Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylitöistä KVTESissä

Vierailija
04.07.2012 |

Eli työaikamuotona minulla on muodollinen jaksotyöaika. Työskentelen sellaisissa tehtävissä terveydenhoitajana, että välillä kertyy ylitöitä ja otan ne pois sellaisina päivinä, kun pääsen lähtemään aiemmin tai sitten kokonaisina T-päivinä. Joskus menee pidempään, että ylitöitä saa otetuksi pois. Pomo meinaa, että jos ylitöitä ei saa otettua 6 viikon listan aikana pois niin ylityöt mitätöidään eikä niitä siirretä eteenpäin. Meillä on sopimus, että ylityöt otetaan aikana pois tunti tunnista. Onko pomo oikeassa, että työantajalla on oikeus riistää minun vapaa-aikaani näin?!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle jää jakson (6 viikon listan) lopuksi ylityötä, se nimenomaan korvataan seuraavassa listassa vapaana (korotettuna) TAI rahana ylityöprosentilla korotettuna. JOS samalla kuluvalla listalla otat vapaita pois, ne voidaan katsoa työn tasaamiseksi jolloin et saa työaikakorvauksia eli saat ne tunti tunnista.

Ota yhteys luottamusmieheesi.

Vierailija
2/2 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksytään tuo tunti tunnista systeemi =/. Ja siitä on joku paikallinen sopimus ilmeisesti tehty. Mutta eikös olekin niin, että esim. minun huhtikuulla tehtyjä ylitöitä ei mitätöidä tuosta noin vaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan