Minulla ei jää koskaan käyttörahaa itseeni...
jääkö siis muilla?
Tienaan nettona 1650 - 2000 e/kk
Pso nettona 1000 - 1400 e/kk
Asunto ja asumiskulut 1100 e/kk
+ muut menot ja meillä yksi lapsi 2v.
Joskus jää siis tilille rahaa kuukaudeksi 200 e ja nämä sitten kuluvat mm. mökkimatka bensaan yms yhteisiin asioihin. (ruokarahat on eri tilillä).
En ole moniin kuukausiin saanut itselleni mitään en edes kampaajaan ole ollut varaa.
Ostettiin asunto kun miehen tulotaso oli 1000 parempi mutta sitten joutuikin vaihtamaan alaa.
Vituttaa tämmönen köyhäily! Taloakaan en haluaisi myydä, mutta olisi tietysti kivempi jos jäisi elämiseen enemmän. Miehen tulotkaan ei ole odotettavissa nousua...
Toisen lapsen tekokin jää haaveeksi sillä en voi itse menettää palkasta penniäkään!
Tämmöstä tällä kertaa :(
Kommentit (29)
ei sitä taloakaan niin vaan nykypäivänä myydä pois. Yksikin pariskunta jonka tiedän on yrittänyt kämppäänsä myydä jo kohta vuoden verran...
Ei varsinkaan osta, jos ei ole myynnissä. Myyntiin vaan ja edulliseen kämppään, tai sitten köyhäilette. Joka tapauksessa oma valinta. Näin se on muillakin.
Kyllä ruokaan ja muihin menoihin on jäätävä enemmän ja mielellään myös hieman säästöön, jos tulee yllättäviä menoja. Ap tapauksessa vaihtaisin asuntoa tai alkaisin etsimään parempipalkkaista työpaikkaa tai kysyisin pankista onko mahdollista pidentää laina-aikaa.
ilman että ruokavalionne kärsii, niin luulisi siitä summasta yhden kampaajareissun saatua kuitattua. Tai sitten otat ja säästät joka kuukausi 20 euroa, laita vaikka sellaiselle tilille mihin ei kortilla pääse asioimaan.
kyllähän pk-seudulla joutuuu tuon verran jo vuokraakin maksamaan joten ei siinä hirveitä säästä no ehkä satasen.
Johonkin ne rahat aina katoaa.. ehkä yksi syy on se että maksan asuntolainan ja mies ei koskaan maksa mulle puolia, mutta se makselee kylä muita laskuja.
No entiiä. Pitänee vähän miettii. Kyllä mielestäni mies sais hakea niitä parempi palkkaisen töitä mun palkka on ihan ok, sen ei vähintään samaan sen ois päästävä mun kanssa.
aion kokeilla tota 300 e ruoka budjettia tässä kuussa. Täytyy käydä kerran viikossa kauppalistan kanssa kaupassa ja miettiä mitä syö. Ei me kyllä mitään lihoja lihatiskiltä olla koskaan ostettu :D
vaan monesta pienestä ostoksesta. Muutama purkki kaakaovanukkaita, pari einestä ja pullo limsaa = ihan kiva lisä kauppalaskuun... Tätä kun toistaa monella kauppareissulla kuukauden aikana, tulee syöneeksi käyttörahoja kampaamoreissun verran. :) Pitää myös miettiä, millaisia ruokia teette ja pohtia, voisiko halvemmallakin päästä. Kohta on kesäkasvisten paras aika, halvalla saa hyvää kilotolkulla.
se määrä mikä menee miehen tupakointiin, kuuluu myos sulle, kampaajaan tai mihinkä nyt sit haluatkaan.
älä alistu rookille!! aina kun ostaa askin, laitat saman verran taskuun!
Mitä jos pyytäisitte pankilta maksuvapaata vuodeksi tai kahdeksi, maksaisitte asuntolainasta pelkät korot ja laittaisitte sen lainanlyhennyksen ainakin toiseen opintolainaan?
Kun opintolainan lyhennys tippuu aikanaan pois, niin käyttörahaa jää enemmän.
terv. yh, tulot n. 3000 euroa ja asun omistusrivarissa kolmen kanssa. Ymmärrän kyllä harmisi.
itse olen 30 ja mies 34