Onko teille käynyt koskaan niin nolosti, että jonkun henkilön facebook-profiilia tutkiessanne vahingossa olettekin lähettänyt hänelle kaveripyynnön?
Kommentit (17)
Joo, auttaakohan se yhtään jos sen peruu heti?
No on, enkä huomannut asiaa, vaan ihmettelin, miten kohta tuli ilmoitus, että ollaan kavereita.
Se oli siis hyväksynyt mun pyynnön vaikkei me tunnettu toisiamme. Ai että hävetti, kyseessä oli mun entisen työkaverin mies, jota uteliaana menin kyyläämään. Enkä ollut työkaverinkaan face-kaveri.
Samoin tykkäilyt vahingossa jonkun julkisia kuvia tai kuvan alla olleita kommentteja - enkä ollut kaveri. Enkä huomannut asiaa, kuin vasta paljon myöhemmin historiaa selatessani. Voi jee.
Olen lähettänyt vahingossa, vaikken ole edes profiilia katsonut. Jostain sieltä ehdotuksista on vain mennyt jollekin kaverin kaverille, kun puhelin on hommannut omiaan.
Hmm.. oon miettinyt, että jos menen stalkkaamaan jotakuta, meneekö mun profiili hänelle kaveriehdotuksiin?
On sattunut kun kännykällä tulee niitä ehdotuksia tai ole katsonut listaa ketkä on jakaneet jotain julkaisua niin vahingossa lähtee. En oke enää facessa, mutta kun olin, muutama tuli.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. oon miettinyt, että jos menen stalkkaamaan jotakuta, meneekö mun profiili hänelle kaveriehdotuksiin?
Tätä mäkin epäilen, luultavasti näin.
Mä oon miettinyt et näkeekö se stalkattu kuka on käynyt katsomassa hänen sivuja. Et jääkö siitä joku jälki. Vai just niin että kaveripyyntö lähtee automaattisesti.
T. Ei tekniikan ihmelapsi
Siskon entiselle luokkakaverille lähti kaveripyyntö. Kävin stalkkaamassa, kun halusin tietää mitä entiselle koulukiusaajalle kuuluu. Sitä häpeän määrää, kun tuli ilmoitus hyväksytystä kaveripyynnöstä!
On käynyt,olen myöhemmin poistanut kavereista ja tuskin ko henkilö on sitä edes huomannut.
Olen lähettänyt tietämättäni, edes katsomatta profiilia, ilmeisesti koska läppärin kosketuslevy menee välillä itsestään päälle, vaikka olen laittanut sen pois päältä. Henkilö oli lisännyt minut kavereihinsa ja oli noloa pyydellä anteeksi aiheetonta kaveripyyntöä. Olemme samassa vertaistukiryhmässä, muuta yhteyttä meillä ei ole.
Ei tarvi edes kyyläillä profiilia, vaan riittää että heiluttelee hiiren nuolta jossain missä tahansa missä on jonkun tyypin nimi ja jos kivasti käy niin siihen aukeaa joku mini-ikkuna tämän tyypin tietoja just kun olen klikkaamassa jotain muuta ja painankin vahingossa siihen äkkiä ilmestyneeseen ikkunaan kaveripyyntöön. Todella nerokas systeemi.
On käynyt kun yhdessä katsottiin tutun facebooksivua niin se jotenkin painoi vahingossa kaveripyynnön mutta sen pystyi onneksi ottamaan takaisin ja onneksi se oli ollut tuttu. Oltiin vain katsottu miten menee.
Mulle on tullut viesti että lähetin vahingossa kaveripyynnön.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähettänyt tietämättäni, edes katsomatta profiilia, ilmeisesti koska läppärin kosketuslevy menee välillä itsestään päälle, vaikka olen laittanut sen pois päältä. Henkilö oli lisännyt minut kavereihinsa ja oli noloa pyydellä anteeksi aiheetonta kaveripyyntöä. Olemme samassa vertaistukiryhmässä, muuta yhteyttä meillä ei ole.
Miksi ihmeessä sitä pitää pyytää anteeksi? Onko Facessa todella niin tiukat käyttäytymissäännöt siitä, ketä sopii pyytää ja ketä ei?
-facebookiton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä sitä pitää pyytää anteeksi? Onko Facessa todella niin tiukat käyttäytymissäännöt siitä, ketä sopii pyytää ja ketä ei?
-facebookiton
Kyse ei ole "käyttäytymissäännöistä" vaan enemminkin siitä, ettei moni halua 'tuntemattomia' ihmisiä omalle kaverilistalleen.
Useimmilla on asetukset niin, ettei julkaisut näy kun kavereille, ei ole kiva juttu jos joku tuiki tuntematon on listalla mukana.
Esim. minulla on (ikänsä) ulkomailla asunut serkku, jota näen harvoin, vuosia välissä. Keran meinasin vahingossa lähettää hänen (työ?)kaverilleen kaveripyynnön kun laite jumitti/katsoin julkaisunsaan tulleita kommentteja.
Eipä tuo 'vaarallistakaan' olisi ollut vaikka pyyntö olisi lähtenyt, MUTTA eipä siinä mitään järkeäkään olisi että FB-kaverina on etäisen serkun tuntemafon työkaveri...
Muutaman kerran