Mistä löytää nykyään stressinsietokykyisiä työntekijöitä?
Olisi työpaikka tarjolla, hyvä palkka, mutta työ ajoittain/useimmiten hektistä, vaatii hyvää organisointi kykyä ja englanninkielen taitoa. Kyse mieheni yrityksestä ja siellä auki olevasta työpaikasta.. työntekijä vaihtunut jo vuoden sisään kahteen kertaan, koska työ liian stressaavaa. Työn sisäistämisessäkin menee useampi kuukausi, joten turhauttavaa aina "kouluttaa" uusi.
Onko muilla samaa ongelmaa?
Kommentit (53)
stressinsietokykyisiä naisia, jotka toimivat kiireessäkin ja alati muuttuvissa tilanteissa. Nämä ovat pitkähkön työuran tehneitä terveitä ja tupakattomia 40-50-vuotisia hoitajia.
Millaisesta alasta kyse?
t: erittäin stressinsietokykyinen
Miten minä liityn siihen?
Olen itsekin yrittäjä (nyt kylläkin hoitovapaalla) ja minunkin työ on hektistä ja stressaavaa, vaikka ihan eri alalla olenkin.
Tuontiin/vientiin liittyvä työ kyseessä, kuljetusten järjestelyä.
tuollaiseen työhön. Kaikki eivät halua vastuuta tai osaa tehdä itsenäisiä päätöksiä. Jotkut taas eivät halua yhtään joustaa ja toiset eivät halua oppia uutta tai oma-aloitteisuus on kadoksissa. Toiset tykkää tulipalojen sammutteluista toiset eivät koske niihin tikullakaan.
Kannattaa varmaan seuraavan kanssa korostaa tuota hektisyyttä, jotta tulisi valittua oikenalainen ihminen.
niin en ihmettele, ettei sitä kukaan työntekijä jaksa paria kuukautta kauempaa katsella.
nuoret harvoin osaavat itse säädellä työmääräänsä. JOs työkuva on liian laaja ja toteuttaminen inhimillisesti mahdotonta, ei ihme, että väkeä kaikkoaa.
Itse olin 15 v stressaavassa työssä ja vaihdoin sellaiseen, jossa työnkuva on tarkemmin rajattu. Nyt on tosi hyvä fiilis.
Tarjoatteko työntekijälle oikeanlaiset puitteet työlle? Pystyisittekö itse samaan työhön?
että työnantaja ei osaa hommaansa. Työn organisoinnissa on ehkä vikaa. Tai muuten työnantaja lisää stressiä jo muutenkin stressaavaan työhön. Tai jotain muuta tai paljon pieniä asioita, jotka eivät ole kuten pitäisi.
Tuontiin/vientiin liittyvä työ kyseessä, kuljetusten järjestelyä.
Montako autoa?
t: 4, alalla 23v
joskus aikanaan yrityksessä töissä, jossa tuonti/vientikuljetusten järjestelijät joutuivat tekemään 1,5 - 2 hlön työt / hlö. Eli työtä oli liikaa. Olivat aivan rikki. Eli kannattaa miettiä johtuuko stressinsietokyvystä vai siitä, että töitä on liikaa..
Siinä samassa työssä on ollut kaksi ihmistä, kummatkin yli 10vuotta, joten tuskin se mahdoton työ on, mutta vaatii tietynlaisen tekijän.
Nyt toinen joutui jäämään pois ja sen jälkeen ei ole löytynyt yhtä hyvää.
Pystyisittekö itse samaan työhön?
Jos yrittäjä olettaa, että työntekijä pystyy samaan kuin hänkin, niin silloin usein vaatii työntekijältä ihan liikaa. Yrittäjä itsehän on valmis antamaan työlle kaikkensa. Mutta työntekijä on firmassa vain töissä: Hän pitää lakisääteiset tauot ja laskuttaa ylitöistä, hän pitää viikonloput vapaata ja kesälomaakin ihan kunnon kuukauden.
Yleensä ei voida olettaa, että työntekijä pystyisi samaan kuin yrittäjä itse.
Autoja on muistaakseni n.140-150kpl. Mutta tämä puuttuva työntekijä on yhteen kohdemaahan, en tiedä paljonko siinä maassa niitä autoja.
Palkka oli viimeisimmällä palkatulla melkein 4000e.
Autoja on muistaakseni n.140-150kpl. Mutta tämä puuttuva työntekijä on yhteen kohdemaahan, en tiedä paljonko siinä maassa niitä autoja.
Palkka oli viimeisimmällä palkatulla melkein 4000e.
Kamala määrä autoja kahdelle, ei mikään ihme että stressaantuu. Ja kun tuo työ ei ole 8-16, vaan vaatii jopa yötöitä. Mikä paikkakunta, ap?
t: 4, jonka mieskin on samalla alalla ja vastaillut puhelimeen paljon myös öisin
Nyt toinen joutui jäämään pois ja sen jälkeen ei ole löytynyt yhtä hyvää.
Mutta olettehan muistaneet itsekin, että uusi tekijä ei ihan heti kykene samaan kuin nuo vanhat tekijät 10 vuoden kokemuksella. Kyllä kokemus tuo tuollaiseen hommaan sellaisia rutiineja, että työtä jaksaa ja siitä selviytyy hektisemmässäkin tilanteessa. Ette voi olettaa, että uusi tekijä pystyy samaan edes parin kuukauden perehdytyksen jälkeen.
Siis ei se ole kahdelle vaan koko yrityksen autot koti- ja ulkomaanliikenteessä.
Siis ei se ole kahdelle vaan koko yrityksen autot koti- ja ulkomaanliikenteessä.
Onko näin?