Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston äidit dissaavat lastani, mitä tehdä?

Vierailija
04.07.2012 |

Lapseni on hyvä kaveri naapurien lasten kanssa, mutta on heidän äitinsä pyrkivät torppaamaan kaverisuhteen jatkuvalla tyttäreni dissaamisella. Häntä ei koskaan kutsuta kylään, ei harrastuksiin, ei Lintsille, teatteriin tms.

Olemme aivan ns. normaaleja, en pysty itse keksimään mitään, miksi kaikki nämä kolme äitiä kannustavat lapsiaan leikkimään kenen tahansa muun lapsen kanssa, paitsi meidän. Miten pitäisi suhtautua? Asia ei häiritsisi elleivät lapse keskenään olisi hyviä kavereita. Tuntuu kummalta että ystävyyssuhteita ei tueta. Kuusi vuotiaista on kyse. Äitinä en kuulu heidän "piharinkiinsä". Olen yrittänyt, mutten pysty millään miellyttämään. Eroavaisuuksia en keksi muuta kuin että he ovat akateemisesti koulutettuja ja minä vain opistopohjainen.. hyvässä duunissa olen kuitenkin, mutta se ei ilmeisesti riitä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOku "vika" teissä tuntuu olevan, mutta vaikea sanoa mikä. Voisiko tyttösi esimerkiksi käyttäytyä kylässä kuitenkin huonosti, vaikket tätä tiedäkään. Voithan kysyä, että "olen ihmetellyt, kun tuntuu, ettei meidän "Milla" pääse piiriin sisään, vaikka tytöillä minun mielestäni on synkannyt. Onko hänen käytöksessään jotain, josta en ehkä tiedä?".

En usko tuon "koulutuseron" olevan syy.

Vierailija
2/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaalia et lintsi,teatteri tai muihin perhereissuihin otetaan mukaan vieraita lapsia?

Eikö ne kalliit kaverisynttärilahjat ja muiden kotona syöminen enää riitä vaan nyt vieraat lapset osallistuu jo perhelomiinkin?

Kauheaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naapurien lapset ovat kovasti tykänneet minusta ja miehestäni, mutta pikkuhiljaa olen huomannut kuinka heidän käytöksensä on muuttunut. Ihan kuin eivät enää uskaltaisi innostua kun näkevät esim. minut. Aiemmin vilkuttelivat ja huusivat jo kaukaa, mutta nyt vaikuttaa juuri siltä kuin heitä olisi vanhemmat kieltäneet.

Naapurin lapset pitävät miespuolisostasi? No ilmankos naapurin vanhemmat ovat huolissaan. Miksi miehesi leikkii 6v pikkulikkojen kanssa? Hyi helvetti soikoon, pallit pois pedarilta ennenkuin pahoja tapahtuu!

Vierailija
4/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naapurien lapset ovat kovasti tykänneet minusta ja miehestäni, mutta pikkuhiljaa olen huomannut kuinka heidän käytöksensä on muuttunut. Ihan kuin eivät enää uskaltaisi innostua kun näkevät esim. minut. Aiemmin vilkuttelivat ja huusivat jo kaukaa, mutta nyt vaikuttaa juuri siltä kuin heitä olisi vanhemmat kieltäneet.

Naapurin lapset pitävät miespuolisostasi? No ilmankos naapurin vanhemmat ovat huolissaan. Miksi miehesi leikkii 6v pikkulikkojen kanssa? Hyi helvetti soikoon, pallit pois pedarilta ennenkuin pahoja tapahtuu!

Huonoa huumoria, selvä trolli.

Vierailija
5/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi epäsiisteissä vaatteissa tms. Yleensä tällaisia ihmisiä vain kartetaan.

Oletteko itse esiintyneet humalassa asuinalueellanne? Poltatteko tupakkaa? Syitä voi olla monia. Itse vältän sellaisten ihmisten seuraa, jotka käyttävät runsaasti alkoholia ja polttavat tupakkaa lasten nähden.

Vierailija
6/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä jos kysyisit varovasti että mikä on vialla?

Oma kokemukseni on se että harrastusporukassa oli hauskaa ja tapailtiin niin lasten kuin aikuistenkin kesken kunnes kerran tuli puhe siitä millä alalla kukin on. Voin olla vainoharhainen mutta tuon jälkeen yhteydenpito harrastuksen ulkopuolella laimeni kovasti, minä oli porukan ainoa duunari.

Vierailija
7/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota naapureiden lapsia mukaan teattereihin, lintsille enkä omien lasten harrastuksiin (en edes keksi, miten sinne voisi mennä muita lapsia mukaan). Näillä reissuilla käydään ihan oman perheen kesken. Tai joskus lapset pyytävät mukaan jonkun oman hyvän kaverin, jonka itse haluavat. Jos joillakin äideillä on kovasti yhteistä tekemistä keskenään, tuli mieleen, voisiko se johtua siitä,että jotkut heistä äideistä ovat hyviä ystäviä keskenään. Onhan se huomattavasti mukavampi mennä jonnekin, kaksi ystävystä lapsineen, kuin jonkun vieraan kanssa tai ottaa pelkästään vieras lapsi mukaan.

Vierailija
8/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei syrjitä ihan huvikseen. Aina on joku syy.

Vierailija
9/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla aika pienestä kiinni. Epäsiistit vaatteet on yksi asia. Jos lapsella on kavereissa valinnanvaraa ja vielä siinä iässä, että äitikin vaikuttaa kaverivalintoihin tyyliin: Hei, sähän voisit pyytää vaikka sitä Liisaa mökille mukaan", niin kyllä siinä karsiutuu juurikin rumasti puetut, likaiset ja lihavat lapset. Jos siis on kyse "piireistä", missä lasten vaatteisiin panostetaan. On huomattu meilläkin päin. Itse kuulun vaatteisiin panostajiin ja niin vain ekaluokkalaisissa on selvästi "hyvin puettujen lasten jengi" ja "ei välitetä vaatteista -jengi", vaikka ei tätä tietenkään ääneen sanota.

Vierailija
10/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni hyvinkin toisenlainen. "Hyvin pukeutuva jengi" koostuu teinivanhemmista, yksinhuoltajista ja alemmasta sosiaaliluokasta. Korkeksti koulutetut pukevat lapsensa miten saatuu ja suosivat paljon kirppisvaatetta jne. Vaatteet eivät sovi toistensa kanssa yhteen mutta toki ovat puhtaita ja ehjiä vaikkakin kuluneita.

Kiinnostaisi kuulla millaisella (missä?)alueella asut kun teillä tuommoista? Me asumme Helsingissä hyvämaineisella alueella, koulussa ei kiusata toisia pukeutumisesta eikä myöskään pihalla ja tuommoisia vaatteisiin perustuvia jengejä ei ole syntynyt. Alueemme on hintava omakoti- rivitaloalue.

Olen todella eri linjoilla kanssasi

Vierailija
11/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin duunariperheen lapsi ja olin kaveri yhden opettajainsinööri-perheen tytön kanssa. Vanhemmat olivat minulle näennäisesti ystävällisiä, mutta huomasin kyllä vuosien aikana, että he toivoivat tytön olevan erään ns. paremman perheen tytön kanssa. Olin varmaankin ihan ok käyttäytyvä, ok pukeutunut, siisti ja normaalipainoinen :)

Vierailija
12/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kuin ap:lle. Ensin meni kaikki hyvin kunnes naapuruston lasten välille tuli jännitteitä. Jotkut äideistä menivät lastensa kiistoihin mukaan ja paisuttelivat niistä isomman asian kuin mitä tarvis olisi ollut.

Lapsistani puhuttiin supattaen ja jotkut lapset kuuntelivat salaa ja supattivat lisää. Näin syntyi ihan ihmeellinen soppa jossa esimerkiksi kaikki naapuruston lapset kokoontuivat synttäreille herkkuineen aivan meidän tontin rajalle ikkunamme alle. Lapseni itkivät että miksi heitä ei oltu kutsuttu kun he aina kutsuivat muita. En osannut vastata.

Muut äidit eivät nähneet kuin sen että mikä on heidän oman kullannuppunsa asema hierarkiassa. Kyselin äideiltä että missä vika, he sanoivat vain että lapsi saa itse päättää kenet se kutsuu synttäreille. Minusta äitien olisi pitänyt kieltää kiusaaminen ja kutsua kaikki tai ei ketään. Asuinalueemme oli metsän keskellä aika eristettynä.Kaikki tunsivat toisensa.

Muutimme seuraavana vuonna kerrostaloon 5 km päähän. Jostain syystä pari tyttöä oli seurannut meitä ja tulivat pyörällä perässä." Ai tollaseen köyhien taloon te olette muuttaneet" ns. kaverit kyselivät.

Vierailija
13/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi edellisessä asuinpaikassa samalla tavalla kuin ap:lle. Ensin meni kaikki hyvin kunnes naapuruston lasten välille tuli jännitteitä. Jotkut äideistä menivät lastensa kiistoihin mukaan ja paisuttelivat niistä isomman asian kuin mitä tarvis olisi ollut.

Lapsistani puhuttiin supattaen ja jotkut lapset kuuntelivat salaa ja supattivat lisää. Näin syntyi ihan ihmeellinen soppa jossa esimerkiksi kaikki naapuruston lapset kokoontuivat synttäreille herkkuineen aivan meidän tontin rajalle ikkunamme alle. Lapseni itkivät että miksi heitä ei oltu kutsuttu kun he aina kutsuivat muita. En osannut vastata.

Muut äidit eivät nähneet kuin sen että mikä on heidän oman kullannuppunsa asema hierarkiassa. Kyselin äideiltä että missä vika, he sanoivat vain että lapsi saa itse päättää kenet se kutsuu synttäreille. Minusta äitien olisi pitänyt kieltää kiusaaminen ja kutsua kaikki tai ei ketään. Asuinalueemme oli metsän keskellä aika eristettynä.Kaikki tunsivat toisensa.

Muutimme seuraavana vuonna kerrostaloon 5 km päähän. Jostain syystä pari tyttöä oli seurannut meitä ja tulivat pyörällä perässä." Ai tollaseen köyhien taloon te olette muuttaneet" ns. kaverit kyselivät.

Onpa ahdistavan ja ikävän kuuloista. :-(

Vierailija
14/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan pyytänyt noita muita lapsia esim. Lintsille teidän kanssa? Mä luulen, että kyse on vain siitä, että noille muille äideille on syystä tai toisesta kehkeytynyt läheisemmät suhteet keskenään kuin sun kanssa ja heille on siksi luontevampaa pyytää noita tuttujen lapsia mukaan, järkätä heidän kanssaan leikkitreffejä jne.

Vierailija
15/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla kuin ap:lle. Ensin meni kaikki hyvin kunnes naapuruston lasten välille tuli jännitteitä. Jotkut äideistä menivät lastensa kiistoihin mukaan ja paisuttelivat niistä isomman asian kuin mitä tarvis olisi ollut.

Noh, noista ex-naapureidenne kakaroista tulee varmaan koulukiusaajia ja huonosti käyttäytyviä, ilkeitä nuoria ja mahdollisesti aikuisenakin selän takana paskaa jauhavia typeryksiä. Uskomatonta, että noiden kakrujen vanhemmat olivat samaa kaliiberia! Toivottavasti lapsesi löysivät uusia, parempia kavereita!

Vierailija
16/29 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttisi on ihan järkyttävän ilkeä ja roisi. Suorastaan epäinhimillinen. Häpeä!!

Vierailija
17/29 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH? Ihan normaalia, ettei vanhemmat halua lapsensa peuhaavan YH-lapsen kanssa. Toisekseen, ramppaako talossasi paljon eri ukkoja? Ihan normaalia, ettei vanhemmat halua lapsensa sekaantuvan huoran penikkaan.

sinunlaistesi lasten kanssa. Mutta koska ei ole lastesi vika et heillä on tuollainen äiti, yrittäisin sieltää. ja tarjota hieman toisenlaista mallia elämästä.

Vierailija
18/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä neuvoksi? Haluaisin tietenkin säilyttää tyttäreni ystävyyssuhteet mutta äidit hyvin aktiivisesti pyrkivät torppaamaan ne. Mitä isommiksi lapset tulevat, sitä vaikeampaa se on, kun alkaa jo vanhempien asenteet vaikuttaa.

Vierailija
19/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

YH? Ihan normaalia, ettei vanhemmat halua lapsensa peuhaavan YH-lapsen kanssa. Toisekseen, ramppaako talossasi paljon eri ukkoja? Ihan normaalia, ettei vanhemmat halua lapsensa sekaantuvan huoran penikkaan.

Vierailija
20/29 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saa sieltä kyllä ihan "omia kavereita", joilla myötämielisempiä vanhempia.

Olet siis itse pyytänyt näitä lapsia esim leffaan yms lapsesi seuraksi eivätkä ole saaneet lupaa lähteä matkaanne?

Vai onko niin että teidän matkaan saa lähteä mutta lastanne ei kutsuta vastaavasti mukaan?

lapsesi saa mennä heille kuitenkin leikkimään?

Ja saavat tulla teille?