Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sijaisvanhemmat yrittävät saada harvennettua tapaamisia

Vierailija
03.07.2012 |

minun kanssani,ja sossusta sanottiin että todennäköisesti näin käy:( Lapsi kuulemma oireilee aina kun lähtee täältä kotiinsa(käynnist 2 krt kuussa+minä käyn heillä viikottain) ja on muunmuassa potkinut sijaisisää ja huutanut tälle hävyttömiä,räkinyt päälle ja ollut järkyttynyt ja itkuinen:( Lapsi täyttää kohta 4v. ja pelkään että haluavat vain lapsen itselleen väittämällä että on lapselle haitallista käydä luonani:(( Luulen että lapsi on vain ikävissään ja purkaa suuttumustaan sitten sijareille.Mitä voin tehdä,vai eikö minulla ole mitään sananvaltaa?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki traumat ja tunteet nostetaan pintaan yhä uudelleen ja uudelleen. Ilman tietoa palautetaanko äidille ja koska tai eikö.

Itse piittaamattoman etäisän lapsena sanoisin että mun oli helpompi olla tapaamatta kokonaan.

Se tunteiden mylläkkä on lapselle raskas. Ei voi aikuinen ajatella vain itseään. Ajattele myös lapsen tunteita ap.

Vierailija
2/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapsi takaisin. et ole huonompi kuin sijaisperhe, joka tienaa lapsellasi paljon.

aivan sairasta että raha -asioiden ja väsymyksen takia huostaanotetaan lapsia suomessa.

Ootko jotenkin vajaaälyinen?! TOTTA KAI sijaisvanhemmat saavat rahaa, miten muuten kukaan voisi sijaisvanhempana toimia?? Se on todellakin KUTSUMUSAMMATTI, ei mikään rikastuttava rahallisesti! Turhaan tai mitättömästä syystä ei huostaanoteta lapsia, päinvastoin, monesti liian myöhään. Sijaisperheen idea on toimia SIJAISENA sen aikaa, että biovanhempi saa asiansa kuntoon eikä ole enää vaaraksi lapselleen. Sitten lapsi menee takaisin biovanhemmalle. Aina sekään ei ole mahd, koska aina niitä asioitaan ei saa biovanhempi kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtelevat eri kunnissa. Kannattaa käydä katsomassa netistä, millaisia tietoja omasta kunnasta löytyy, jos asia oikeasti kiinnostaa.

Kannattaa huomioida, että kun lapsi on kriisiperheessä, kriisiperheen aikuisista vähintäänkin toinen on TÖISSÄ perheessään. Hänen työtään on siis huolehtia niistä pienistä ihmisistä, jotka heille tuodaan lyhyiksi ajoiksi.

Kriisiperheestä lapsi voi lähteä pidempään sijoitukseen. Silloinkin perheen toinen aikuinen jää yleensä kotiin 1-2 vuodeksi ja jälleen, korvaus jonka hän saa, on todella pieni ollakseen palkkaa vastaava korvaus. Summa laskee luonnollisesti sitten, jos/kun aikuinen palaa päivätyöhön.

Sijaisvanhemmuus on työtä pienellä korvauksella ja suurella sydämellä.

saavat vahintaan sen 800 e per lapsi PLUS kaikki kulut.

Vierailija
4/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa meillekin suunnitelmasi ja aikataulusi!

Vierailija
5/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan korostaa,etten huostaanottoa ole vastustanut,koska olin todella sairas mutta jos olisin tiennyt että myöhemmin haluavat harventaa tapaamisia olisin toiminut ehkä toisin:/ Olen tehnyt sossujen kanssa alustavan kotiinpaluu suunitelman ja näillä näkymin se tapahtuu pikkuhiljaa ja jouluun mennessä lapseni muuttaisi kotiin pysyvästi,mutta siihen asti aion vastustaa tapaamisíen harventamista.Sijarit ovat kasvatuksen ammattilaisia,toisin kuin minä ja mielestäni heidän pitäisi näiden raivareiden syy selvittää.Lapseni on alkanut kiroilemaan siellä ollessaan ja muitakin pahoja tapoja on tarttunut perheen muilta lapsilta,joten todellakin teen kaikkeni saadakseni lapseni kotiin.

ap

Vierailija
6/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikeena on, että lapsi palaa luoksesi kotiin joku päivä?

Vierailija
7/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät sitä ihan rahasta. Rahaa se on pienikin summa ja jotkut tosiaan ryhtyvät siihen ihan rahan takia.

Vierailija
8/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekevät sitä ihan rahasta. Rahaa se on pienikin summa ja jotkut tosiaan ryhtyvät siihen ihan rahan takia.

Voin vahvistaa tämän, koska olen itse tälläisessä "perheessä" ollut sijoitettuna. Kaiken lisäksi perheen emäntä oli varmaankin narsisti. Käytös minua kohtaan oli niin uskomattoman kauheaa, etten muulla sitä osaa selittää. Vei vuosia toipua huostaanotosta ja sijoituksesta. Toivottavasti suurin osa sijaisvanhemmiksi ryhtyvistä tekisivät sen rakkaudesta lapsia kohtaan, koska äidin ikävä lapsella on suunnaton, riippumatta siitä millainen äiti on ollut.

Vierailija
9/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluu normaaliin 4-vuotiaan käytökseen saada itku/potkuraivareita ja sen pitäisi myös sossun ja sijaisvanhempien tietää. Tottakait noin pieni lapsi ikävöi vanhempiaan jos joutuu olemaan erossa heistä ja sekin vielä korostaa näitä itkupotku raivareita. Hyvä ap.kun yrität saada elämäsi kuntoon. Lapsi tarvitsee sen äidin jonka verta hän on, sitä hän eniten kaipaa, sitä ilman jääneenä elää elämänsä miettien millaista olisi jos minut synnyttänyt äiti olisi minut pystynyt hoitamaan. Tee kaikkesi sen eteen, jotta pienen saisit itsellesi. Tee elämästäsi sellainen johon lapsi pystyy takaisin tulemaan. Mikään ei ole pahempaa kuin äidin puuttuminen elämästä. Itse rakastin ja jumaloin alkoholisti äitiäni aina, sydämestäni tuli katkera, ilkeä ja säälimätön kun minut sjoitettiin. Tunsin että minut revittiin irti äidistäni, vaikka sitä en halunnut. Minulla oli vain 1 ja ainut oikea äiti vaikka ehkei paras sellainen. Pitkän terapian kautta olen eheytynyt. T: äiditön.

Mä taas oireilin sijaiskodissa aina biol. sukulaisten tapaamisten ja puheluiden jälkeen siksi, että pelkäsin hullun lailla, että mut tullaan hakemaan sieltä pois (niinkuin "lupailivat"). Muistan vieläkin ne pelot ja painajaiset, missä mut viedään sinne outojen ja vieraiden ihmisten keskelle, jotka vaan nauraa mun itkulle ja pyynnöille päästä takaisin...

En sano, ett ap:n tapauksessa olis näin, mutt halusin tuoda toisenlaisen näkemyksen tuohon "veriäidin" kaipuuseen".

Vierailija
10/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset ihmiset käyttävät lapsen luonnollista käytöstä omien tarkoitusperien ajamiseen. Tietenkin lapsi reagoi, kun se joutuu olemaan erossa biologisesta äidistään tapaamisten jälkeen.

Yksikin kuvailemasi kaltainen mielivaltainen tilanne on liikaa. Suurin kärsijä on vielä kaikenlisäksi lapsi!

Vierailija
11/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kasvatusalan ammattilainen=sijaisvanhempi voi alkaa harventaa kotikäyntejä jos lapsi on muuttamassa takaisin kotiin puolen vuoden päästä? Eikös sen pitäisi mennä juuri päinvastoin?

Käyköhän tässä nyt oikeasti niin että lapsi ei tule muuttamaan kotiin takaisin. Jos sitä valmistelevat?

En ota tarpeeseen kantaa enkä siihen missä lapsen paras olla, kun en teitä tunne.

Typerää ainakin tuomita pelkkien aihe vapaan kirjoitusten vuoksi..

Vierailija
12/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä, että lapsia sijoitetaan heppoisin perustein ja perään heitetään vielä rahaa...

Vierailija
13/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytöntä, että lapsia sijoitetaan heppoisin perustein ja perään heitetään vielä rahaa...

Vierailija
14/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sellainen ajatus että nyt kun olet terveempi niin sinusta olisi ollut parempi lapsellesi ettei olisi mennyt sijaiskotiin? Onko noin? Jos näet asian noin niin miettisin vakavasti suhtautumista siihen perheeseen jossa lapsi elää. He eivät ole sinua vastaan vaan tahtovat lapsesi parasta.

Tuo että he ovat kasvatuksen ammattilaisia ei ole mitenkään oleellista. Kyse on perheestä, sinusta ja lapsestasi. Sinua siis ärsyttää että joku sanoo että lapsesi voi oirehtia syystä X ja sinä saat kilarit tästä?

Se on normaalia että tuossa iässä lapsi nappaa kirosanoja. Älä ole lapsellinen ja syyttele asiasta sijaisperhettä, se voi olla myös puisto tai naapuriston lapset josta kirosanat napattu.

Alat kuulostamaan nyt epävakaalta enkä tiedä onko sun intressi lapsesi terveys.

4- vuotias on joskus rasavilli, jos sinä vaikutat vielä agressiiviselta vaatimuksiesi kanssa niin miksi se kiroilu ei olisi sinulta opittua? Näin voisi myös joku ajatella.

Lapsesi pääsee jouluksi kotiin, se on pieni aika. Ei kukaan ole tahtomassa pitää lastasi, nämä sijaisperheet saavat uusia lapsia hoidettavakseen kun yksi muuttaa takaisin.

Tottakai voi kokeilla auttaako harventaminen raivareissa. Mitä kamalaa siinä on jos vaikka otatte vähän rauhallisemmin hetken, ei sen tartte kestää kuin vaikka elokuuhun.

Sinä saisit sen ajan hoitaa itseäsi lisää.

Vierailija
15/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkkailuun asettamisella ja vastentahtoisella hoidolla ole mitään tekemistä huostaanoton kanssa. Miksi kerrot täällä tuollaista?

Huostaanotto voidaan joutua sosiaalitoimen kautta tekemään, jos lapsen huoltaja estää välttämättömän hoidon.

Terveisin hoitsu nuorisopsykiatrialta

tehdään kun esim. lapsi/nuori asetetaan tarkkailuun psykiatrisessa hoidossa.

Ap:n tapauksessa sijoitus ainoa vaihtoehto, jos ei löydy sukulaista/muuta ihmistä hoitamaan lasta. Ei ole kysymys vain siitä, että muistaa ottaa lapsen mukaan kaupasta tai lämmittää mikroruokaa. Jos äiti on väsynyt, uupunut, itkuinen jne, on todella traumaatista lapselle viettää aikaa tällaisen vanhemman kanssa ja aivan varmasti tunteet purkautuu aggressioina.

Vierailija
16/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lapsesi on jo todella kunnon sekopää, kuten sinäkin. Eihän häntä muuten olisi otettu pois- olet vissiin alkkis, narkkari tai muuten laiminlyönyt häntä. . Voi olla, että paras palvelus lapsellesi olisi olla tapaamatta häntä enää koskaan. Etkö pysty katsomaan peiliin: sinun taoaamisesi voi syvästi järkyttää lapsesi psyykeä.

Vierailija
17/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaat lapsiasi jo kahden viikon välein kotonasi ja sitten vielä tapaat heitä sijaisperheessä kerran viikossa jos ymmärsin oikein. Näin tiuhoja tapaamisia en ole koskaan kuullut kenelläkään sijaisperhellä olevan. Se on todella raskasta sijaisperheen kannalta, koska joka kerta lapsi reagoi biovanhempansa nähtyään, eikä perhe pääse tavalliseen arkeen kiinni ollenkaan. Siksi olisi tärkeää, että annat lapsein olla rauhassa siellä perheessä ja elää normaalia elämää.

Mutta jos siirto luoksesi on todellakin tapahtumassa jo joulun paikkeilla, en usko, että tapaamisia kovin paljoa harvennetaisi. Tärkeintähän tässä on, että sinä pystyt osoittamaan sosiaaliviranomaisille, että saat elämäsi kuntoon ja olet kyvykäs heistä huolehtimaan. Jos heidän mielestään elämäsi jatkaa suurinpiirtein samaa rataa, niin tuskin tulet lapsiasi takaisin saamaan. Kyllä he tarvitsevat ihan konkreettisia näyttöjä siitä, että pystyt laskusi hoitamaan, mielialasi ei heittele kuin tuuliviiri ja että elämäsi on muutenkin raiteillaan. Esim. ei alkohlisiti miestä nurkissa notkumassa. Tätä on vain itse vaikea nähdä, kuinka paljon elämsi tarvitsee muuttua, että he uskovat muutoksen olevan todellinen ja pysyvä.

Omalla kohdallani voin sanoa, että sijaislapseni biologinen äiti luulee, että hänen lapsensa on otettu huostaan, jotta hän jaksaisi paremmin. Hän ei ymärrä, että lapsi on jo syvästi traumatisoitunut ja kehitys pahasti viivästynyttä koska kotihoito on ollut niin huonoa. Ei ole viinalla lätrännyt taikka muita päihteitä käyttänyt, mutta ei ole myöskään huolehtinut lapsestaan. Hänen kohdallaan sanoisin, että ei hän voi tulla lastaan koskaan takaisin saamaan, koska ei ymmärrä että hänen toiminnassaan on mitään vikaa. Mikään puhe ei häneen tehoa eikä asiat muutu miksikään.

Mutta ap, sinä vaikutit fiksulta, koska ymmärsit itsekin, että kuulosta jo vähän vainoharhaiselta. Eikä se mikään ihme ole kun olen tätä koneistoa läheltä seurannut. Ota selvää sos. työntekijältäsi mitä nimenomaisia muutoksia sinun täytyy pystyä näyttämään heille. Mutta muista, että vaikka nämä kysesiset asiat muuttuisivatkin, niin kokonaisuus ratkaisee. Jos elämäsi ei oikeasti ole muuttanut suuntaansa, niin parempi silloin onki, että lapset ovat muualla hoidossa.

Tsemppiä ap, pystyt siihen kyllä jos vaan tarpeeksi haluat.

Vierailija
18/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei ole vielä edes aloitettu. Yleensä menee vähintään vuosi.

Vierailija
19/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisella käytöksellä neuvotteluissa annat itsestäsi hyvän kuvan. Silti voit käyttää asianajajaa ja kysyä neuvoa eri tahoilta. Mutta jos höyryät ja kilahtelet kuin heikkopäinen, se ei vakuuta.

Vierailija
20/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän alussa oli puhetta kotiuttamisesta,ja siitä kuinka edetään eli lapsi olisi yökylässä useamman päivän kerrallaan,mutta nyt sijarit ilmoittivat että haluavat harventaa kertoja radikaalisti lapsen käytöksen vuoksi.En omasta mielestäni vaadi liikoja,mutten ihan ymmärrä heidän näkökantaansa,sillä kyllähän lapsi täälläkin kiukuttelee välillä enkä minä siitä numeroa tee.Palaan syksyllä töihin pitkän sairasloman jälkeen,ja sekin jo vähän jännittää ja ainakin viikkokyläilyt saavat sitten jäädä kokonaan pois.Tiedoksi niille jotka epäilevät että olen alkoholisti tai narkkari,niin sitä en ole ja lapsen isäkin on aivan normaali ihminen vaikkei olekaan tekemisissä meidän kanssa.Haluaisin kuullä lähivanhempien mielipiteitä lisää tuosta siirtymävaiheen ongelmista,jos joku sattuisi linjoille.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän