Miksi pettäminen on niin tuomittavaa, mutta perheen rikkominen ei?
Ajatellaan tilannetta, jossa toisella tai molemmilla vanhemmilla on syrjähyppy tai sivusuhde, mutta haluavat kuitenkin olla yhdessä vaikka sitten lasten takia. Milä siinä on NIIN kamalaa, jos verrataan tähän nykypäivän normikuvioon,jossa heti jos suhde ei ole täydellinen, erotaan, ja sitten aletaan pallottelemaan lapsia vanhemmalta toiselle. Väittäisinpä, että ekassa vaihtoehdossa lapset kuitenkin kärsivät vähemmän.
Kommentit (29)
niin eihän se ole mitään pettämistä vaan avoin suhde. Aviopuolisot ovat sopineet keskenään menetelmät, joihin avioliittonsa pohjaavat.
Pettäminen on aina toisen selän takana puuhastelua ja siksi siis tuomittavaa. Vaikka pettämisen syyt olisivat miten yleviä tahansa, niin petetyllä ei ole mitään velvollisuutta hyväksyä niitä ja jatkaa perhe-elämää, kun luottamus ja kunnioitus on toisen toimesta lakaistu pois. Minun parisuhteeni perustuu nimenomaan siihen, että voin luottaa mieheeni ja tiedän, että hän ei tekisi mitään, mikä vaarantaisi perheemme. Jos saisin hänet kiinni pettämisestä, koko parisuhteemme olisi kriisissä. Olisin aivan eri miehen kanssa naimisissa kuin mitä olen tähän asti luullut. En käsittäisi, miten hän saattaisi loukata minua noin syvästi, salaamalla, valehtelemalla ja tunteistani välittämättä. Teollaan hän nakertaisi minun itsetuntoani ja aiheuttaisi siinäkin kriisin. Parisuhteemme ei olisi entisensä eikä perhe-elämämmekään. En todennäköisesti voisi luottaa mieheeni enää lainkaan ja hänen tekonsa saisi minut todella halveksimaan häntä.
Minäkö sitten olisin syypää, kun en viktoriaanisen ajan ihanteen mukaisesti vain hymyile ja anna mieheni touhuta kaksinaismoralistisesti selkäni takana?
Jos jotain sovitaan, siitä sopimuksesta pidetään kiinni eikä valehdella ja huijata. Minun avioliitossani ei valehdella, ja kyllä, koen olevani oikeutettu eroon, jos mieheni tahallaan rikkoisi avioliittomme perustaa välittämättä minun ja lasteni tunteista.
Jos perheellinen pettää, hän rikkoo samalla myös perheen.
vaikka av mammat tuppaa olemaan tunnontuskissaan erimieltä, että pettämisellä ja perheellä ei ole mitään tekemistä keskenään. Paskat.
Lapsille tässä ollaan eniten velkaa myös parisuhteen onnistumisestakin, jos siitä itsekin nauttii, niin mikäs sen parempi.
Jos jollekin parille vieraissa juokseminen ei ole ongelma, niin hyvä. Kyllä minä ymmärrän myös pareja, jotka sen takia eroavat. Pitkään jatkunut epärehellisyys vie helposti pohjan koko suhteelta.
Oman turhamaisuuden takia unohdetaan lasten hyvinvointi. Ei mitään suhteellisuudentajua.
Ja kyllä, minua on petetty. Muut asiat ovat minulle tärkeämpiä.
peittämällä automaattisesti rikkoisi samalla perheen. Ja huom.en ole pettänyt enkä pettämässä, mutta ihmetyttää joskus, kuinka tiukasti siihen suhtaudutaan.AP
Millasii kaluja teidän miehillä on jos käytöstä kuluu? Itse ajttelin ostaa miehelle eroottisen yön jonku kivan naisen kanssa 30vuotis lahjaks. Joku tankotanssia ja tulinen yö vois olla aika mieleen painuva kokemus.
Jos käy niin, että ihastuu vakavasti toiseen, on silloin kaikkien kannalta ainoa, oikea, suoraselkäinen ratkaisu päästää oma kumppani menemään.
Kaikki vain halua elää kaksoiselämää, ja hyvä niin. Eiköhän se molempien kumppanien pitäminen ole erinomaisen itsekäs teko. Eikä lasten tarvitse menettää vanhempiaan. Ero voidaan hoitaa myös järkevästi ja mahdollisimman lapsiystävällisesti.
Kaikki vain halua elää kaksoiselämää, ja hyvä niin.
ja tietysti niinpäin että olin hetken aikaa se toinen nainen, jonka vuoksi mies kyllä vaimonsa ja perheensä jätti jne. Mutta niin perhepiirissä kuin muissakin yhteyksissä MINÄ olen se perheenrikkoja, mies ei ole tehnyt mitään pahaa! Eli "aiheutin" yhden avioeron lisää tilastoihin ja saan kaiken aikaa kantaa sitä niskoillani, vaikka minä olin se vapaa osapuoli ja mies se joka väärin teki perhettään ja eksäänsä kohtaan.