**Truplille kutsu torstaiturinoihin**
tulinpa avaamaan pinon, vaikken yhtä hienoo alotusta tehny kun esikot! (miten ne sydämet tehtiin?)
Yö on taas valvottu, torkuin tossa tuolilla tunnin verran et hyvin on hiljasta ollu, onneksi pian pääsee omaan petiin :) ja voi jatkaa vapaiden viettämistä! Yks työkaveri uhkaili tulevansa kipeeksi joten saattaahan olla että ens yöksi tuun viel tänne keikkumaan, toivottavast ei tarttis, vaikka raha ei oo pahitteeks...
Tänään pitäs saada aikaseksi suursiivous meillä kotona: ihan kamalaan kuntoon on päässy koko kämppä-->sädetelkää mulle sitä intoa etten luista lupauksesta. Nettiin en pääse ennen huomista jos en mee illalla anopille " pyykille" =samalla koneelle. Pe tulee mies ja kone sitten kotiin!!
Eipäs tässä tälle aamulle sen kummenpaa: aamupalaa mentävä syömään niin jaksaa nukkua!! Mukavaa päivää kaikille!!
tänään on mentävä ostaa leivonta ainekset siihen kakkuun, jänskättää kuin onnistuu... Ei enää montaa päivää pikkujouluihin!! :)
Kommentit (32)
Leanna! Pikaista paranemista lapsosille, se on niin kamalaa, kun toinen ei saa kunnolla happea. Tiedän tunteen, esikoinen vauvana joutu just samasta syystä viettämään yön sairaalassa.
Mariposalle kovasti voimia kestää miehen ailahtelut!
Talvikille kovasti voimia myöskin! Kyllä me ymmärretään ihan varmasti, jos joku ei aina jaksa kommentoida. Kuka sitä aina ehtis/muistaskaan ja sulla on varsinkin oikein hyvä syykin olemassa! Toivottavasti huomenna neuvolassa on kaikki kunnossa ja vauva ihan sopivan kokoinen! *halaus*
Axe! Mä voisin kyllä antaa opiskelijan hoitaa, oon itse asiassa esikoisen synnytyksessä antanutkin. Ja ilman tätä opiskelijaa se koettelemus ois ollu tuplasti kaameempi, koska sillon oli kiire yö tyksissä ja opiskelijalla oli aikaa olla mun kanssa, kun kätilön piti juosta siellä täällä. Olin hänestä erittäin kiitollinen! Tikkaaminen ei sitten ollu kovin mukavaa, mutta tuskin se ois sitä ollu muutenkaan..
Tokalla kerralla mulla oli lääkäriharjoittelija mukana koko ajan ja sekin oli loistava juttu. Sillonkun vauva vietiin happikaappiin hän oli sentään sen tunnin siinä mukana mua rauhottelemassa, kun verissäni oottelin tietoja ja muuta.
Me ollaan oltu koko päivä jouluostoksilla. Ja siinä kiireen keskellä sitten teloin itseni niin, että piti oikein lääkärissä käydä.
Liukastuin prisman käytävässä jonkun sinne rikkoneeseen dödöön.. Ei sitä litkua lattiasta erottanu ja rikkoutunut pullokin näky vasta myöhemmin hyllyn vieressä.
Lensin oikein komeassa kaaressa ja revähdytin nilkasta nivelsiteet yms muuta pientä.
Mielenkiinnolla oottelen mitä vahingonkorvausta lääkärikulujen lisäksi sieltä annetaan. No sain sitten sairaslomaa reilut pari viikkoa ja sekin on jo pelkästään hyvä juttu, kun enempi saan kelalta kun ansiosidonnaista.
Sit meillä on menossa tutista luopumisyritys esikoisen kanssa.. Annettiin kauppaan lähtiessä tutit oravavauvalle ja sovittiin, että ostetaan hänelle jotain kivaa siitä hyvästä. Ja nyt alko itku.. Miten kovetan itseni etten nyt antas periks..
Nyt pitää rientää..
[color=lime]TALVIKKI: On vain massulla kokoa jo. :) Sulla ei olekaan kai ollut ennen kasvokuvaa postissa? ..Ainakaan minä en ole nähny. Kiva kun sain kasvot sullekin. :D
PIIPAA: Voi kamala mikä ostosreissu sulla oli! Toivottavasti saat hyvän korvauksen.
Tein siis taikataikinasta sellasia " piparkakkuja" jotka sit voi ripustaa joulukuuseen ja yhden enkelin, joka toimikoon kaikkien truplien, niin odottavien kuin kuumeilijoidenkin onnen enkelinä. :) ..Ja extrapaljon AXEN enkelinä, että plussa tulis NOPEESTI! [color=red]♥
Oon ihan väsyny jot tuskin kaikkea ees muistan...
Talvikki, ota ihan rauhassa. Ei me sua unohdeta ja tuut kun haluut. Ei tää ole pakko pullaa. Kaikilla näitä hetkiä tulee kun ei jaksa/kiinnosta/viitsi ;)
Mukavaa neuvola käyntiä huomiselle.
Piipaa, hyvä ettei kuitenkaan sen pahemmin käynyt. Pysy lujana siitä tutista. Ei se helppoa ole, mutta musta se on lapsen kiusaamista jos ensin otetaan ja sitte annetaan suuren huudon takia takas. Meillä on sama tilanne ensi maanantaina mutta kuopuksella ;) Tsempataan toisiamme, kyllä me pystytään. Itse asia olen noihin pariin unituttiin jo leikannut pienet lovet mitä poika hieman jo protestoi kun ovat rikki ;/
Axe, mä olen käsittänyt samoin tuon vaitiolovelvollisuus jutun. Meillä HYKS:issä ja Töölönsairaalan shoppareissakin oli että mistään asiasta ei saa mainita edes anonyymisti, sakon ja rangaistuksen uhalla.
toisitko säkin salaattia pikkujouluihin tai vaikka Pågenin sitruuna muffunseja täytteellä ;D Ne on nopeet ja löytyy joka kaupan hyllytä ;DD
Mirulii, soittele kun olette lähdös shoppailemasta lauantain, niin kykenen helpommin puhelimitse antaa ajo ohjeita loppuun asti? Onks sul mun numero viel tallel? LAiton jo sähkäriinkin tietoja ym.
Hönttä, vai Leanna (apua, tuli muisti katkos!!), ei kyl se oli LEanna, voi kuinka kurjaa kun kaikki lapsoset kipeinä ja yks vielä hieman enemmin :((((((((((((((((((((((((((((((((((
Höntälle voimia tädin niittaukseen :)
Siis sähkärissä nyt mun osoite, puh.numero ja ajoohjeita ym. Jos jotakin niin soitelkaa ja kysykää. En tosiaan ole oikein virkeänä sitä kirjoittanut ;)
Mutta nyt meen nukkuu kera lasten, sauna teki tehtävänsä -> unettavan olon :)
Huomiseen murut!!!
Voimia sinne ja pikaisia paranemisia!!!!!!
Axe, mulla on ollu kummassakin synnytykses ollu opiskelija mukana. Yksin opiskelijaa en ehkä minäkään uskaltas kokonaan antaa hoitaa -> esikosita oottaes mul oli synnytyspelko eli ei oli tullu kuulookaan. Kuopus tuli syöksyllä ja ihan kokenut kätilökin meni tolaltaan ja hälytti lekurin paikalle hädissään. JOten kolmas eli tämä tulee varmaan siihen tahtiin etten ees kerkee JOrviin ;DD Mutta siis mukana musta kokeneemman kans ihan ok juttu, ehdottomasti.
Mariposa, ihana olet :)
Nyt hyvää yötä!!
Kyllä sieltä postista löytyy mun kuva! Vähän edustavampi? kuin toi äsken lähetetty;-)
Kiitos kaikille tuesta:´)
Mä juuri miehelleni sanoin että on kamalaa kun sitä" pelkää" viedä lasta taas näytille.Jos onkin turhauttava turha reissu.Kun taas pelkää että sinnitteleekö liian pitkään kotona,olisiko kuitenkin pitänyt mennä.
Poika nukkuu nyt,krohisee,mutta aika rauhaisaa unta.
Oksensi yskä puuskassaan ennen nukkumaan menoa.
Taidan roudata patjan poikien huoneeseen.Ei niin nukuttua saa,mutta olempahan lähellä.
Toivon että tauti talttuu.Sairaalaan on niin kurja mennä.Jo siitäkin syystä kun on muita lapsia kotona ja mies töissä.Töistä kun ei saa ainakaan virallista lomaa vaikka vaimo/lapset vakavasti sairaina/sairaalassa,kerta olen kotiäiti.Jos olisin itse töissä olisi miehen mahdollista jäädä kotiin lapsia hoitamaan mutta kotiäidin tilanne ei ole hyvä!
Anteeksi omanapaisuus!
L+5 sairasta muksua,enemmän tai vähemmän
Ootko nostanut pojan mahdollisimman pystyyn asentoon nukkumaan? Pystytkö avaamaan ikkunaa, sillä viileä ilma kans helpottaa hengittämistä. Ja jos menee kovin tukkoon niin koita sitä, että viet pojat hetkeksi ulos->saattaa laueta silläkin!
Jaksuja! (((halaa)))
Musta on tulossa vanha, etin sun kuvaa just 15 min enkä löytänyt kun masu- ja ultrakuvia. Tuli aivan hiki. ;) Noh, ehkä joku päivä huomaan. Mut ei ollu paha kuva uuskaan, että älä höpötä siellä nyt! :D
Nyt taidan toivotella hyvät yöt, keksin alkaa keittämään mansikkasoppaa ja ne koristeetkin pitäs maalata. (heh, oon aina samassa " vuorossa" ku mies, touihuilen ilta-yömyöhään kun ei tarvii varoa herättämästä sitä)
Hyviäpä öitäpä!!!
Kirjoja on vino pino pinniksen jalkojen alla,mutta 1v pyörii ja hyörii joten veikkaan että on kohta sielä " matalammassa" päässä.
Ikkunaa en oikeen voi avata kun on isoveljen kanssa samassa huoneessa ja kuumeisia.Mutta tiukan paikan tullen käärin pikkumiehen mun toppatakkiin ja menen portaille istumaan.
Tämä on niin inha tauti ettei toista.
Meidän nelkulla oli rs-virus kun oli 2,5kk ja oltiin osastolla.Ressukka oksensi limaa ja veti oksennusta henkeensä.Korvatulehduskin oli samalla(joka hyvin usein liittyy rs-virukseen,lääkärin mukaan)ja lääkkeet tuli kaaressa ylös.Jouduttiin lääkitsemään suonensisäisesti.
Mun " ongelma" on nyt juuri " henkinen" .
Kun oon viisi raskautta ja viiden lapsen kanssa juossut lääkäreissä,on kynnys korkea.Monta turhaa reissu on mahtunut joukkoon.Ja niinku edellisessä viestissä kirjoittelin on vaikeaa päättää mitä tehdä.
Valmiiksi jo soimaan itseäni kun en osaa toimia oikein!
Hetki sitten yski kovin,mies kävi tilannetarkastuksella.Tuskin nukun koko yönä.
Voi höh,sanon!L
Talvikilla
on kyllä komee massu! Sun kertoma epätoivo kesken siivouksen on tuttua. Kun vatsa on kireän kova supistuspallo, eikä jalkakaan tahdo nousta yli dublopalikan ja kumartumaankaan et taivu - niin ole siinä sitten ahkera ja aikaansaava kotihengetär! Itku multakin pääsee, kun ensin on into kova, että nyt mä teen jonkun hommelin ja sitten huomaan että en jaksa/ pysty/ voi!!! ÄÄÄH!
Leanna
Mehän mentiin sataa ja tuhatta viime keväänä keskusairaalaan, kun tytön hengitys kävi tosi vaivalloiseksi. Kurjaa se on yön selkään lähteä lapsen kanssa, mutta lähtekää kuitenkin jos susta alkaa tuntua pahalta kotona lasta kuunnella ja pelätä. Toivottavasti huomisaamu valkenee kuitenkin parempana!
Axe
Mulla tuli esikoista odottaessani kammo yhdestä lääkäriharjoittelijasta joka koitti ultrata mua sisäkautta rv5 (epäiltiin kohdun ulkoista kipujen vuoksi). Laitoin synnärin papereihin silloin oikein toivomuksen, että ei harjoittelijaa synnytykseen.
Toisen kohdalla en laittanut papereihin mitään, mutta ajattelin mielessäni, että paikalla saapi olla, mutta ei mielellään toimenpiteitä tehdä. Noh, lopuksi kaikki meni niin reipasta tahtia, että harjoittelija riisutti mut ja vaihtoi sairaalapaidan, mutta " oikea" kätilö otti vauvasta kopin. Tuli kiiru niin kuin Marieelallakin (poika syntyi 10 minuuttia sen jälkeen kun saavuimme sairaalan pihaan...)
Nyt kolmannen kohdalla en oikein osaa sanoa mitä harjureista ajattelisin. Se ei ainakaan tuntuis kivalta, että joutuis joksikin oppimateriaaliksi tyyliin eka harjoittelija koitaa joo 5 senttii ja sit kätilö perään tarksitaa et ei oo kun 3 senttii ja sit harjoittelija koittaa uudestaan, no niinpä onkin 3 senttii........ Tämä näin kärjistettynä siis :o) Mutta salissa saa ainakin olla paikalla ja jos on viimeisen vuoden opiskelija, niin eihän se paljon juuri valmistuneesta eroa?!
Piipaa
se oli ottanut ja heittänyt kuperkeikkaa, huh! Toivotaan että toivut pikaisesti ja saat asiallisen korvauksen!
Sitten soffalle BB:n pariin... Viimeisiä jaksoja viedään, apua onko mulla elämää BB:n jälkeen... :DDDD
Serppu
Se mun kuva on siellä ihan ekalla sivulla. Nansku on sitä pienentänyt, joten se on Nanskun nimellä, mutta otsikko on kyllä Talvikki! Yritähän löytää:)
serppu: Just tolta musta tänään tuntu...:)
Hyvää yötä kaikille ja etenkin leannalle-toivottavasti saat vähän nukuttua ja aamu olisi jo parempi!
nekku: Kiitos:)
leanna: Voimia teille! On teillä kurja tilanne:( Toivottavasti ei tarvitse lähteä sairaalaan. Meilläkin kuopus ollut spiralla sairaalassa kun hengitys takkuili...
Axe: Aika vaikea kysymys... En ehkä uskaltaisi niin, että pelkästään opiskelija olisi vastuussa. Jotenkin ajattelen, että opiskelijalla ei ole sitä kokemusta mitä tarvitaan sitten jos joku menee yhtäkkiä nopeasti pieleen.