Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuneella tosi kiusallinen ongelma

Vierailija
02.07.2012 |

Olen ollut ns. superlihava, mutta laihtunut sittemmin normaalimittoihin. Tiedän, minkälaista on olla lihava, tiedän totisesti. Mutta nyt kun olen hoikka, en vaihtaisi tätä mihinkään.

Minä en vain enää voi syödä samaan aikaan erittäin lihavien henkilöiden kanssa. Eikö ole noloa? Ja säälittävää? Työkaverini painaa varmasti n. 150 kiloa, samoin pari muuta lähipiirini ihmistä. Heidän kanssaan syöminen on ällöttävää. Kananrintoja saattaa upota kastikkeineen ja lisukkeineen 3-4 per annos ja minun tekee pahaa. Koetan olla katsomatta suoraan näitä ihmisiä syömisen ajan. Mutta eihän se ole ratkaisu, minun pääni sisällä tämä vika on ja iso onkin!

Minä olen ollut yksi heistä. Nyt en enää ole. Oliko lihavuuteni niin traumaattinen kokemus, etten voi sietää tätä vaihetta elämässäni enää mitenkään? Siksikö minua ahdistaa lihavat ihmiset esim. ahtaissa käytävissä?

Pitää varmaan käydä vaihdattamassa uusi pää. Nyt kun kirjoitin tämän, tilanne vaikuttaa vielä naurettavammalta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katson tuollaisia kasoja mättäviä ihmisiä (ja heistä suurin osa todella mättää ja ahmii). Itse olen ollut aina n.50-54kg (168cm), koskaan en ole ollut laihdutuskuurilla, mutta silti tuollainen mähkiminen ällöttää ja vie ruokahalut.

Vierailija
2/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihan rauhallisesti ja syö jonkin aikaa muualla tai eri aikaan kun muut. Jos se tuntuu todella oikealta ongelmalta sulle vielä jonkun ajan päästä niin ota yhteyttä ravitsemusterapeuttiin.

Mulla kävi vähän samalla lailla. En ole ylipainoinen ollut koskaan mutta pikkasen pyöreä. Paino tippui stressin vuoksi todella rajusti ja vaarallisen alas. En kehdannut syödä muiden nähden kun söin niin vähän ja hitaasti että tuntui nololta se jos joku alkaa ihmettelemään. Pikaruokaravintoloiden haju oli niin ällöttävä etten pystynyt sisälle menemään ja huomioin kanssa sen miten muut tuntuivat sikailevan ruualla. Meni sitten ohi itsekseen tilanne kyllä.

Uskon että monella on painon pudotuksen jälkeen ongelmia julkisesti syödä. Tästä vaan puhutaan hirven harvoin missään. Tuskin olet yksin! Älä sitä pelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä nää ihmiset liikkuu kun mä en ole ikinä nähnyt noin lihavaa suomessa ja sä tunnet monta.Oudointa tarinassa on se et he ylensyö kanaa just niinkuin amerikkalaisissa ohjelmissa=)

Vierailija
4/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin tuskallista kuin nähdä ulkoa käsin omat mokansa. Vsta silloin näkee, miltä itse on näyttänyt muiden silmissä. Siksi esimerkiksi ennen muka-hauskan on sietämätöntä olla toisen samanlaisen seurassa, aiemmin liian paljastavasti liian vanhana pukeutunut häpeää sellaista, joka on edelleen samassa jamassa jne.

Se on ihan inhimillistä, mutta kannattaa pyristellä tunteesta irti, koska kuten totesitkin, se tuntuu aika pikkumaiselta. Ne lihavaat, jotka ovat edelleen lihavia eivät ansaitse sinun häpeääsi, heillä on omat ongelmansa, ja kaikille asia ei edes ole ongelma. Nythän sulla on varaa päästää häpeästäsi irti, joten päästä.

Oli hienoa, että kirjoitit asiasta tänne. On totta kuten sanoitkin, että kirjoitettuna moni asia näyttää tyhmältä. Jos niitä säilyttää vain päässään, niiden voima säilyy.

Tsemppiä, olet tehnyt huiman urakan. Nyt on aika olla ylpeä itsestä ja tuntea myötätuntoa muita kohtaan!

Vierailija
5/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työpaikkaruokalassa ei edes pullerot saa syödä rintafileitä noin montaa

Vierailija
6/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sanoi, että niitä on myös hänen lähi piirissään.

Vierailija
7/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan mielettömästi tästä kirjoituksestasi. Tulostin sen ja laitoin lompakkoon. Et usko, kuinka fiksusti kirjoitit. Kiitos! t. Ap

Mikään ei ole niin tuskallista kuin nähdä ulkoa käsin omat mokansa. Vsta silloin näkee, miltä itse on näyttänyt muiden silmissä.

Se on ihan inhimillistä, mutta kannattaa pyristellä tunteesta irti, koska kuten totesitkin, se tuntuu aika pikkumaiselta.

Vierailija
9/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin alkoholin käytön, tajusin vasta, kuinka sietämätöntä oma käytöksenikin on ollut humalassa. Jälkihäpeään meni kauan, todella kauan. Eli kirjoittelet viisaita!

Mikään ei ole niin tuskallista kuin nähdä ulkoa käsin omat mokansa. Vsta silloin näkee, miltä itse on näyttänyt muiden silmissä. Siksi esimerkiksi ennen muka-hauskan on sietämätöntä olla toisen samanlaisen seurassa, aiemmin liian paljastavasti liian vanhana pukeutunut häpeää sellaista, joka on edelleen samassa jamassa jne.

Vierailija
10/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että sulla ei ole realistista käsitystä siitä miltä 150kg painava ihminen näyttää.

Missä nää ihmiset liikkuu kun mä en ole ikinä nähnyt noin lihavaa suomessa ja sä tunnet monta.Oudointa tarinassa on se et he ylensyö kanaa just niinkuin amerikkalaisissa ohjelmissa=)

Vierailija
11/11 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin. 150-kiloinen voi ihan hyvin vielä liikkua ainakin.40-vuotiaaksi suht ok.

Veikkaan että sulla ei ole realistista käsitystä siitä miltä 150kg painava ihminen näyttää.