Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laktoositon maitosuklaa? Onko sellaista?

Vierailija
05.07.2012 |

Tuore laktoosi-intolerantikko perheessä. En löydä mistään laktoositonta suklaata muuten kuin maidottomana. Tumma suklaa ei uppoa, maitosuklaata pitäisi löytää. Mutta mistä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyllyssä on kuitenkin jo varmaan 20 eri laatua suklaalevyä, joten luulisi voivan tehdä laktoosittomankin version! Brunbergin suklaahan on myös maidoton, joten sen valmistaminen onkin tarkkaa allergiavaaran vuoksi. Mutta olisiko iso homma pistää yksi linja laktoosittomalle maitosuklaalle ja ostaa se laktoositon maito vaikka Valiolta!

Vierailija
2/24 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Lactrasea ja syö tavallista maitosuklaata sitten niin paljon kuin napa vetää?! ?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monta pilleriä napataan levyllistä suklaata kohti ettei pääse ripaska yllättään? Jos on tarjolla laktoositon vaihtoehto valitsen sen AINA. Ei tule yllätyksiä ja päivä ja pahimmillaan seuraavakin pilalla tyhmän väärin arvioidun napin takia.

Vierailija
4/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se kyllä "syöntisuklaata" ole. Brunbergin maitosuklaa on hyvää (ei samanlaista kuin esim. Fazun tuotteet, mutta hyvää, maku muistuttaa Kinderin pääsiäismunasuklaata mielestäni).

Nykyään tuota Brunbergin maitosuklaata saa myös isona levynä, aiemmin sai vain pieniä! Nyt vaan kaupasta hakemaan!

Vierailija
5/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh!  näkee, ettet tiedä laktoosioireista mitään, minulla meinaa tulla

ylös jo pienikin määrä laktoosia sisältävää tuotetta ja vatsavaivat sitten kruunaavat kaiken. Meillä laktoositon kulkee suvussa eli oireet todella voimakkaat. Ei siinä paljon pillerit auta..

Vierailija
6/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joku valopää tulee aina kommentoimaan "tietoineen", eikä tajua vain nolaavansa itsensä; kakkonen kuuluu ryhmään kaikkitietävät & isoääniset.

Laktoositonta maitosuklaata löytyy useammalta valmistajalta ja vielä maidottomat "maitosuklaat" lisäksi, niistä ei saa varmasti oireita!

Hyperallergiatuotteita valmistava Dammenberg valmistaa maidotonta "maitosuklaata", sitäkin ap voi testimielessä tarjota laktoositonta kaipaavalle, jos maku sattuu miellyttämään.

Vierailija
7/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muistaakseni Fazerin Wienernougat olis laktoositonta. Kannattaa tarkistaa kuitenkin! Mut Brunbergilla ainakin on laktoositon maitosuklaa.

Vierailija
8/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositon.net auttaa, siellä on listoja eri tuotteista, myös suklaita!

Vierailija
9/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennus Wienernougat-vinkkaajalta: 

http://www.fazer.fi/Brandit/Wienernougat/

Tänä vuonna Wienernougat saattaa sisältää pieniä määriä maitoproteiinia ja laktoosia johtuen inhimillisestä erehdyksestä tuotannossa.

Vierailija
10/24 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisimaitosuklaata:

http://www.ekolo.fi/tuotteet/ekoruoka/suklaa/160/

Noin yleisestihän kaikki vegaanisuklaat käyvät laktoosittomia tarvitsevalle.

Lampaanmaitosuklaatakin kuulemma on olemassa, en ole itse koskaan maistanut (tai edes nähnyt myynnissä).

Vierailija
11/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosi on maitosokeri. Voisko maitosuklaassa olla olematta maitoa?

Vierailija
12/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosi on maitosokeri. Voisko maitosuklaassa olla olematta maitoa?

On laktoositon maitokin maitoa vaikka siinä ei ole laktoosia. Vaikeaako? =D

ap

Vierailija
13/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositonta maitosuklaata ei ole.

Brunbergilla on suklaa, joka sopii hyvin laktoosista oireita saaville. Ei maistu samalta kuin tummat suklaat, joten sitä voisit maistattaa perheenjäsenellä.

Jäin miettimään, että oiskohan olemassa jotain soija- tai kaurapohjaista suklaata. Pitääpä tutkia.

Vierailija
14/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistaa laktoositonta maitosuklaata. En tosin tiedä onko hyvää, koska itse olen tumman suklaan ystävä.

http://www.brunberg.fi/tuotteet_maitosuklaa.html

Löytyy ainakin isoista marketeista.

Vierailija
15/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunbergillä on laktoositon maitosuklaa.Itse olen taas tykännyt riisimaito maitosuklaasta jota saa ekokaupasta tosin laktoosi sisällöstä ei ole tietoa...

http://www.brunberg.fi/tuotteet_maitosuklaa.html

Vierailija
16/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoositonta maitosuklaata ja laktoositonta tummaan suklaata. Oikein hyviä molemmat.

Vierailija
17/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastitte päivän!

ap

Vierailija
18/24 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannattaa kyllä edes kokeilla Brunbergin tummaa suklaata. Se maistuu enemmän maitosuklaalta kuin tummalta suklaalta.

Vierailija
19/24 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunbergilla on sekä tummasuklaa että maitosuklaa laktosittomina

Vierailija
20/24 |
17.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maidolle allerginen nuori mies, joka tykkää riisimaitoon tehdystä suklaasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän