita hääräämään ympärille. Sitäpaitsi lapsi voi alkaa vierastaa sinua, vaikka näkisitkin häntä usein.
kuulostaa niin mun anopilta. Jos ois kirjotettu pari vuotta takaperin niin olisin varma, että sama henkilö. Lisäksi anoppini oli sitä mieltä, että hänen on välttämätöntä asua meillä kuukauden ajan lapsen synnyttyä, opettaa imettämään ja vahtimaan että kaikki menee hyvin...Ja en ole trolli...olisinkin...
Mitä helvettiä, onko tollaisia vielä oikeasti? Omakin anoppini on rasittava, mutta neuvojen suhteen sanoin heti alussa, että turha neuvoa, kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Meillä neuvoja annan minä (joita anoppi ei kylläkään noudata, ja saa siksi hoitaa lastamme seuraavan kerran, kun on ala-asteella)..
T. ohis
Mitä helvettiä, onko tollaisia vielä oikeasti? Omakin anoppini on rasittava, mutta neuvojen suhteen sanoin heti alussa, että turha neuvoa, kun ei voisi vähempää kiinnostaa. Meillä neuvoja annan minä (joita anoppi ei kylläkään noudata, ja saa siksi hoitaa lastamme seuraavan kerran, kun on ala-asteella)..
T. ohis
Onneksi hiukan jo rauhoittunut lapsen kasvaessa ja kun on huomannut että saa lasta nähdä ihan ilman meille tuppaamistakin. Neuvoja tosin saadaan edelleen ja sitten seuraavalla kerralla muistuttaa samasta ohjeesta jos huomaa, etten ole ohjetta noudattanut. Ja arvatkaa auttaako kun sanon, että meidän taloudessa tehdään asiat meidän tavalla? Kuka haluaa arvata? :D
Mulla myös tällainen anoppi. Mikä hemmetti noita vaivaa?
Ärsytti tuo alun tunkeilu niin paljon, että välit meni. Nyt lapsi on jo lähes kolme ja anoppi on nähnyt häntä tasan 5 kertaa.
Ap, anna perheen olla rauhassa!
olisin paikalla ennen vastasyntynyttä.
Parissa päivässä ei siihen uuteen vauvaan tutustu ja vertavuotava yliväsynyt on äiti parin päivän päästäkin.
Luultavasti nämä isovanhempien vierailujen kieltäjät itkevät muutaman vuoden kuluttua kun lapsia ei koskaan oteta hoitoon tai sitten hoidetaan väärin niinkuin jollakin tässä ketjussa, kumma että ovat osanneet miehen teille kasvattaa, ilmeisesti vain siittäjäksi.
jotka kieltävät isovanhempia tulemasta vauvaa tervehtimään kotiin. Mutta ei tietenkään asumaan tulla. ja mummelit voisivat viedä valmista ruokaa ja pullaa mukanaan ja käväistä max tunni vierailun. (no ehkä sen verran että näkevät myös hereillä olevan vauvan)
Älä mene sinne, kun sinulle on ilmoitettu, että älä mene. Sinua on pyydetty menemästä. Mitä tässä sinä et ymmärrä?!?? Onko vikaa kuulossa vai ymmärtämisessä? Pysy poissa, saatana!? Kutsuvat sinut kylään, kun kutsuvat.
Parissa päivässä ei siihen uuteen vauvaan tutustu ja vertavuotava yliväsynyt on äiti parin päivän päästäkin.
Luultavasti nämä isovanhempien vierailujen kieltäjät itkevät muutaman vuoden kuluttua kun lapsia ei koskaan oteta hoitoon tai sitten hoidetaan väärin niinkuin jollakin tässä ketjussa, kumma että ovat osanneet miehen teille kasvattaa, ilmeisesti vain siittäjäksi.
Itse ainakin olin niin sekaisin sairaalasta päästyäni, että jonkun vieraan (edes oman äidin) tuppaantuminen heti paikan päälle olisi kyllä saanut minut aivan tolaltani. Oma anoppini tuli kyläilemään kaksi päivää synnytyksestä, toki kysyi ensin, saako tulla, ja tuntui, että sekin oli liian aikaisin.
Mikä siinä on niin vaikeaa kunnioittaa nuoren perheen tahtoa?
Ja kyllä, jos lapseni käy aina tietyin rutiinein nukkumaan, on kohteliasta anopin noudattaa niitä samoja rutiineita, eikä repiä lasta sängystä kerta toisensa jälkeen, kun se päästää yhtään ääntä suustaan. Arvaapa vaan, onnistuiko nukuttaminen viikkoon tämän anopin vierailun jälkeen?
En myöskään ymmärrä, mistä syntyy oletus, että mies olisi tällaiselle naiselle, joka haluaa kotiutua rauhassa vauvansa kanssa, vain siittäjä?
En ymmärrä. Minun vanhempani osasivat odottaa ja kysyivät että sopiiko nyt varmasti että tulevat käymään. Anoppi ei osannut, hän vetosi koko ajan siihen että hän on isovanhempi.
En ihan tosissani ymmärrä miksi helvetissä pitää tuppautua käymään jos nimenomaan sanotaan että ei vielä hetkeen. MIKSI toisten toiveita ei voida kunnioittaa??
Niin. Minä olen kieltänyt kaikilta tulon heti kotiutumisen jälkeen. Hoitoapua löytyy siltikin, vaikka anoppi herneet vetikin nokkiinsa ja sanoi että hän ei sitten auta.
Kyse on tuon pyynnon noudattamisessa siitä että kunnioittaako pyynnön esittäjää vai ei, sekä siitä onko niin itsekäs että viisveisaa pyynnöistä. Ei kukaan järkevä tuppaudu jonkun luokse jos hänelle sanotaan että ei nyt.
katsomaan tulokasta. Ennen en mene.